יאהו
צילום: ויקיפדיה

ורייזון מכרה את YAHOO תמורת 5 מיליארד דולר

החברה מכרה את יאהו, ואת אתר AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו וגם גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ככל הנראה ורייזון מעדיפה להתמקד בהיותה ספקית אינטרנט מצליחה, במקום לנהל מותגי מדיה
סתיו קורן |

ענקית התקשורת VERIZON מוכרת את יאהו (YAHOO) ו-AOL לקרן ההשקעות הפרטית אפולו, תמורת 5 מיליארד דולר. החברה מכרה גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה. ורייזון תשמור על אחזקה של 10% ממניות החברה, ואתר יאהו יעבור מיתוג מחדש. החברה תקבל 4.25 מיליארד דולר במזומן מהמכירה. ורייזון ואפולו אמרו כי הן מצפות שהעסקה תסתיים במחצית השנייה של 2021.

ככל הנראה ווריזון מכרה את נכסי המדיה שלה כדי להתמקד בעסקי הרשתות האלחוטיות שלה ובהיותה ספקית אינטרנט מצליחה - ורייזן נחשבת לספקית האינטרנט האלחוטי הגדולה ביותר בארה"ב, ביחס למספר מנויים. בשנה שעברה, ורייזון מכרה את HuffPost ל-BuzzFeed. 

במסגרת המכירה יעוברו לאפולו מותגי המדיה הנמצאים תחת מטריית יאהו ו-AOL, כמו למשל TechCrunch, Yahoo Finance ו-Engadget. האתרים נמכרו בהערכות שווי נמוכות ביחס להערכות של שנים קודמות.

בשנים 2018 ו- 2019 ורייזון פעלה לשילוב וייצוב הפעילות של חטיבת המדיה ובהמשך הגדירה את אסטרטגיית הצמיחה. שני הרבעונים האחרונים, שהציגו צמיחה רצופה, דו ספרתית, הוכיחו כי האסטרטגיה עובדת, כאשר כל תחומי הפעילות של VM הציגו צמיחה דו ספרתית ותחומי פעילות רבים הציגו אף צמיחה משולשת. לראייה - ברבעון הראשון של 2021 רשמה חטיבת המדיה הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

ורייזון רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר ב-2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר. לפי הדיווחים היא רכשה את החברות כדי להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים, אך שנותר להם בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות, הם שאפו להפוך את האתרים הללו לפופולרים ברמת גוגל או פייסבוק מבחינת הפרסום המקוון, תכנית שלא צלחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט,  Photo by Keenanוול סטריט, Photo by Keenan

וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?

המשקיעים יעקבו אחר מדד ה- PCE, נתוני הצמיחה לרבעון השלישי וההתפתחויות במניות ה־AI, בתקווה לסיום חיובי לשנה - אך תחת תנודתיות גוברת וספקנות לגבי כיוון השוק

אדיר בן עמי |

וול סטריט נכנסת לשבוע מסחר מקוצר לרגל חג המולד, אך גם בשבוע דל יחסית בימי מסחר, המשקיעים צפויים לעקוב בדריכות אחר שילוב של נתוני מאקרו, התפתחויות בתחום הבינה המלאכותית ואיתותים משוק האג"ח, שעשויים כולם להשפיע על כיוון השוק לקראת סיום השנה. המסחר בבורסות ניו יורק ייסגר ביום רביעי מוקדם, בשעה 20:00 שעון ישראל, ויישאר סגור ביום חמישי לרגל חג המולד.

ביום שני יתפרסם מדד מחירי הליבה של הוצאות הצריכה הפרטית (Core PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפדרל ריזרב. המשקיעים ינסו להבין האם קצב עליית המחירים ממשיך להתמתן במידה שתאפשר לבנק המרכזי לשמר הטיה תומכת בצמיחה גם בשנה הבאה. ביום שלישי צפוי להתפרסם דוח התמ״ג של ארה״ב לרבעון השלישי, לאחר עיכוב בפרסום שנבע מהשבתת הממשל הפדרלי. הדוח עשוי לשפוך אור על חוזק הפעילות הכלכלית לקראת סוף השנה, בצל סימנים ראשונים לריכוך בשוק העבודה.


בהמשך השבוע יפורסמו גם נתוני הזמנות מוצרים בני קיימא, ייצור תעשייתי ואמון הצרכנים, סדרת פרסומים שעשויה להשפיע על ציפיות הריבית ועל תמחור הסיכון בשווקים.

דצמבר חלש מהרגיל והשוק מחפש כיוון

למרות שנה חיובית בשוקי המניות, דצמבר מתברר כחודש מאתגר. מדדי S&P 500 ונאסד״ק נסחרים בירידות חודשיות, בניגוד לדפוס ההיסטורי שבו דצמבר נחשב לחודש חזק במיוחד. מאז תחילת 2025 עלה ה־S&P 500 ביותר מ־15%, בדרך לשנה שלישית רצופה של תשואה דו־ספרתית. עם זאת, בשבועות האחרונים נרשמת עלייה בתנודתיות, בין היתר על רקע הערכות מחודשות לגבי מדיניות הפד והכדאיות הכלכלית של השקעות עתק בבינה מלאכותית.

מניות הטכנולוגיה, שהובילו את העליות השנה ונושאות את המשקל הגבוה ביותר במדדים, נמצאות לאחרונה תחת לחץ. המשקיעים מביעים ספקנות הולכת וגוברת סביב היקף ההשקעות בתשתיות בינה מלאכותית והעיתוי שבו הן צפויות להניב תשואה. חששות סביב פרויקטי מרכזי נתונים, ובהם גם פרויקט של אורקל, העיבו לאחרונה על מניות AI וגררו ירידות גם בסקטורים נלווים. לנוכח זאת, נרשמת תנועה של כספים לסקטורים אחרים בהם פיננסים, תחבורה וחברות קטנות ובינוניות.

סייבר אזהרה הגנה
צילום: Pixabay

דרימ סקיוריטי: מיליארד דולר בהגנת תשתיות, עם שאלות שלא נעלמות

דרימ סקיוריטי, שפועלת מאז 2023 ומוכרת פתרונות הגנה למדינות, מתבססת על חוזים וצמיחה, אבל המוניטין של NSO ממשיך ללוות את הדיון הרגולטורי בעולם

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה NSO סייבר

דרימ סקיוריטי , חברת סייבר שהוקמה בתחילת 2023 ומפתחת פתרונות הגנה לתשתיות קריטיות כמו אנרגיה, מים ונפט, כבר נמצאת בשלב שבו היא מדברת על היקפי הכנסות משמעותיים ומימון גדול. החברה גייסה סביב 100 מיליון דולר בסבב שהוביל לשווי של מעל מיליארד דולר, והדיווחים מצביעים על הכנסות ממשלתיות במאות מיליוני דולרים בשנה האחרונה, מה שממקם אותה בליגה של שחקנים מבוססים בשוק הגלובלי של הגנת מידע.

בתוך הסיפור הזה חוזר גם השם של שלו חוליו, אחד ממייסדי NSO, מה שמציב את דרימ בצלו של פרשת פגסוס ההיסטורית, לפחות בזירה הבינלאומית. מחוץ לישראל, השם NSO עדיין מזוהה עם פרשת פגסוס והדיון סביב שימוש במעקב, ולכן הדיון סביב דרימ לא נוגע רק לטכנולוגיה אלא גם ליכולת להראות ציות, בקרה והפרדה ברורה בין מוצר הגנתי לשימושים דו-שימושיים בשווקים רגישים.

באביב האחרון, בכנס באילת, ארוחת ערב של משקיעי הון סיכון ויזמים נפתחת בשאלת שבירת קרח על רגע שכמעט הסתבך. כשמגיע תורו של חוליו, הוא אומר בפשטות שהוא המייסד של NSO, ודיווחים על האירוע מתארים צחוק קצת מתוח בחדר. זה לא עוד פרט ביוגרפי. מחוץ לישראל השם NSO עדיין מזוהה עם פרשת פגסוס, עם טענות על שימוש במעקב נגד עיתונאים ופעילי זכויות אדם, ועם קו רגולטורי שהלך והתקשח סביב התחום.


איך NSO הפכה לסמל, ואיך זה השפיע על התעשייה

NSO יושבת בלב משבר תדמיתי ומסחרי של תעשיית הסייבר ההתקפי להשכרה, תחום שבשנים האחרונות נכנס למוקד רגולטורי בארה״ב ובאירופה. מטא תובעת את החברה מאז 2019 סביב טענה לניצול מנגנונים בוואטסאפ להפצת קוד זדוני, ובהמשך ארה״ב מכניסה את NSO לרשימת היישויות של משרד המסחר בנובמבר 2021, צעד שמקשה עליה לקבל רכיבים ושירותים מספקים אמריקאים.

האפקט לא נעצר בחברה אחת. הלחץ האמריקאי, יחד עם דרישה מישראל להדק פיקוח על ייצוא טכנולוגיות מעקב, מצמצם את השוק של חברות שמוכרות יכולות תקיפה ושירותי מעקב למדינות. חלק מהשחקנים זזים לפעול מחוץ לישראל, חלק מאבדים לקוחות, וחלק נעלמים. חוליו עוזב את תפקיד המנכ"ל ב 2022, ובמקביל ההליך מול מטא ממשיך להתגלגל בבתי המשפט בארה"ב.