באופנהיימר מסמנים מניה בסקטור הקמעונאות לאחר גל הירידות: "הזדמנות ערך נדירה"

נדב לוי | (1)
נושאים בכתבה אמזון קמעונאות

ענקית המסחר המקוון אמזון הודיעה לפני כשבועיים על רכישת רשת המזון האמריקאית 'Whole Foods' בעסקת ענק הנאמדת בהיקף של כ-13.7 מיליארד שקל. אותה רכישה אותתה על חדירתה של ענקית המסחר לענף הקמעונאות, מהלך שגרר תנודה חדה מטה במניות הסקטור.

כעת, באופנהיימר מוציאים סקירה עם התייחסות לחששות מכניסתה של אמזון לתחום אך במקביל גם מסמנים מניה מהסקטור לאחר שזו צללה כ-35% מתחילת השנה. באופנהיימר אמנם מציינים כי המהלך של אמזון הינו גורם תחרותי עיקרי אך עדיין מגדירים את לחץ המכירות בסקטור כ"מוגזם". כך נכתב:

"מניית קרוגר (סימול: KR), רשת קמעונאות מזון מובילה בארה"ב הפועלת באמצעות כ-2,600 סופרמרקטים, כ-800 חנויות נוחות (כולל תחנות דלק) וכ-330 חנויות תכשיטים, התרסקה לאחרונה בשיעור חריג של כ-30%, ובכך השלימה ירידה של כ-35% מתחילת השנה. ירידה כה חדה שהגיעה על רקע דוחות פושרים, לצד הודעה על רכישת רשת המזון האורגני Whole Foods Market (סימול: WFM) על ידי ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון.קום (AMZN). למרות שהמהלך של אמזון מהווה ללא ספק גורם תחרותי בראיה ארוכת טווח, אנו סבורים כי חששות המשקיעים מהתרסקות בפעילות קרוגר הנם מוגזמים, ומניית KR עשויה בכך להוות הזדמנות "ערך" אטרקטיבית. מניית KR נסחרת בתמחור נמוך במיוחד הן למדד ה-S&P500 והן לענף קמעונאות המזון, מכפיל רווח של 11 ומכפיל EV/EBITDA של 6 לשנה הנוכחית, תמחור שעשוי לספק מקום להפתעה בהמשך ואף להציב את החברה בתור יעד לרכישה. אנו מדרגים את מניית KR בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 28 דולר". מחיר היעד משקף אפסייד של כ-24% על מחיר המניה הנוכחי בוול סטריט.

"מניית KR נמנית על רשימת "אופקים רחבים" מזה למעלה משנתיים, והציגה בזמנו ביצועים מרשימים, לאור שיעורי הצמיחה בין הגבוהים בענף קמעונאות המזון., בשנה האחרונה התהפך מזלה, ופעילות הרשת הציגה האטה בקצב הצמיחה, על רקע תהליכי הדפלציה במחירי המזון והאנרגיה, ובכך רשמה מניית KR ביצועים חלשים, גם בהשוואה לסקטור הצריכה הבסיסית שהציג באותה התקופה ביצועים חלשים ביחס למדד ה-S&P500 הרחב".

"מגמת החולשה במניית KR החמירה עם פרסום דוחותיה השנתיים, ומתן תחזית חלשה לשנת 2017, ובתגובה ירדה המניה בשיעור חד. לאחר התלבטות רבה, בחרנו להשאיר את המניה ברשימת "אופקים רחבים", נוכח תמחורה הנמוך באופי פעילות יציב וסולידי, בנוסף לציפיה להתייצבות בסביבה העסקית מהתאוששות בציפיות האינפלציה של מחירי המזון. ואולם, בסוף השבוע שעבר קיבלה מניית KR מכה נוספת, קשה עוד יותר, כאשר פרסמה את דוחותיה לרבעון הראשון 2017, והנמיכה את תחזית הרווח לשנה כולה, מטווח של 2.21$-2.25$ לטווח של 2.00$-2.05$ למניה. כאילו זה לא היה מספיק, למחרת, ביום שישי ה-16 ביוני, הודיעה ענקית הסחר המקוון אמזון.קום (AMZN) על רכישת רשת המזון האורגני Whole Foods Market (סימול: WFM) תמורת סכום עתק כ-13.7 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה בתולדותיה של אמזון".

"המשקיעים מיהרו לפרש את המהלך של אמזון בתור שינוי מבני בענף קמעונאות המזון, ובכך צנחה מניית KR בשיעור חד עוד יותר, כאשר השלימה ביומיים ירידה חסרת תקדים של כ-30%. לחברת אמזון מודל עסקי מרשים ויעיל במיוחד, והיא הצליחה להרוג לא מעט חברות בתחומי הקמעונאות המסורתית, כגון חנויות ספרים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים, מוצרים לבית ועוד. כעת, במיוחד לאחר הרכישה הגדולה של WFM, גוברת הציפיה בקרב המשקיעים כי התחום הבא על הכוונת של אמזון הוא תחום קמעונאות המזון, ובכך רשת קרוגר, בעלת הפרישה הרחבה ביותר בארה"ב נראית על פניו הנפגעת המרכזית מהמהלך".

"יחד אם זאת, כמו שתמיד קורה בשוק המניות, המשקיעים נוטים לפעמים לנקוט בגישה קיצונית כלפי מניות החברות, ולעתים קרובות התגובה על מחיר המניה היא מעל ומעבר להשפעה בפועל (לטוב ולרע) על פעילות החברה. אירועים כאלה יוצרים בדרך כלל הזדמנויות השקעה ארוכות טווח, אותן יודעים לנצל משקיעי ערך כמו וורן באפט. כמובן, חשוב מאוד להבין את איומי התחרות הפוטנציאלית מצידה של אמזון, ועד כמה עשויה קרוגר לשמור על המודל העסקי ועל הרווחיות בראיה ארוכת הטווח".

קיראו עוד ב"גלובל"

"אתמול הציגה הנהלת קרוגר בכנס אופנהיימר, כשמדובר בממשק הראשון מול המשקיעים מאז פרסום דוחות החברה וההודעה של אמזון. החברה ציינה כי התחזית המעודכנת, של כ-2$ למניה מבוססת על הנחות ריאליות, הערה חשובה לאחר סדרת אכזבות בדוחות האחרונים. בנוסף, הם ציינו כי החברה כבר ידעה בעבר להתמודד עם תחרות עזה, המאפיינת את תחום קמעונאות המזון מאז ומתמיד, מול רשתות ענק כמו WMT או Aldi הגרמנית, הפועלת בארה"ב מזה שנים רבות. לאחרונה נכנסה לשוק האמריקאי מתחרה נוספת, רשת Lidl הגרמנית, אך בהסתכלות על העבר נראה כי גם מהלך זה אינו צפוי להוביל למכה קטלנית לפעילות קרוגר".

"בנוגע לרכישת WFM על ידי אמזון, הנהלת החברה עדיין אינה מתייחסת להשלכות המהלך, אך ציינה כי גם היא פועלת במודלים עסקיים שונים, כמו משלוחי אקספרס, ומשתמשת בערוצים רבים, כולל שירותי Uber. לקרוגר פעילות גם בתחום המזון האורגני ספציפית, המניב הכנסות של כ-16 מיליארד דולר בשנה (היקף הכנסות דומה לזה של WFM), אך מדובר בסגמנט קטן יחסית, האחראי על כ-13% בלבד בתמהיל ההכנסות. חשוב להדגיש כי רשת החנויות של קרוגר פרושה על פני כל רחבי ארה"ב, גם במקומות אליהם לאמזון יותר קשה להגיע, ופרישה זו מהווה כוח תחרותי משמעותי, הרלוונטי במיוחד בתחום המזון והירקות, מוצרים בעלי אורך חיים קצר. בכך, גם במידה ואמזון תצליח להגדיל את נתח השוק בערים הגדולות, זה לא בהכרח יהיה המצב בפריפריה של ארה"ב, באזורים בהם קרוגר חזקה במיוחד".

"אנו סבורים כי הירידה החדה של כ-30% במניית KR מהווה הזדמנות ערך נדירה בראיה ארוכת טווח, וממליצים לנצל את המצב לבניית אחזקות במניה. בשוק המניות הנמצא במגמת עליה עקבית, המלווה בעליית מכפילים, יותר ויותר קשה למצוא הזדמנויות, ולהערכתנו קרוגר מהווה אחת מההזדמנויות האלה, נוכח סנטימנט משקיעים שלילי במיוחד. אנו מדרגים את מניית KR בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 28$, בהתבסס על מכפיל 14 לתחזית הרווח לשנה הקרובה, בהתאם לממוצע הענפי. התייצבות בפעילות החברה, עם הפתעה לעומת הצפי הנמוך, עשויה להוביל להתאוששות במניית החברה ובכך להוות הזדמנות ערך מעניינת". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הצלף 26/06/2017 09:00
    הגב לתגובה זו
    כל כך הרבה מאמץ בהכנת הכתבה באמת כל הכבוד , ככל המאמץ ככה הסיכון שיש במלכודת ... ושאף אחד לא יעבוד עליכם :-)
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהטראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיה

שושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב

מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות

רן קידר |

את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.


                                     משפחת טראמפ עם חבר. קרדיט: רשתות חברתיות

דונלד ג'ון טראמפ

דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.

משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות. 

איוונקה טראמפ

איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה. 

היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים. 

לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.