נס השלימה שלב 2 בפרויקט של 10 מ' ד' בתע"א

עם השלמת השלב השני של הטמעת מערכת mySAP Business Suite, באחד מהפרויקטים הגדולים בתחום, הצטרפו למערכות ביום אחד כ-4,000 משתמשים. בסיום הפרויקט ישתמשו במערכות כ-14,000 עובדי תע"א
שרון שפורר |

בימים אלו עלה לאוויר השלב השני של מערכת mySAP Business Suite של SAP בתעשייה האווירית. עם עליית השלב השני של הפרויקט, נמסר מהחברות, הצטרפו ביום אחד כ-4,000 משתמשים למערכות SAP.

הפרויקט הינו בין הגדולים בהיקפו שבוצעו עד כה בישראל והמקיף ביותר מבחינת היקף התהליכים העסקיים הכלולים בו, מגוון המפעלים הגדול בתחומי האלקטרוניקה, החלל, המטוסים ועוד. כמות העובדים שישתמשו במערכות SAP בסיום הפרויקט יגיע לכ-14,000 עובדי התע"א. נס טכנולוגיות זכתה בפרויקט זה באפריל 2002 והיקפו הכולל נאמד בלמעלה מ-10 מיליון דולר.

השלב הראשון של הפרויקט עלה לאוויר בתחילת 2004 עם כ-1,500 משתמשים. כעת השלב השני עם כ-4,000 משתמשים והשלבים הבאים של הפרויקט יעלו לאוויר בסוף 2005 ובאמצע 2006. סה"כ ישתמשו במערכת כ-14,000 עובדים (כל עובדי תע"א). הפרויקט כולל יישום של כל התהליכים העסקיים של תע"א החל מתהליכי תכנון, פיתוח, ייצור, לוגיסטיקה, כספים, תחזוקה ועוד בכל מפעלי התע"א ברחבי הארץ.

לדברי יורם מיכאליס, הוא נשיא קבוצת ITS של נס טכנולוגיות, "נס טכנולוגיות שותפה עם תע"א באחריות להצלחת הפרויקט שהוא המורכב מבין הפרויקטים שנעשו בישראל אי פעם. גם בעולם לא בוצעו פרויקטים בהיקף כזה בתעשייה הביטחונית תעופתית, בחברה הכוללת מגוון כה רחב של פעילויות, וכל זאת בלו"ז קצר יחסית. נס רואה לעצמה זכות גדולה להיות שותפה בפרויקט ייחודי ורחב היקף זה".

לדברי ישי וינגרטן, שהינו מנהל תוכנית ERP בתע"א, "תע"א ביצעה את השלב השני במסגרת התוכנית הכוללת ליישום מערכת ERP בכלל החברה, כחלק מתהליך שיפור כושר התחרות שלה בסביבה העסקית התחרותית. שלב זה היה מורכב ביותר ורחב בהיקפו במספר המשתמשים והיקף התהליכים העסקיים והפונקציונליות שנכללו במהלך. בשלב זה עלו לאוויר חטיבת אלתא ומלמ שהיו שותפים בכירים למהלך והשקיעו מאמץ רב ומסירות כדי לעמוד במשימה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.