
אפולו תשתלט על אתלטיקו מדריד תמורת 2.9 מיליארד דולר
חברת ההשקעות האמריקאית עשויה להזרים מאות מיליוני אירו לקבוצת השליטה של אתלטיקו מדריד, בעסקה שתעניק למועדון שווי של כ־2.5 מיליארד אירו; ויש גם ניחוח של נדל"ן, עם המתחם העצום סביב אצטדיון הקבוצה
קרן ההשקעות אפולו Apollo Global Management מנהלת משא ומתן מתקדם להצטרפות כמשקיעה משמעותית באתלטיקו מדריד, לפי שווי של כ־2.5 מיליארד אירו (כ-2.9 מיליארד דולר) למועדון. העסקה תתבצע באמצעות הזרמת הון לחברת השליטה Atlético Holdco, ותביא לדילול אחזקות הבעלים הנוכחיים, אך ללא מכירת מניות בפועל בשלב הראשון.
על פי הדיווחים, המהלך נולד מתוך שיחות מוקדמות סביב פרויקט “עיר הספורט” של המועדון, מיזם ענק בהיקף של כ-800 מיליון אירו שיקום בסמוך לאצטדיון וונדה מטרופוליטנו, ויכלול פארק אתגרי, מגרשי גולף, טיפוס, גלישה ואפילו חוף מלאכותי לגלישת גלים. אתלטיקו התחייבה להשקיע כ-200 מיליון אירו ממקורות עצמיים, אך דרוש מימון חיצוני נוסף. בשל היקף ההשקעה הדרוש, הציעה אפולו לקחת חלק בחברת השליטה עצמה, כך שההון שיתקבל מהגדלת ההון ישמש גם לקידום המיזם האורבני־ספורטיבי.
בעלי המניות – ומי עלול להידחק החוצה?
כיום, Atlético Holdco מחזיקה בכ־70.4% ממניות המועדון. מיגל אנחל גיל מארין שולט בה עם 50.8%, Ares Management האמריקאית מחזיקה ב־34%, ואנריקה סרסו, נשיא המועדון, שותף עם
15.22%. מנגד, Quantum Pacific של עידן עופר שולטת בכ־27.8% הנותרים של אתלטיקו מדריד. כניסתה של אפולו תשנה את מבנה הבעלות וכנראה אף תעניק לה שליטה על המועדון, אם כי נכון לעכשיו אין ודאות לגבי חתימה על הסכם סופי. מדובר באותו מנגנון שבו נכנסה Ares למועדון אחרי
הקורונה, ב־2021, במהלך דומה של הזרמת הון.
המועדון ברווחי שיא, אך עדיין בהפסד. בעונת 2023/24 רשם אתלטיקו מדריד הכנסות שיא של 424 מיליון אירו, עלייה של 12% משנה קודמת, הודות לשינויים מבניים ולהצלחות מקצועיות (המועדון סיים במקום ה-4 בלה ליגה והגיע
עד לרבע גמר ליגת האלופות). עם זאת, הוא סיים את השנה בהפסד של 24.6 מיליון אירו, לעומת 6.1 מיליון בשנה הקודמת. ככל הנראה השילוב בין הצמיחה בפעילות וההפסדים התפעוליים יחד עם הלחץ לפתח את פרויקט עיר הספורט הם אלו שהובילו לכניסתו של משקיע אסטרטגי חדש.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך של אפולו: חלק ממגמה עולמית
כניסתה האפשרית של אפולו לאתלטיקו תצטרף לגל של השקעות של גופים פיננסיים בכדורגל האירופי, כולל השקעתה של CVC בליגה הספרדית וכניסת קבוצות כמו Velocity Sport Limited לבעלות על קבוצות כמו אספניול. מדובר בעוד סימן לשינוי מבני בתעשיית הספורט שמתחילה להתאפיין עם פחות מועדונים בבעלות פרטית קלאסית ויותר מועדונים שנמצאים בבעלות של קרנות ענק שמחפשות ערך ספורטיבי ונדל”ני יחד.
אם להסתכל על כמה מהעסקאות הבולטות שהיו כרוכות בקרנות ענק, נוכל לראות את מילאן, שבשנת 2018 עברה לידי קרן Elliott Management בעקבות חדלות פירעון של הבעלים הסיני, וב־2022 נמכרה ל־RedBird Capital לפי שווי של כ-1.2 מיליארד אירו, בעסקה ששילבה אסטרטגיה ספורטיבית עם חזון מדיה ותוכן. אינטר, מצדה נכנסה ב־2021 להסכם מימון עם Oaktree Capital, שהזרים כ־300 מיליון אירו והפך לבעל מניות מרכזי של כ-31%, כדי לחלץ את המועדון ממשבר תזרימי.
ב־2022, באנגליה, סאות'האמפטון נרכשה על ידי Sport Republic הבריטית, שרכשה גם קבוצות בטורקיה (גזטפה) וצרפת (ואלנסיין) והצהירה שמעוניינת לשפר את הסינרגיה הניהולית בבעלות על מספר מועדונים.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
אם העסקה תצא לפועל, אתלטיקו מדריד תהפוך למועדון היקר ביותר בספרד שבשליטת גוף פרטי, בהשוואה לריאל מדריד, ברצלונה ואתלטיק בילבאו, שפועלות כאגודות ספורט בבעלות החברים.
- 1.א 17/07/2025 13:52הגב לתגובה זויש לי מניות של אפולו מה לעשות
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
