מומחה לחברות מדיה חברתית: "אני מזהה אפסייד של מעל 50% בפייסבוק"

ג'וזף גרינקורן, האיש שעשה מיליונים ממסחר בפייסבוק עוד לפני שהונפקה מספר בראיון ל-Bizportal: "צוקרברג מסתכל 5 שנים קדימה"
עוז מוכתר | (4)

ג'וזף גרינקורן הוא מנכ"ל חברת מוריס גרופ, ברוקר ניו יורקי ואחד שעשה כבר מיליוני דולרים ממסחר במניית פייסבוק (סימול: FB) עוד לפני שזו הונפקה לציבור ב-2012. כן, עוד לפני ההנפקה לציבור חצי ממניותיה החליפו ידיים בשוק הפרטי, מסחר שהתאפשר במקרה של חבילות גדולות ובסכומי כסף גדולים. ב-2011, אתר המסחר SecondMarket דיווח על נפח מסחר של 558 מיליארד דולר, כאשר שליש מתוך העסקאות באתר היו במניות פייסבוק. בראיון ל-Bizportal הוא חושף את הסיבות לתחזית המאוד אופטימית שלו לגבי המניה של צוקרברג.

לגרינקורן יש ניסיון של עשרות שנים בהשקעות בנדל"ן ובחברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. אחרי שחזה את הנפילה בשווי המניה בחודשים הראשונים שלאחר ההנפקה וגם את ההתאוששות המרשימה שלה ב-2013, הוא עוד מזהה בה פוטנציאל עצום. מה שמוביל את גרינקורן למסקנה הזו הוא אותו מהלך שמוביל את המניה לקפוץ היום מעל 4% - מינויו של נשיא פייפאל (PayPal), דיוויד מרקוס, למנהל חטיבת ההודעות שלה (Messaging).

אז מה כל כך מיוחד במינוי הזה? "להערכתי, מדובר בטריגר ברור לכך שפייסבוק תעבוד על הקמת מערך תשלומים אלקטרוני בדומה לזה של פייפאל עבור למעלה ממיליארד המשתמשים שלה. מדובר במהלך המבשר על פוטנציאל ענק עבור החברה ויאפשר לה להפיק רווחים משירותי ההודעות שלה. אני ממליץ לקנות את המניה, להערכתי היא תגיע למחיר של 100 דולר עד תחילת 2015".

אחרי שמניות רבות מסקטור הטכנולוגיה ופייסבוק ביניהן ספגו מהלומה קשה בתחילת מארס בגלל "פחד גבהים" וחשש אמיתי משווי מנופח שאין לו אחיזה בקרקע, שאלנו את גרינקורן, האם מדובר בבועה שמתנפחת? "לטעמי זו בכלל לא בועה. העתיד הוא במדיה החברתית והיא כאן כדי להישאר. הרכישות האחרונות של פייסבוק תמורת מיליארדי דולרים לא עושות הרבה שכל למשקיע הממוצע אבל זה תהליך אסטרטגי מושלם".

גרינקורן הוסיף: "צוקרברג מסתכל חמש שנים קדימה ואפילו רחוק יותר. לטעמי, אינסטגרם שנקנתה תמורת מיליארד דולר שווה היום מעל 30 מיליארד. גם ווטסאפ שנקנתה בסכום אדיר של 19 מיליארד דולר, שווה הרבה יותר היום. אני מעריך שבתוך שנה עד שנה וחצי, ווטסאפ תציע גם שירותי שיחות וידאו ושיחות וועידה במנוי שיעלה דולרים בודדים בשנה. יש להם מעל מיליארד משתמשים וזה כוח עצום".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פייסבוק אם כל הבועות...חברה שווה אויר לא יותר..... (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האמיתי 11/06/2014 05:39
    הגב לתגובה זו
    גם אני מזהה בועה ענקיתתתתתת מטורפים תפסיקו להדפיס לאמריקה חוב של 43 טרליון מאיפה יחזירו פעם. לא יחזירו כי הם בעצם כבר פשטו רגל מזהה עלק
  • הם לא יחזירו ואין כח שיכול להכריח אותם להחזיר אז די (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם אני מזהה (ל"ת)
    שכן של הררי 10/06/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.