אורזים וזזים במשק: 6 מינויים הארכת חוזה 1 ופרישה
חברת NSC, העוסקת במוצרי זיהוי קולי מבוססי חומרה לשוק הטלפוניה, הודיעה היום (א') על מינויו של דובי פורת (35) לתפקיד מנהל מכירות ופיתוח עסקי באיזור EMEA. המנהל החדש יעסוק בעיקר בפיתוח ערוצי שיווק ומכירה בתחום שירותי הטלפוניה, וניהול לקוחות קיימים באיזור EMEA.
מ-NSC נמסר, כי לפורת תואר ראשון בהנדסת חומרים מאוניברסיטת בן גוריון, וותק של 9 שנים בתפקידי ניהול מכירות בקבוצת בינת ובחברת RADWARE.
אין זה המינוי היחיד עליו דווח היום. חברת יעל תכנה ומערכות הודיעה על מינויה של גלית לוי למנהלת פיתוח עסקי בחטיבת ה-ERP. במסגרת תפקידה תהיה אחראית על קידום פרוייקטים חדשים, הרחבת שיתוף הפעולה עם לקוחות קיימים והידוק הקשר עם השותפים העסקיים כגון אורקל סאן ואחרים.
לוי, בת 33, בעלת תואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למינהל. קודם לכן שימשה כמנהלת מגזר טלקום והייטק בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס וכמנהלת לקוחות לחברות כגון פרטנר, קומברס, מוטורולה, סלקום וכו'. בנוסף קידמה את תחומי אורקל ו-JAVA בג'ון ברייס הדרכה.
זאת ועוד. אורלי בוים (ויסבלום) מונתה לתפקיד מנהלת משאבי אנוש בחברת CA הבינ"ל. ב-6 השנים האחרונות, מילאה בוים שורה של תפקידים במחלקת משאבי אנוש בחברת HP. בתפקידה האחרון שימשה כ-HR Business Partner, תפקיד אשר כלל אחריות על 4 מדינות. בוים בעלת תואר ראשון בניהול וכלכלה ובוגרת תואר שני במינהל עסקים התמחות במשאבי אנוש.
יש חדש גם אצל יבואניות הרכב. סרגיו מרציאנו, מנכ"ל קבוצת פיאט, מתמנה למנכ"ל פיאט אוטו, הוא יחליף את הרברט דמל שעוזב את החברה אחרי תקופת ניהול של שנה. "החלטה של היום היא לקחת אחריות ישירה בפיאט אוטו, אומר סרגיו מרציאנו, אנו מתכוונים לרכז את המאמצים של קבוצת פיאט להבראה ולפריצה מחודשת. ההסכם עם ג'נרל מוטורס אישר את הזכויות של פיאט ומייצג צעד בסיסי בעתיד של פיאט אוטו".
וקצת טלויזיה. בעקבות החתימה על הסכם ההבנות והשינוי בהרכב בעלי המניות בערוץ 10, הודיעו היום בעלי המניות החדשים והקיימים, על הארכת חוזה ההעסקה של ניר למפרט על מנת שימשיך להוביל את הערוץ.
קבוצת בעלי המניות של הערוץ כוללת את בעלי מניות החדשים, ארנון מילצ'ן ואילן שילוח ובעלי המניות הקיימים, יוסי מימן, רון לאודר ושלמה בן-צבי. אלו ביקשו לציין, כי במלאת שנה ראשונה לכהונתו של למפרט ניתן להעריך את הישגיו בעמידה ביעדים העסקיים שהוצבו לערוץ, גיבוש צוות הנהלה מקצועי ומסור, בניית לוח שידורים אשר מעניק לערוץ צביון ייחודי ואטרקטיבי אשר מתבטא בעלייה קבועה ורצופה ברייטינג ובהגדלה דרמטית של תקציבי הפרסום המופנים אליו.
בשבוע שעבר, נזכיר, נחתם ההסכם החדש לכניסתם של בעלי מניות חדשים לערוץ 10. על פי הסכם זה יזרימו בעלי המניות כ-30 מיליון דולר לערוץ כאשר כבר הוזרמו כ-5 מיליון דולר מסכום זה ברבעון הרביעי של שנת 2004. הזרמת הכספים על פי ההסכם: 15 מליון דולר יזרימו לאודר ומימן, 12 מליון דולר יזרים מילצ'ן ו-3 מליון מיליון דולר יגיעו מאילן שילוח.
ולבסוף, יש גם הודעת פרישה היום. סמנכ"ל השיווק של TheMarker בשלוש השנים האחרונות, מיקי גינסברג, הודיע היום על פרישתו, לאחר שלוש שנים, בהן היה אחראי, בין היתר, על מערך השיווק והפרסום של החברה הכולל את אגף התוכן, המנויים, התקשורת השיווקית וחברת הכנסים והאירועים פורום TheMarker. גינסברג מסר בתגובה: "עבדתי עם אנשים מצויינים ב-TheMarker ומחוצה לה וברצוני להודות להם. כרגע אני בוחן הצעות שונות בתפקידי מפתח בתחום השיווק והאסטרטגיה".
מ-TheMarker נמסר, כי את תפקידו של גינסברג ימלא סמנכ"ל הפיתוח העסקי הנוכחי רועי קורן אשר ישמש כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי. לצוות השיווק תצטרף מירב יצחקי ששימשה בשנתיים האחרונות כמנהלת פיתוח עסקי בוואלה.
לדברי הדס גולדשטיין, מנכ"ל TheMarker "עברנו עם מיקי שלוש שנים מרתקות, אנו מאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".
מרקורי אינטראקטיב, העוסקת בתחום האופטימיזציה של טכנולוגיה לעסקים (BTO), הודיעה היום על מינויים של שני מנהלים בכירים חדשים להנהלת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל. שני המנהלים ידווחו לבועז חלמיש, מנהל כללי וסגן נשיא למחקר ופיתוח.
יוסי גל מונה לסגן נשיא למשאבי אנוש ותפעול. בתפקידו הקודם שימש גל כסגן נשיא עולמי למשאבי אנוש בחברת לומניס. לפני כן, כיהן כסגן נשיא למשאבי אנוש ב-ELGEMS וב-GE Medical ובתפקידים שונים במשאבי אנוש, ניהול תכנון ובקרה בחברת אלסינט. לגל תואר מוסמך בניהול ובמדעי ההתנהגות מהטכניון.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.