התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס
ברק עילם, שעזב את נייס יותר מ-25 שנה בחברה בהן כיהן ב-10 השנים האחרונות כמנכ"ל, מונה לדירקטור בחברת הפינטק הישראלית פיוניר
ברק עילם עזב לאחרונה את נייס נייס -3.58% אחרי תקופה של מעל ל-25 שנה בחברה בהן כיהן כמנכ"ל ב-10 השנים האחרונות. הוא עזב את נייס בעיצומה של תקופה בה החברה נמצאת תחת לחץ, הן מצד התחרות ממיקרוסופט בתחום מרכזי השירות וגם מצד החששות של המשקיעים שהחברה יכולה להיפגע מהתפתחות הבינה המלאכותית, כאשר מניית נייס נפלה גם אחרי הדוחות האחרונים בשבוע שעבר. עכשיו עילם מתחיל פרק חדש בפיוניר Payoneer Global -1.28% .
פיוניר מציעה ללקוחות שלה שירות בו הם יכולים לנהל את חשבונות הלקוחות שלהם והספקים שלהם ולבצע תשלומים באופן בינלאומי ובמספר מטבעות שונים בו זמנית. לקוחותיה הם עסקים קטנים ובינוניים.
פיוניר הייתה אחת מהחברות שנכנסו לוול סטריט בגל ההנפקות של 2021 כשמוזגה לספאק לפי שווי של כ-3.3 מיליארד דולר. היא התרסקה ובשפל באמצע 2022 הגיעה לשווי של כ-1.3 מיליארד דולר, אך מאז התאוששה, זינקה ב-80% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר.
"אני נרגש לקבל את ברק לדירקטוריון שלנו", אמר מנכ"ל החברה ג'ון קפלן. "ברק הוא מנהיג מוערך ומצליח עם רקורד משמעותי של הובלת צמיחה וחדשנות בקנה מידה רחב. אנו בטוחים שהניסיון שלו כמנהל
וכדירקטור יאפשר לו לספק תובנות חשובות, והדירקטוריון ואני מצפים לעבוד איתו בעודנו ממשיכים ליצור ערך עבור בעלי המניות".
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- אחרי שירדה ביותר מ-40%: האם יש אפסייד בנייס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מתכבד להצטרף לדירקטוריון של פיוניר", מסר עילם. "זו תקופה מרגשת עבור החברה, ואני מצפה לעבוד עם צוות ההנהלה בזמן שהם בונים פלטפורמה פיננסית גלובלית עבור עסקים ויזמים ברחבי העולם".
רגע לפני פרסום הדוחות האחרונים והנפילה במניית נייס, ברק עילם מכר מניות בהיקף של כ-2.4 מיליון דולר, ובעשור האחרון מכר עילם מניות נייס בהיקף של מעל 500 מיליון שקל.
ההתאוששות של פיוניר נמשכה גם ברבעון השלישי של 2024 - החברה דיווחה על הכנסות של 248 מיליון דולר, לעומת 208 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-225 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 11 סנט למניה לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-5 סנט למניה. פיוניר תדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי ביום חמישי הקרוב והאנליסטים צופים לה הכנסות של 242 מיליון דולר לצד רווח של 8 סנט למניה.
- 3.צבי 26/02/2025 08:56הגב לתגובה זואחד המנכלים שיודע מתי לעזוב אכן יש שחקה החיים קצרים צודק בצלחה בהמשך הדרך
- 2.כמה כסף צריך בן אדם (ל"ת)שולה 25/02/2025 17:15הגב לתגובה זו
- 1.ניקולאי 25/02/2025 14:34הגב לתגובה זובתקוה שכל החרדים הפרזיטים יתגייסו לצהל
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
וול סטריט השוק האמריקאיוול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%
שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.
התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.
במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.
אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל
במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI
- נעילה חיובית בוול-סטריט; אנבידיה עלתה ב-3% לקראת הדוחות
- נעילה שלילית בוול-סטריט; סיוה צנחה ב-15%, נייס נפלה ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאקרו
הטור של זיו סגל: בתוך
הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל
ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?
