מרכבים פיתחה מיניבוס נמוך-רצפה המותאם לצרכי נכים
חברת מרכבים, העוסקת בתחום ייצור ושיווק אוטובוסים, סיימה בימים אלה פיתוח ישראלי ראשון של מיניבוס נמוך רצפה - M20, המיועד לשימוש בתחבורה ציבורית עירונית במרכזי ערים ומקומות צפופים ומותאם לצרכי נכים (כולל רמפה נפתחת לעלייה וירידה נוחה לנכים בכסאות גלגלים ולאנשים עם מוגבלויות גופניות).
מנכ"ל החברה, מיכה מייקסנר מציין, שמיניבוס M20 מורכב על שלדת פיאט דוקאטו, מנוע 128 כ"ס, נפח 2,800 סמ"ק, טורבו דיזל וכולל 16 מקומות ישיבה + 4 מקומות בעמידה.
לדבריו, מרכבים יכולה להתאים את הרכב להסעת קבוצות של נכים, אוטובוס זעיר ואפילו כמונית שירות ומדובר בפריצת דרך בישראל בתחום פיתוח רכב במסגרתו יצרן מקומי מחליף שילדת רכב מקורי בחדשה ומייצר על המבנה החדש אוטובוס. הפיתוח, מספר מייקסנר, לווה בתהליך תקינה של מעבדות באירופה ובמהלכים חדשניים שלאגף התקינה במשרד התחבורה ושל אגף הרכב וסמנכ"ל התחבורה, אלכס לנגר שדחף ועודד את
התהליך.
מרכבים השקיעה כ-2 מיליון שקל בפיתוח ובניית המיניבוס ומחירו בישראל יהיה, לדבריה, אטרקטיבי בהשוואה
למיניבוסים מסוג זה באירופה. כעשרים מיניבוסים ראשונים הוזמנו כבר על ידי חברת קווים ויתחילו לפעול בקרוב באזור עפולה והעמקים. פוטנציאל הייצור בשנת 2005 הינו על פי החברה כ-200 מיניבוסים.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.