מומחה לחברות מדיה חברתית: "אני מזהה אפסייד של מעל 50% בפייסבוק"

ג'וזף גרינקורן, האיש שעשה מיליונים ממסחר בפייסבוק עוד לפני שהונפקה מספר בראיון ל-Bizportal: "צוקרברג מסתכל 5 שנים קדימה"
עוז מוכתר | (4)

ג'וזף גרינקורן הוא מנכ"ל חברת מוריס גרופ, ברוקר ניו יורקי ואחד שעשה כבר מיליוני דולרים ממסחר במניית פייסבוק (סימול: FB) עוד לפני שזו הונפקה לציבור ב-2012. כן, עוד לפני ההנפקה לציבור חצי ממניותיה החליפו ידיים בשוק הפרטי, מסחר שהתאפשר במקרה של חבילות גדולות ובסכומי כסף גדולים. ב-2011, אתר המסחר SecondMarket דיווח על נפח מסחר של 558 מיליארד דולר, כאשר שליש מתוך העסקאות באתר היו במניות פייסבוק. בראיון ל-Bizportal הוא חושף את הסיבות לתחזית המאוד אופטימית שלו לגבי המניה של צוקרברג.

לגרינקורן יש ניסיון של עשרות שנים בהשקעות בנדל"ן ובחברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. אחרי שחזה את הנפילה בשווי המניה בחודשים הראשונים שלאחר ההנפקה וגם את ההתאוששות המרשימה שלה ב-2013, הוא עוד מזהה בה פוטנציאל עצום. מה שמוביל את גרינקורן למסקנה הזו הוא אותו מהלך שמוביל את המניה לקפוץ היום מעל 4% - מינויו של נשיא פייפאל (PayPal), דיוויד מרקוס, למנהל חטיבת ההודעות שלה (Messaging).

אז מה כל כך מיוחד במינוי הזה? "להערכתי, מדובר בטריגר ברור לכך שפייסבוק תעבוד על הקמת מערך תשלומים אלקטרוני בדומה לזה של פייפאל עבור למעלה ממיליארד המשתמשים שלה. מדובר במהלך המבשר על פוטנציאל ענק עבור החברה ויאפשר לה להפיק רווחים משירותי ההודעות שלה. אני ממליץ לקנות את המניה, להערכתי היא תגיע למחיר של 100 דולר עד תחילת 2015".

אחרי שמניות רבות מסקטור הטכנולוגיה ופייסבוק ביניהן ספגו מהלומה קשה בתחילת מארס בגלל "פחד גבהים" וחשש אמיתי משווי מנופח שאין לו אחיזה בקרקע, שאלנו את גרינקורן, האם מדובר בבועה שמתנפחת? "לטעמי זו בכלל לא בועה. העתיד הוא במדיה החברתית והיא כאן כדי להישאר. הרכישות האחרונות של פייסבוק תמורת מיליארדי דולרים לא עושות הרבה שכל למשקיע הממוצע אבל זה תהליך אסטרטגי מושלם".

גרינקורן הוסיף: "צוקרברג מסתכל חמש שנים קדימה ואפילו רחוק יותר. לטעמי, אינסטגרם שנקנתה תמורת מיליארד דולר שווה היום מעל 30 מיליארד. גם ווטסאפ שנקנתה בסכום אדיר של 19 מיליארד דולר, שווה הרבה יותר היום. אני מעריך שבתוך שנה עד שנה וחצי, ווטסאפ תציע גם שירותי שיחות וידאו ושיחות וועידה במנוי שיעלה דולרים בודדים בשנה. יש להם מעל מיליארד משתמשים וזה כוח עצום".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פייסבוק אם כל הבועות...חברה שווה אויר לא יותר..... (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האמיתי 11/06/2014 05:39
    הגב לתגובה זו
    גם אני מזהה בועה ענקיתתתתתת מטורפים תפסיקו להדפיס לאמריקה חוב של 43 טרליון מאיפה יחזירו פעם. לא יחזירו כי הם בעצם כבר פשטו רגל מזהה עלק
  • הם לא יחזירו ואין כח שיכול להכריח אותם להחזיר אז די (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם אני מזהה (ל"ת)
    שכן של הררי 10/06/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.