ג'ים קריימר: "לחברה הזו יש הרבה מקום להתפתח, יש שם עוד פוטנציאל ענק"

כהרגלו בקודש, קריימר מדבר עם המון תשוקה. הפעם הוא מסמן מניה שעשויה להרוויח בגדול מהמגמה בשוק קמעונאות המזון בארה"ב
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה וול סטריט

הפרשן הצעקני והנלהב של CNBC בחר להתמקד במסגרת תוכניתו "כסף משוגע" (Mad Money) בשוק קמעונאות המזון האמריקני. "השוק הזה הוא פשוט ג'ונגל עם כל המיזוגים והרכישות האחרונות שמתרחשות בו. יש שם לא מעט 'טורפים' ולא מעט 'נטרפים' וחלק מהחברות שם עשויות אפילו למלא את שני התפקידים", אומר קריימר. בתוך "הג'ונגל" הזה, קריימר מתמקד במניה אחד שלדעתו טומנת בחובה ערך רב. המניה הזו היא המניה של Kraft Foods Group (סימול: KRFT).

בפתיחה של דבריו, קריימר מציין כי הוא מאמין שגל של מיזוגים ורכישות צפוי לשטוף את השוק הזה, בעיקר לאור ההתפתחויות האחרונות בו. בחודש שעבר, Hillshire Brands (סימול: HSH) הגישה הצעה לרכישת Pinnacle Foods (סימול: PF), ותוך כמה ימים בלבד הילשייר בעצמה קיבלה שתי הצעות מ-Pilgrim's Pride (סימול: PPC) ומ-Tyson Foods (סימול: TSN).

הסיבה למגמה הזו לפי קריימר היא ש"בעולם של צמיחה איטית קשה מאוד לחברות להעלות מחירים. לכן, אין להן ברירה אלא לקנות חברות אחרות כדי להקפיץ את הרווחים". במילים אחרות, קריימר חושב שיש לחץ גדול לרכישות בשוק קמעונאות המזון בארה"ב.

מה המקום של קראפט במגמה הזו? תסתכלו על ההיסטוריה שלה

אז איך זה קשור לקראפט? הרי יש חברות שנמצאות בעמדה טובה יותר בכדי להרוויח מהמגמה הזו. "אף משקיע שפוי לא חושב שחברה עם שווי שוק של 35 מיליארד דולר היא יעד להשתלטות, אז למה לעזאזל אני ממליץ עליה כדרך להרוויח מהקונסולדיציה בשוק הזה? בגלל שלקראפט יש היסטוריה של מכירת מותגים שבבעלותה", אמר קריימר.

קריימר הרחיב: "ב-2007 קראפט התנתקה מחברת Altria והפכה לחברה ציבורית עצמאית. באותה שנה, מכרה החברה את עסקי הדגנים שלה ל-Ralcorp תמורת 2.6 מיליארד דולר. ב-2010, קראפט מכרה את עסקי הפיצות הקפואות שלה באמריקה הצפונית ל-Nestle תמורת 3.7 מיליארד דולר. ב-2011, קראפט התנתקה מעסקי המכולות שלה באמריקה הצפונית והפכה לחברה שהיא היום, בעוד שעסקי החטיפים שלה קיבלו את השם החדש Mondelez".

בהתחשב בהיסטוריה העסקית של החברה, קריימר מאמין שהחברה תמשיך לפעול באופן הזה ו"תשחרר עוד הרבה מאוד ערך חבוי". בהסתכלות על האפשרויות אשר עומדות בפניה, היא עשויה למכור את חטיבת הסלטים שלה לפינקל פודס, אשר קריימר מאמין שתישאר כחברה עצמאית לאור ההצעות שהילשייר קיבלה. בנוסף, קריימר מסמן גם את תעשיית מותגי הקפה של החברה כאופציה למכירה או את המותג המפורסם שלה Oscar Meyer.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.