קייטלין קלארק (X)
קייטלין קלארק (X)
כוכבת על

איך הפכה קייטלין קלארק את ה-WNBA למכונת כסף ומה קורה כשהיא נעדרת

פציעתה של הרוקי גרמה לקריסת מחירי כרטיסים של מאות דולרים בדקות ספורות

עמית בר |
נושאים בכתבה קייטלין קלארק


קייטלין קלארק לא עלתה לפרקט, ושוק הכרטיסים קרס. זה מעיד על הפופולאריות המטורפת של קלארק וזה גם מעיד על מציאות מורכבת של כדורסל הנשים בארה"ב , ה-WNBA. כשהודיעה אינדיאנה פיבר השבוע שהרוקי הכי מדוברת בתולדות הליגה לא תשחק מול דאלאס ווינגס בשל פציעת מפשעה, החלה צניחה במחירי הכרטיסים.

כרטיסים שהוצעו בשוק המשני ב-3,000 דולר צנחו בתוך דקות. מקומות ביציע העליון שנמכרו ב-99 דולר ירדו ל-26 דולר למשחק הבא של דאלאס. כרטיסים צמודי פרקט שהגיעו ל-2,925 דולר הפכו ללא מבוקשים. 

ההיסטריה סביב קלארק לא התחילה השנה. עוד באוניברסיטת איווה, היא שברה שיאי צפייה ועכשיו, כרוקי ב-WNBA, היא הפכה למנוע כלכלי של ליגה שלמה. המציאות פשוטה: אין קבוצה ב-WNBA שלא רשמה זינוק במכירות כרטיסים כשקלארק ופיבר מגיעים לעיר. אין משדר שלא רואה עלייה ברייטינג כשהיא על הפרקט.

מאז שהיא משחקת - האולמות מתמלאים, הקבוצות המארחות עוברות לשחק באולמות NBA עם קיבולת של עשרות אלפי צופים. כמו כן, חוזי שידורים חדשים וטובים יותר נחתמים מול ערוצי הטלוויזיה. הקבוצות מתחילות להרוויח. להרחבה - השחקנית שמקפיצה את הכדורסל - תופעה ושמה קייטלין קלארק


המשחק בדאלאס היה אמור להיות הצלחה גדולה. אמריקן איירליינס סנטר, הבית של מאבריקס מה-NBA, עם 20 אלף מקומות ישיבה. מפגש ראש בראש בין קלארק לפייג' בוקרז, הבחירה הראשונה בדראפט. חגיגה ספורטיבית שהייתה אמורה להיות גם חגיגה כלכלית. אבל כשהאייקון נעדר, הכל קורס

ההשוואה לג'ורדן

יש תקדימים להשפעה כזו. מייקל ג'ורדן ב-NBA, טייגר וודס בגולף, סרינה וויליאמס בטניס הנשי, כולם הפכו  לאייקונים שיוצרים תעשייה שלמה. קלארק צועדת באותו כיוון, רק שהתלות בה חמורה יותר. ג'ורדן היה חלק מליגה מבוססת. קלארק היא זו שמנסה להוציא ליגה שלמה מהצל. זה יותר לחץ, יותר אחריות, ויותר סיכון כלכלי.


השחקנית שמקפיצה את הכדורסל - תופעה ושמה קייטלין קלארק

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.