ורייזון מכרה את YAHOO תמורת 5 מיליארד דולר
ענקית התקשורת VERIZON מוכרת את יאהו (YAHOO) ו-AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו, תמורת 5 מיליארד דולר. החברה מכרה גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ורייזון תשמור על אחזקה של 10% ממניות החברה, ואתר יאהו יעבור מיתוג מחדש. החברה תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן מהמכירה. ורייזון ואפולו אמרו כי הן מצפות שהעסקה תסתיים במחצית השנייה של 2021.
ככל הנראה ווריזון מכרה את נכסי המדיה שלה כדי להתמקד בעסקי הרשתות האלחוטיות שלה ובהיותה ספקית אינטרנט מצליחה - ורייזן נחשבת לספקית האינטרנט האלחוטי הגדולה ביותר בארה"ב, ביחס למספר מנויים. בשנה שעברה, ורייזון מכרה את HuffPost ל-BuzzFeed.
במסגרת המכירה יעוברו לאפולו מותגי המדיה הנמצאים תחת מטריית יאהו ו-AOL, כמו למשל TechCrunch, Yahoo Finance ו-Engadget. האתרים נמכרו בהערכות שווי נמוכות ביחס להערכות של שנים קודמות.
בשנים 2018 ו- 2019 ורייזון פעלה לשילוב וייצוב הפעילות של חטיבת המדיה ובהמשך הגדירה את אסטרטגיית הצמיחה. שני הרבעונים האחרונים, שהציגו צמיחה רצופה, דו ספרתית, הוכיחו כי האסטרטגיה עובדת, כאשר כל תחומי הפעילות של VM הציגו צמיחה דו ספרתית ותחומי פעילות רבים הציגו אף צמיחה משולשת. לראייה - ברבעון הראשון של 2021 רשמה חטיבת המדיה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ורייזון רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר ב-2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר. לפי הדיווחים היא רכשה את החברות כדי להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים, אך שנותר להם בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות, הם שאפו להפוך את האתרים הללו לפופולרים ברמת גוגל או פייסבוק מבחינת הפרסום המקוון, תכנית שלא צלחה.
סימבוטיק אתר החברהמניית הרובוטיקה שמזנקת ב-40%
סימבוטיק עקפה את הציפיות עם הכנסות של 618.5 מיליון דולר ורווח מתואם של 58 סנט, הוסיפה את Medline כלקוחה חדשה וממשיכה להעמיק את השותפות עם וולמארט
סימבוטיק Symbotic 12.95% , שמפתחת מערכות רובוטיות מונעות בינה מלאכותית לאוטומציה של מחסנים ומרכזי הפצה, פרסמה דוחות חזקים לרבעון שהחזירו את המניה לקדמת הבמה. בשוק הגיבו במהירות, והמניה עלתה כמעט 40% ביום אחד, התאוששות חדה אחרי ירידה של 34% מן השיא שנרשם בתחילת נובמבר.
הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל־618.5 מיליון דולר, לעומת ציפיות אנליסטים ל־604 מיליון דולר. הרווח המתואם זינק ל־58 סנט למניה, מול צפי של 6 סנט בלבד. במונחי GAAP, סימבוטיק רשמה הפסד קל של 3 סנט למניה, טוב מהתחזית להפסד של 4 סנט. במרווח הגולמי המתואם נרשם שיפור נוסף, ל־22.1%, לעומת 21.5% ברבעון הקודם ו־17.9% ברבעון המקביל אשתקד.
גם ברמה השנתית סימבוטיק המשיכה לצמוח במהירות. החברה סיימה את שנת הכספים עם הכנסות של 2.25 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת השנה הקודמת, ועם רווח מתואם של 2.02 דולר למניה - לעומת 12 סנט בלבד בשנה שעברה. לרבעון הראשון של 2026 צופה סימבוטיק הכנסות של 610 עד 630 מיליון דולר. הקונצנזוס עמד על 611.5 מיליון דולר, כך שהחברה מציגה טווח מעט גבוה יותר מהתחזיות. החברה מנחה ל־EBITDA מתואם של 49–53 מיליון דולר, מעט מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 54 מיליון דולר.
מנכ"ל החברה, ריק כהן, אמר בשיחת הוועידה כי סימבוטיק עמדה ביעדים לשנת 2025 עם צמיחה בהכנסות, הרחבת מספר המערכות הפעילות ושיפור ברווחיות. לדבריו, החברה נכנסת ל־2026 במטרה להעמיק פעילות מול לקוחות קיימים ולפתח הזדמנויות בשווקים נוספים.
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- אולימפיאדת הרובוטים נפתחה בבייג'ינג, עם חזון סיני שכרוך בהשקעה של 157 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקשר עם וולמארט
וולמארט ממשיכה להיות לקוח מרכזי של סימבוטיק. בינואר רכשה סימבוטיק מוולמארט את פעילות Advanced Systems and Robotics (ASR), וחתמה עמה על "הסכם אוטומציה ראשי" לפיתוח, ייצור והתקנה של מערכות אוטומטיות לאיסוף והחזרת הזמנות אונליין ברמת החנות. במסגרת הסכם 2025 מפעילה החברה מספר מערכות רובוטיות להכנת הזמנות, כמענה לגידול במסחר המקוון.
עליות בבורסה (גרוק)"קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן
בנק ההשקעות המוביל בעולם בעד מניות סיניות - "הפוטנציאל גובר על הסיכונים"; ומה חושבים אנליסטים אחרים
בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן שינה את תחזיתו לשוק המניות הסיני והעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" (Overweight). האסטרטגים של הבנק, בראשם רג'יב בטרה, סבורים כי הסיכוי לעליות חדות ב-2026 עולה בהרבה על הסיכון לירידות משמעותיות. הסיבות המרכזיות: אימוץ מואץ של בינה מלאכותית, חבילות תמריצים לעידוד צריכה פנימית ורפורמות עמוקות בממשל התאגידי. "סין כבר ויתרה על רוב היתרון היחסי שהיה לה בתחילת 2025 – דווקא עכשיו זו נקודת כניסה אטרקטיבית במיוחד", נכתב בדוח המעודכן.
התזמון של ההמלצה מעניין במיוחד. מדד MSCI סין אמנם עלה בכ-33% מתחילת השנה, אבל ברבעון האחרון הוא דווקא ירד ב-6.2%, בעוד מדד אסיה-פסיפיק הרחב (ללא יפן) עלה ב-1.3%. במילים אחרות - השוק הסיני נמצא כרגע במומנטום חיובי כללי, אבל עדיין רחוק מהשיאים של 2021, והמכפילים שלו נשארו סבירים (12-14 פעמים הרווחים הצפויים). רמות החשיפה של משקיעים זרים ומוסדיים עדיין נמוכות יחסית – כלומר יש הרבה "כסף חכם" שעדיין לא נכנס.
המנועים שג'יי.פי. מורגן רואה קדימה חזקים מאוד:
בינה מלאכותית - סין ממשיכה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים ב-AI, וחברות כמו Baidu, Tencent ואליבאבא כבר מדווחות על זינוק בהכנסות מענן ובינה מלאכותית. הבנק צופה צמיחה של עשרות אחוזים בתחום הזה כבר ב-2026.
עידוד צריכה - חבילת התמריצים האחרונה של 2 טריליון יואן כוללת קיצוץ מסים על מוצרי צריכה, סבסוד רכב חשמלי והרחבת תוכניות דיור – כל אלה אמורים להחזיר את הצרכן הסיני למשחק.
ממשל תאגידי - חוקים חדשים מחייבים דיבידנדים גבוהים יותר ושקיפות, מה שמפחית את "הנחת הסיכון הסיני" שגרמה למשקיעים זרים לברוח בשנים האחרונות.
