דיווח: הבורסה בלונדון תציע מסחר בנכסים מסורתיים באמצעות בלוקצ'יין
הבורסה לניירות ערך בלונדון (LSEG) צפויה להציע מסחר נרחב בנכסים פיננסיים מסורתיים (מניות, אג"ח וכו') באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין, כך על פי דיווח הבוקר בפייננשל טיימס. באם המהלך יצא להפועל הוא צפוי להפוך את הבורסה בלונדון לגוף הגדול הראשון שמספקת שירות מעין זה.
על פי הדיווח, החברה המנהלת את הבורסה הלונדונית בחנה בשנה האחרונה את הפוטנציאל בהפעלת זירת מסחר המונעת על ידי בלוקצ'יין. כעת הגיעה החברה לנקודה שבה היא מוכנה להתחיל להניע את המהלך, כשהיא מקווה להוציא אותו אל הפועל כבר במהלך השנה הבאה. הצעד התקדימי צפוי להידרש לשורה של אישורים רגולטוריים, כאשר בימים אלה הבורסה מנהלת מגעים עם רגולטורים, רשויות שיפוט מרובות, כמו גם הממשלה ומשרד האוצר בבריטניה.
לדברי מורי רוס, ראש שוק ההון בקבוצת LSE, אשר צוטט בכתבה הבורסה, "לא בונה שום דבר סביב נכסי קריפטו, אבל היא מבקשת לעשות שימוש בטכנולוגיה שעומדת בבסיס אסימונים דיגטליים כמו ביטקוין כדי לשפר את היעילות של קנייה, מכירה והחזקה של נכסים מסורתיים. הרעיון הוא להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית כדי ליצור תהליך חלק יותר, זול יותר ושקוף יותר".
מיזם השווקים הדיגיטליים של LSEG יהיה מערכת אקולוגית המונעת על ידי בלוקצ'יין "מקצה לקצה", המכסה את כל מחזור החיים של נכסים פיננסיים, מהנפקה ועד למסחר, התאמה, וסליקה. בבורסה ציינו כי הפעילות החדשה אינה מתחרה בשווקי המניות המסורתיים אותם היא מפעילה אלא מייצגת את המחויבות של החברה לחדשנות. בתחילה, מיזם השווקים הדיגיטליים צפוי להתמקד בשווקים פרטיים, שכן תחום זה מתמודד כיום עם תהליכים מסורבלים. בהמשך בבורסה מתכננת להתרחב לסוגי נכסים אחרים לאחר שהמודל יוכח.
- בורסת לונדון שוקלת מסחר 24 שעות ביממה
- עסקת ענק בתחום הכרייה: BHP מנסה לרכוש את המתחרה ב-38.9 מיליארד ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.השיטה הלא-מבוזרת עובדת פיקס. בלוקצ'יין זה פאסה. (ל"ת)כלכלן בכיר 06/09/2023 23:38הגב לתגובה זו
- 1.הבלוקצ'יין לא מעניין אף-אחד. מע' המסחר אמינות לחלוטין (ל"ת)הנדסת תודעה 06/09/2023 16:32הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
