ברק עילם נייס
צילום: אתר החברה

התפקיד החדש של ברק עילם אחרי נייס

ברק עילם, שעזב את נייס יותר מ-25 שנה בחברה בהן כיהן ב-10 השנים האחרונות כמנכ"ל, מונה לדירקטור בחברת הפינטק הישראלית פיוניר

רוי שיינמן | (3)

ברק עילם עזב לאחרונה את נייס נייס -1.09%   אחרי תקופה של מעל ל-25 שנה בחברה בהן כיהן כמנכ"ל ב-10 השנים האחרונות. הוא עזב את נייס בעיצומה של תקופה בה החברה נמצאת תחת לחץ, הן מצד התחרות ממיקרוסופט בתחום מרכזי השירות וגם מצד החששות של המשקיעים שהחברה יכולה להיפגע מהתפתחות הבינה המלאכותית, כאשר מניית נייס נפלה גם אחרי הדוחות האחרונים בשבוע שעבר. עכשיו עילם מתחיל פרק חדש בפיוניר Payoneer Global -3.21%  .


פיוניר מציעה ללקוחות שלה שירות בו הם  יכולים לנהל את חשבונות הלקוחות שלהם והספקים שלהם ולבצע תשלומים באופן בינלאומי ובמספר מטבעות שונים בו זמנית. לקוחותיה הם עסקים קטנים ובינוניים.


פיוניר הייתה אחת מהחברות שנכנסו לוול סטריט בגל ההנפקות של 2021 כשמוזגה לספאק לפי שווי של כ-3.3 מיליארד דולר. היא התרסקה ובשפל באמצע 2022 הגיעה לשווי של כ-1.3 מיליארד דולר, אך מאז התאוששה, זינקה ב-80% בשנה האחרונה והיא נסחרת היום לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר. 


"אני נרגש לקבל את ברק לדירקטוריון שלנו", אמר מנכ"ל החברה ג'ון קפלן. "ברק הוא מנהיג מוערך ומצליח עם רקורד משמעותי של הובלת צמיחה וחדשנות בקנה מידה רחב. אנו בטוחים שהניסיון שלו כמנהל וכדירקטור יאפשר לו לספק תובנות חשובות, והדירקטוריון ואני מצפים לעבוד איתו בעודנו ממשיכים ליצור ערך עבור בעלי המניות".


"אני מתכבד להצטרף לדירקטוריון של פיוניר", מסר עילם. "זו תקופה מרגשת עבור החברה, ואני מצפה לעבוד עם צוות ההנהלה בזמן שהם בונים פלטפורמה פיננסית גלובלית עבור עסקים ויזמים ברחבי העולם".


רגע לפני פרסום הדוחות האחרונים והנפילה במניית נייס, ברק עילם מכר מניות בהיקף של כ-2.4 מיליון דולר, ובעשור האחרון מכר עילם מניות נייס בהיקף של מעל 500 מיליון שקל.


ההתאוששות של פיוניר נמשכה גם ברבעון השלישי של 2024 - החברה דיווחה על הכנסות של 248 מיליון דולר, לעומת 208 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-225 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 11 סנט למניה לעומת 3 סנט למניה ברבעון המקביל ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-5 סנט למניה. פיוניר תדווח על תוצאותיה לרבעון הרביעי ביום חמישי הקרוב והאנליסטים צופים לה הכנסות של 242 מיליון דולר לצד רווח של 8 סנט למניה.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    צבי 26/02/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
    אחד המנכלים שיודע מתי לעזוב אכן יש שחקה החיים קצרים צודק בצלחה בהמשך הדרך
  • 2.
    כמה כסף צריך בן אדם (ל"ת)
    שולה 25/02/2025 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניקולאי 25/02/2025 14:34
    הגב לתגובה זו
    בתקוה שכל החרדים הפרזיטים יתגייסו לצהל
ביונד מיט
צילום: BEYOND MEAT

מ-240 לפחות מדולר - הקריסה של ביונדמיט

ביונד מיט הייתה סמל לעתיד של תעשיית המזון, מאז ההייפ הראשוני אחרי ההנפקה איבדה את מרבית השווי ונאבקת לשרוד, כשהמניה קורסת מתחת לדולר והחברה מנסה להימנע מפשיטת רגל ברקע החובות הגבוהים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ביונד מיט קריסה

לפני שש שנים, ביונד מיט Beyond Meat -22.4%  הייתה סמל למהפכה. חברה שהבטיחה לשנות את הדרך שבה העולם צורך חלבון, לא עוד בשר מן החי, אלא תחליפים צמחיים שאפשרו לשלב בין טעם, בריאות וסביבה. המשקיעים התאהבו, הכותרות היללו, והמניה טסה. באותה תקופה זה נראה כמו העתיד של תעשיית המזון. אבל העתיד הזה לא התממש. בשנים האחרונות הביקוש לבשר צמחי דעך, המתחרים התחזקו, והחברה מעולם לא הצליחה להראות רווח שנתי אחד.

ההגעה לנאסדק

החברה הגיעה לנאסדק בתחילת מאי 2019, בתקופה חמה במיוחד עבור תחום הפוד-טק, במה שהפך לאחת ההנפקות הזכורות של בתחום. החברה גייסה כ-240 מיליון דולר לפי מחיר של 25 דולר למניה, ששיקף לה שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. ההתלהבות סביב ה"בשר הצמחי", הפכה את יום המסחר הראשון לחגיגה של ממש, כאשר המניה פתחה בעלייה חדה, וסגרה את היום הראשון ברמה של 65.75 דולר, קפיצה של כ-163%. 

תוך פחות מחודשיים המשיכה המניה לטפס והגיעה לשיא של קרוב ל-240 דולר בסוף יולי 2019, מה שהקפיץ את שווי השוק של ביונד מיט לכ-15 מיליארד דולר.

המציאות לא עמדה בציפיות


מאחורי ההייפ הגדול, החברה פשוט לא סיפקה את הסחורה. למרות היתרון הראשוני של ביונד מיט כחברת הבשר הצמחי הציבורית הראשונה, החברה מעולם לא הצליחה להציג רווח שנתי אחד. בשנים האחרונות קצב הצמיחה שלה נעצר, והירידה במכירות הפכה למגמה קבועה. הכנסות החברה ירדו בשיעור שנתי ממוצע של כ-8% בשנתיים האחרונות, וברבעון האחרון נרשמה צניחה של כמעט 20% לעומת השנה שעברה, בעיקר כתוצאה מירידה של כ-19% בנפח המוצרים שנמכרו.

במקום להתרחב, החברה החלה להתכווץ. אחרי שיתוף הפעולה עם רשתות מזון מהיר והציפיות למכירות המוניות, הציבור התעייף מהמוצר, קטגוריית הבשר הצמחי כולה נחלשה, ויריבות כמו טייסון פודס ואימפוסיבל פודס תפסו נתח שוק גדל. אפילו הצרכנים המודעים לבריאות ולאקלים לא הצליחו להציל את המגמה. אבל האכזבה הגדולה ביותר נרשמה בשורה התחתונה. החברה שורפת מזומנים בקצב מהיר, עם הפסד של כ-92 מיליון דולר בשנה הנוכחית לעומת כ-110 מיליון בשנה הקודמת, והמאזן שלה נחלש משמעותית.


וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
סקירה

נעילה שלילית בוול-סטריט; ביונד-מיט נפלה ב-22%, ויזה איבדה 3%

צוות גלובל |

העליות בשווקי המניות האמריקניים נעצרו, לאחר שחולשה בבנקים אזוריים העלתה מחדש חששות בנוגע לאיכות האשראי במערכת הפיננסית. ה-S&P 500 והדאו איבדו 0.6%, הנאסד״ק ירד ב-0.5%, על רקע דיווחים של שני בנקים, Zions Bancorp ו־Western Alliance, על הפסדים הקשורים להלוואות שנחקרות כעת בשל חשד להונאה במקביל, משקיעים פנו לאפיקים סולידיים יותר והביקוש לאג"ח ולזהב דחף את מחיריהם כלפי מעלה.

מניית Zions צנחה בכ-13% לאחר שחשפה מחיקה של 50 מיליון דולר בגין הלוואה בעייתית שניתנה דרך בנק שלה בקליפורניה. Western Alliance נפלה ב-11% לאחר שדיווחה על חשיפה לאותו לווה. אנליסטים ניסו להרגיע וטענו כי מדובר במקרה נקודתי, אך ההשוואות לקריסת Silicon Valley Bank מלפני כשנתיים וחצי חידדו את החשש מפני בעיות רוחביות בענף. גם קריסתה הדרמטית של חברת האשראי לרכב Tricolor Holdings, שהובילה את ג׳יי פי מורגן למחיקה של 170 מיליון דולר, העצימה את הדאגה לבריאות האשראי במערכת.

במקביל, המתיחות הגיאופוליטית ממשיכה ללוות את השווקים. נשיא ארה״ב דונלד טראמפ שוחח עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין במשך שעתיים והשניים סיכמו להיפגש בבודפשט, יום לפני פגישתו של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בבית הלבן. המשקיעים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתרחשויות בזירה הבינלאומית, שהופכות לגורם נוסף של אי ודאות בתקופה רגישה לשווקים.


נטפליקס וספוטיפיי מאחדות כוחות ומשיקות פודקאסטים בווידאו - במסגרת שיתוף הפעולה, נטפליקס תשלב תוכניות פודקאסט וידאו פופולריות בתחומי הספורט, הבידור והפשעים האמיתיים, צעד שנועד לגוון את התכנים, לחזק את התחרות מול יוטיוב ולשמור על קצב הצמיחה של המנויים