מומחה לחברות מדיה חברתית: "אני מזהה אפסייד של מעל 50% בפייסבוק"

ג'וזף גרינקורן, האיש שעשה מיליונים ממסחר בפייסבוק עוד לפני שהונפקה מספר בראיון ל-Bizportal: "צוקרברג מסתכל 5 שנים קדימה"
עוז מוכתר | (4)

ג'וזף גרינקורן הוא מנכ"ל חברת מוריס גרופ, ברוקר ניו יורקי ואחד שעשה כבר מיליוני דולרים ממסחר במניית פייסבוק (סימול: FB) עוד לפני שזו הונפקה לציבור ב-2012. כן, עוד לפני ההנפקה לציבור חצי ממניותיה החליפו ידיים בשוק הפרטי, מסחר שהתאפשר במקרה של חבילות גדולות ובסכומי כסף גדולים. ב-2011, אתר המסחר SecondMarket דיווח על נפח מסחר של 558 מיליארד דולר, כאשר שליש מתוך העסקאות באתר היו במניות פייסבוק. בראיון ל-Bizportal הוא חושף את הסיבות לתחזית המאוד אופטימית שלו לגבי המניה של צוקרברג.

לגרינקורן יש ניסיון של עשרות שנים בהשקעות בנדל"ן ובחברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. אחרי שחזה את הנפילה בשווי המניה בחודשים הראשונים שלאחר ההנפקה וגם את ההתאוששות המרשימה שלה ב-2013, הוא עוד מזהה בה פוטנציאל עצום. מה שמוביל את גרינקורן למסקנה הזו הוא אותו מהלך שמוביל את המניה לקפוץ היום מעל 4% - מינויו של נשיא פייפאל (PayPal), דיוויד מרקוס, למנהל חטיבת ההודעות שלה (Messaging).

אז מה כל כך מיוחד במינוי הזה? "להערכתי, מדובר בטריגר ברור לכך שפייסבוק תעבוד על הקמת מערך תשלומים אלקטרוני בדומה לזה של פייפאל עבור למעלה ממיליארד המשתמשים שלה. מדובר במהלך המבשר על פוטנציאל ענק עבור החברה ויאפשר לה להפיק רווחים משירותי ההודעות שלה. אני ממליץ לקנות את המניה, להערכתי היא תגיע למחיר של 100 דולר עד תחילת 2015".

אחרי שמניות רבות מסקטור הטכנולוגיה ופייסבוק ביניהן ספגו מהלומה קשה בתחילת מארס בגלל "פחד גבהים" וחשש אמיתי משווי מנופח שאין לו אחיזה בקרקע, שאלנו את גרינקורן, האם מדובר בבועה שמתנפחת? "לטעמי זו בכלל לא בועה. העתיד הוא במדיה החברתית והיא כאן כדי להישאר. הרכישות האחרונות של פייסבוק תמורת מיליארדי דולרים לא עושות הרבה שכל למשקיע הממוצע אבל זה תהליך אסטרטגי מושלם".

גרינקורן הוסיף: "צוקרברג מסתכל חמש שנים קדימה ואפילו רחוק יותר. לטעמי, אינסטגרם שנקנתה תמורת מיליארד דולר שווה היום מעל 30 מיליארד. גם ווטסאפ שנקנתה בסכום אדיר של 19 מיליארד דולר, שווה הרבה יותר היום. אני מעריך שבתוך שנה עד שנה וחצי, ווטסאפ תציע גם שירותי שיחות וידאו ושיחות וועידה במנוי שיעלה דולרים בודדים בשנה. יש להם מעל מיליארד משתמשים וזה כוח עצום".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פייסבוק אם כל הבועות...חברה שווה אויר לא יותר..... (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    האמיתי 11/06/2014 05:39
    הגב לתגובה זו
    גם אני מזהה בועה ענקיתתתתתת מטורפים תפסיקו להדפיס לאמריקה חוב של 43 טרליון מאיפה יחזירו פעם. לא יחזירו כי הם בעצם כבר פשטו רגל מזהה עלק
  • הם לא יחזירו ואין כח שיכול להכריח אותם להחזיר אז די (ל"ת)
    יעקב 11/06/2014 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גם אני מזהה (ל"ת)
    שכן של הררי 10/06/2014 23:43
    הגב לתגובה זו

המרוויח הגדול: הנפקת טוויטר תכניס לגולדמן זאקס 20 מיליון דולר

ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של הנפקת הרשת החברתית צפוי להכניס כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקה שתצא לפועל בשישה לנובמבר
יואב כהן |
הנפקת טוויטר הולכת ומתקרבת ומתגלה ומסתמן כי גולדמן זאקס (סימול: Gד) הולך להיות אחד המרווחים הגדולים שלה. ע"פ דיווח בוול סטריט ג'ורנל, החתם המרכזי של ההנפקה צפוי להכניס לכיסו 20 מיליון דולר, כפול מכל בנק אחר המעורב בהנפקת הרשת החברתית. ע"פ הערכות, המניה תונפק במחיר של בין 17-20 דולר והרשת צפויה לגייס כ-1.6 מיליארד דולר. בסך הכל, הבנקים המעורבים בהנפקה ירוויחו 3.25% מהכסף שטוויטר תגייס. כאמור, גולדמן זאקס יקבל את הנתח הגדול ביותר, כאשר שאר הבנקים לא צפוים להרוויח יותר מעשרה מיליון דולר. ההנפקה המסקרנת תתקיים בסופו של דבר בשישה לנובמבר והמניה תיסחר תחת הסימול TWTR. על פי התשקיף שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשת יותר מ-215 מיליון לקוחות חודשיים ו100 מיליון משתמשים יומיים. המנוע המרכזי של החברה הוא תחום הסלולר כאשר 75% מהמשתמשים החודשיים גולשים לאתר דרך הסמארטפון. הגולשים הללו מהווים 65% מההכנסות של טוויטר מפרסומות בעוד שמהחברה נמסר שתחזית הצמיחה מסקטור זה היא חיובית.