מתחמם בקיש קירור: רוכשת פעילות ייצור מיניבוסים
חברת קיש קירור, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב, הודיעה היום (א') על הסכם שיתוף פעולה והקמת מיזם משותף עם חברת BUSiness מהולנד, העוסקת בבניית מיניבוסים וכלי רכב מיוחדים.
קיש קירור תרכוש את פעילות ייצור המיניבוסים של חברת BUSiness ותעביר אותה למפעלה באור עקיבא. במקביל, יקימו שתי החברות חברה משותפת לייצור כלי רכב מיוחדים בהולנד ולשיווק ושירות מיניבוסים וארגזי קירור באירופה. מבנה הבעלות על החברה החדשה יהיה: 51% לקיש קירור ו-49% לבעלי המניות בחברה ההולנדית.
קיש קירור תשקיע במיזם החדש סכום של כ-400 אלף אירו (כ-2.3 מיליון שקל). עוד נמסר, כי על-פי תחזית ל-12 החודשים שלאחר הקמת המיזם, יהיה מחזור הפעילות של החברה החדשה כ-10 מיליון אירו (כ-57 מיליון שקל) והרווח השנתי הצפוי לקיש קירור יהיה כ-1.5 מיליון אירו (כ-8.5 מיליון שקל).
מנכ"ל קיש קירור, צפריר בכנר מסר, כי חברת BUSiness מעבירה לחברה החדשה שתוקם את פעילות ייצור המיניבוסים ואת כל זכויותיה ברישיונות ובפטנטים. "מדובר בשיתוף פעולה בין שני גורמים מובילים בתחומם. קיש קירור מובילה בייצור ובשיווק של מרכבים להובלה בקירור, מרכבים סגורים לרכב, וכן בייצור והתקנה של מידי-בוסים ומיניבוסים. לחברה ההולנדית יש פעילות ייצור ושיווק בתחום המיניבוסים וקשרים טובים מאוד בשוק האירופי, שיאפשרו לנו להרחיב באופן משמעותי את פעילותנו לייצוא", אמר בכנר.
לדברי בכנר, החברה החדשה שתוקם תבחן להקים מפעל להרכבת מיניבוסים וארגזי קירור במזרח אירופה. "קיש קירור כבר החלה בפעילות ייצוא לשוק הזה, שאנו רואים בו פוטנציאל גדול".
דורון שורר, שהינו יו"ר הדירקטוריון של קיש קירור, אמר, כי ההסכם עם BUSiness מהווה שלב חשוב נוסף בהתפתחות העסקית של קיש קירור. "התוכנית האסטרטגית שלנו מבוססת על המשך תהליך הצמיחה של החברה הן בשוק המקומי והן לייצוא, באמצעות הרחבת הייצור ושיתופי פעולה ייחודיים עם גורמים מובילים בתחומי הפעילות שלנו", אומר שורר.
קיש קירור הודיעה בשבועות האחרונים על מספר התפתחויות עסקיות, הכוללות קבלת הזמנות לייצור ואספקת 140 מיניבוסים לתחבורה ציבורית בין-עירונית, בהיקף כספי של כ-43 מיליון שקל, והקמת מיזם משותף בסין, שמקים מפעל באזור שנחאי.
ההזמנות לאספקת 140 מיניבוסים התקבלו מ"אגד", חברת "קווים" הפועלת בגוש דן, חברת "נתיב אקספרס" הפועלת באזור חדרה וחברות אשר מפעילות קווי תחבורה ציבוריים במזרח ירושלים. מדובר במיניבוסים המבוססים על שלדות מתוצרת מרצדס, אשר פותחו בתמיכת דימלר קרייזלר (מרצדס) הגרמנית וקיבלו את אישורה. בנייתם מתבצעת במפעל קיש קירור באור עקיבא, כולל שינוי הנדסי קונסטרוקטיבי והתאמה לדרישות התקן הישראלי המחמיר.

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.