ורייזון מכרה את YAHOO תמורת 5 מיליארד דולר

החברה מכרה את יאהו, ואת אתר AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו וגם גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ככל הנראה ורייזון מעדיפה להתמקד בהיותה ספקית אינטרנט מצליחה, במקום לנהל מותגי מדיה
סתיו קורן |

ענקית התקשורת VERIZON מוכרת את יאהו (YAHOO) ו-AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו, תמורת 5 מיליארד דולר. החברה מכרה גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ורייזון תשמור על אחזקה של 10% ממניות החברה, ואתר יאהו יעבור מיתוג מחדש. החברה תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן מהמכירה. ורייזון ואפולו אמרו כי הן מצפות שהעסקה תסתיים במחצית השנייה של 2021.

ככל הנראה ווריזון מכרה את נכסי המדיה שלה כדי להתמקד בעסקי הרשתות האלחוטיות שלה ובהיותה ספקית אינטרנט מצליחה - ורייזן נחשבת לספקית האינטרנט האלחוטי הגדולה ביותר בארה"ב, ביחס למספר מנויים. בשנה שעברה, ורייזון מכרה את HuffPost ל-BuzzFeed. 

במסגרת המכירה יעוברו לאפולו מותגי המדיה הנמצאים תחת מטריית יאהו ו-AOL, כמו למשל TechCrunch, Yahoo Finance ו-Engadget. האתרים נמכרו בהערכות שווי נמוכות ביחס להערכות של שנים קודמות.

בשנים 2018 ו- 2019 ורייזון פעלה לשילוב וייצוב הפעילות של חטיבת המדיה ובהמשך הגדירה את אסטרטגיית הצמיחה. שני הרבעונים האחרונים, שהציגו צמיחה רצופה, דו ספרתית, הוכיחו כי האסטרטגיה עובדת, כאשר כל תחומי הפעילות של VM הציגו צמיחה דו ספרתית ותחומי פעילות רבים הציגו אף צמיחה משולשת. לראייה - ברבעון הראשון של 2021 רשמה חטיבת המדיה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

ורייזון רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר ב-2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר. לפי הדיווחים היא רכשה את החברות כדי להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים, אך שנותר להם בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות, הם שאפו להפוך את האתרים הללו לפופולרים ברמת גוגל או פייסבוק מבחינת הפרסום המקוון, תכנית שלא צלחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט
צילום: Roberto Junior, Unsplash
וול סטריט

גוגל זינקה ב-9%, אפל עם 4%; הנאסד״ק עלה ב-0.9%

מערכת ביזפורטל |

הסוחרים בוול סטריט מגבירים את ההימורים על כך שהפדרל ריזרב יחל בהורדות ריבית כבר בספטמבר, לאחר שנתוני שוק העבודה בארה״ב הצביעו על חולשה גוברת. הירידה במספר המשרות הפנויות לרמה הנמוכה ביותר בעשרה חודשים חיזקה את הספקולציות כי הפד ייאלץ לפעול בקרוב, מה שהוביל לעליות באג״ח הממשלתיות ובמניות. מדד S&P 500 והנאסד״ק עלו ב-0.5% ו-1% בהתאמה, בין היתר על רקע ניצחון משפטי חשוב של גוגל, שהצליחה להימנע ממכירת דפדפן הכרום שלה.


הנתונים מצביעים על האטה בביקוש לעובדים ועל זהירות גוברת מצד חברות, שנמנעות מהרחבת מצבת כוח האדם תוך ניסיון להעריך את השפעת המכסים על הכלכלה. מלבד הירידה במשרות הפנויות, גם קצב הגיוס נחלש והזמן שנדרש למובטלים למצוא עבודה חדשה התארך. כל אלו תומכים בהערכה שהפד יפחית את הריבית ב־25 נקודות בסיס בתוך שבועיים.


לקראת פרסום דוח התעסוקה ביום שישי, כלכלנים מציינים כי חלק מבכירי הפד עדיין נזהרים. הם אמנם מכירים בהאטה בשוק העבודה, אך מדגישים שגם שיעור ההשתתפות ירד — מה שמקהה את עוצמת הפגיעה. בנוסף, חלקם מסתייגים מהורדות ריבית חדות לנוכח העובדה שהאינפלציה שוב נמצאת במגמת עלייה מתונה. מנגד, חברי הנהלה כמו כריסטופר וולר קוראים להתחיל כבר כעת בסדרת הורדות, וקובעים שהוויכוח צריך להתמקד רק בקצב ולא בעצם הצורך.


לוח האירועים הכלכלי:

מחר יתפרסם מדד ISM לשירותים (צפי: 50.5 נק'), לצד נתוני מחירי השירותים ודו"ח התעסוקה הפרטי של ADP (תחזית: 71 אלף משרות חדשות בלבד).

גולת הכותרת תגיע ביום שישי, אז יתפרסם דוח התעסוקה הרשמי: הצפי הוא לתוספת של 74 אלף משרות בלבד - נתון חלש יחסית - ועלייה קלה בשיעור האבטלה ל־4.3%. בנוסף, יתפרסמו גם נתוני השכר הממוצע לשעה (תחזית: עלייה של 0.3%).


הישראלית שנפלה ב-50% מתחילת השנה והאם יש סיכוי לקאמבק? עם הכנסות זעומות של 3 מיליון דולר והפסד נקי של 14.7 מיליון דולר ברבעון, ננוקס שורפת מזומנים במהירות ומתקשה להוכיח ביקוש לטכנולוגיה שלה – כשהשעון הפיננסי מתקתק לקראת גיוס הון נוסף או שינוי עמוק במודל העסקי.