עוד היום מתחילים לחסוך לפנסיה: שינוי התנהלות המדינה מול אזרחיה
אין צורך להכביר במילים על חשיבות ההפרשה לחיסכון פנסיוני כבר בגיל צעיר. אז למה שלא נתחיל להפריש לחיסכון פנסיוני כבר בגיל 18, לחיילים בשירות חובה?
לאזרחים רבים במדינת ישראל אין כיום הסדר פנסיוני כלשהו. גם לרבים מאלו שיש להם הסדר פנסיוני, הרי שיתרת הצבירה שלהם נמוכה משמעותית, והם מקבלים קצבה שבקושי מאפשרת קיום בכבוד בגיל השלישי. מה שמאלץ את הדור שלנו לתת חשיבות עליונה לנושא הפנסיה מגיל מאוד צעיר.
חיילות וחיילי צה"ל מקדישים את מיטב שנותיהם ומרצם למען המדינה, ולכן חשוב להבטיח את עתידם בהגעתם לגיל הפרישה. החיילים משרתים בצה"ל עבור סכומים זעומים, אולם אין משמעות הדבר שתקופה זו לא צריכה להיחשב לצבירת ותק בקרן הפנסיה. מאידך, צעירים רבים, שאינן משתלבים בשירות צבאי סדיר, מוצאים עצמם בשוק העבודה בו הם מתוגמלים בשכר גבוה יותר, ואף זוכים לתנאים פנסיוניים - דבר היוצר פערי פתיחה משמעותיים בין צעירים בגילאי השחרור.
ברור כי ישנן מגבלות תקציביות המונעות הפרשה פנסיונית לחיילים. אולם, נוצר מצב אבסורדי בו חיילים משוחררים, אשר לרוב משתלבים לראשונה במעגל העבודה, נאצלים 'לספוג' חצי שנה של אי הפרשה פנסיונית, בעוד חבריהם, שלא שירתו ועבדו במקום עבודה אחר, כן זוכים לרצף הפרשות פנסיוניות. ההסבר לכך הוא צו ההרחבה לפנסיית חובה במשק קובע שכיום שבמשך ששת החודשים הראשונים במקום העבודה, לא יפרישו לעובד להפרשות פנסיוניות, זולת אם העובד כבר היה מבוטח בביטוח פנסיוני במקום עבודה קודם, אז יופרש לו מהיום הראשון לעבודתו.
הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון יכולה וצריכה לסייע בתהליך, ולהפריש לקרן פנסיה של כל חייל סכום שיחושב לפי אחוז ממשכורתו כפי שקבוע בחוק. הפרשות לחיסכון פנסיוני כבר בשלב השירות הצבאי, יבטיחו לאותם חיילים רצף חיסכון פנסיוני לכשישתחררו מצה"ל וישתלבו בשוק העבודה, מאחר והמעסיק החדש יהיה חייב להפריש לחיסכון פנסיוני כבר מהיום הראשון לעבודה.
- פטור ממס על פנסיה - כל מה שצריך לדעת
- בקרוב מס חדש - "הכסף בקופה של ביטוח לאומי ייגמר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היום, בתקופה של מצב ביטחוני רעוע, זה הזמן האולטימטיבי לחשוב על חיילי מדינת ישראל. חיילי מילואים, אשר במקום להיות עם המשפחה או לנהל עסקים כרגיל, התגייסו לפעילות מבצעית בשטח כדי להגן על המולדת. במקביל נרתמים למבצע גם חיילי סדיר המשרתים בשירות חובה, ועושים את כל שביכולתם כדי להחזיר את השקט לאזורנו. אלו "יענשו" על ידי המדינה פעם נוספת ביום השחרור, כאשר יתחילו לעבוד בעבודה אזרחית, אך לא יהיו זכאים להפרשות פנסיוניות מהיום הראשון, מהנימוק, כן זו לא בדיחה, שהם הסכימו להתגייס לטובת המדינה ולא הלכו לעבוד כמו עמיתיהם שהתחמקו מגיוס - אם זה לא אבסורד, מה כן?
בנוסף, על המדינה לקדם מערך הדרכות לחיילים משוחררים, במסגרת היחידה להכוונת חיילים משוחררים (או במסגרת אחרת) לקראת החיים האזרחיים, ובכללם היערכות להתנהלות פיננסית נכונה, וחשיבות החיסכון ארוך הטווח עוד בגיל צעיר. על המדינה לקחת אחריות על קיום אזרחיה, וכן להעצים את המשמעות של שירות צבאי בישראל
- 3.זה נכון אבל עם פנסיה ממלכתית כדי שלא נישחט בדמי הניהול (ל"ת)בנצי 27/08/2014 14:18הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 27/08/2014 09:55הגב לתגובה זוהכתבה משרתת את קרנות הפנסיה. הם המרוויחים מכל השקר הזה. ע"י עמלות ומשכורות גבוהות. ועד שתגיעו לגיל פרישה המדינה תשנה אותו בעוד מספר שנים ועד אז מקורבים בעלי הון למנהלי הקרנות יבצעו תספורות . מסקנה: אם יש לכם אפשרות אל תחסכו לפנסיה בדרך הזאת כנ"ל אל תשאירו פיצויים לצרך פנסיה עתידית. שוב היא תאכל ע"י הקרנות . הדרך היחידה להבטיח עתיד בישראל היא ע"י שתצברו נכסים והון כך שלא תהיו תלויים ב"פנסיה" .
- 1.ניהול השקעות לא מוצלח לקרנות שלך (ל"ת)ודמי ניהול שוחטים 27/08/2014 09:30הגב לתגובה זו
- נתן 28/08/2014 10:34הגב לתגובה זומאז המיזוג עם הדס ארזים בשנה שעברה התשואות של הלמן אלדובי דווקא מוצבות בשליש העליון.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.