ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

בגלל התאונות: ישראל כץ מתכנן להפוך את כביש 90 לכביש דו מסלולי

על פי התוכנית, הכביש יכלול שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי, מאילת ועד לאצבע הגליל, בנוסף לשדרוג הדרכים המתחברות לכביש
ערן סוקול | (14)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים דיווח היום (א') כי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הורה לגבש תכנית לאומית אסטרטגית להפיכת כביש 90 מכביש חד מסלולי לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון, עם אפשרות לנתיב שלישי לכל כיוון, מאילת ועד לאצבע הגליל. מדובר במגה פרויקט אשר על פי התכנית, יהפוך את הכביש לציר האורך המזרחי של ישראל שיקרא "חוצה ישראל מזרח". 

 

המיזם הענק יכלול גם את הפיכת הדרכים המתחברות לכביש 90 לכבישים דו מסלוליים, בעלי שני נתיבים לכל כיוון. בנגב, מדובר בכביש 25 בין דימונה לבאר שבע, עד מחלף נבטים וכביש 6 דרום; בדרום, כביש 1 בין ים המלח לירושלים וכביש 31 בין נוה זוהר לערד; במרכז, כביש בין בקעת הירדן, תפוח, אריאל, מחלף קסם וכביש 6 (כביש 505); בצפון, כביש 71 בין בית שאן, עוקף עפולה, עד צומת הסרגל, נחל עירון וכביש 6; ובגליל הכביש בין עמיעד ליקנעם.

 

כץ ערך היום דיון עם הנהלת משרדו וחברת נתיבי ישראל, והנחה אותם להכין תכנון ראשוני של המגה-פרויקט בתוך 30 יום. בנוסף לכך, הורה כץ להאיץ את הפיכתו של קטע הכביש הנוסף, מיטבתה ועד קטורה שבערבה, לכביש דו מסלולי בעל שני נתיבים לכל כיוון. חברת נתיבי ישראל השלימה עד כה את שדרוג כביש הערבה מאילת ועד יטבתה, בהשקעה של כחצי מיליארד שקל.

  

בנוסף לכך, הנחה כץ את אנשי משרדו לפנות למשרד האוצר לקבלת אישור לקידום ביצוע הקטע הדרומי של כביש הערבה, באמצעות המגזר הפרטי, מקטורה ועד צומת הערבה ומחלף נבטים. חברת נתיבי ישראל מקדמת כיום תכנונית את הפיכתו של קטע הכביש לכביש דו מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. הפרויקט יבוצע בשיטת Public Private Partnership שבה יזם פרטי יסלול ויפעיל את הכביש החדש ובתמורה יקבל זיכיון לאחזקתו למשך 25 שנה.

 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    יגאל 13/11/2018 10:08
    הגב לתגובה זו
    שנה לפני הבחירות פתאום נזכרת? איפה היתה 4 שנים בתפקיד?:הכל כדי להישאר בממשלה החדשה?
  • 12.
    בגדדי 12/11/2018 08:52
    הגב לתגובה זו
    יש לפתוח בחקירה ממלכתית כנגד האיש הזה וראש הממשלה על חלקם באסונות -בגין התרשלות וזלזול.איך אמר החזיר מקיסריה -"הוא לא רואה פקקים"..מה שמלמד אולי על הפרעות מתקדמות.אין הסבר אחר.תוסיפו לזה סביבה תוססת ומורכבת-ותקבלו מתקון לאסון
  • 11.
    יונתן 11/11/2018 22:08
    הגב לתגובה זו
    אני לא מצבי ליכוד רק בגלל מחדל הפקקים. אי אפשר לנסוע במדינה. מדינה צפופה כמו שלנו חייבת מערך תחבורה ציבורית הכי מתקדם שיש במקום זה אנחנו עומדים בכבישים כמו מטומטמים לא יודע אם זה רק השר כץ אבל זה מחדל של שנים בהם ממשלת הליכוד בשלטון
  • 10.
    ניסים 11/11/2018 21:59
    הגב לתגובה זו
    עוד פוליטיקאי קטן שעושה ועושה ונכשל למה נכשל ? כי לא מבין ולא מתכנן איש ללא חזון כמו הבוס שלו ביבי בלוף עובד רק במקרים ותגובות ..זה פוליטיקאי קטן מבטיח דברים שלא יכול לקיים - כמו הבוס שלו עסוק בגזירת סרטים על פרוייקטים - כמו הבוס שלו זה החומר ....
  • 9.
    ראלייתתתת 11/11/2018 20:52
    הגב לתגובה זו
    ציר ראשי בארץ שמשרת גם את האוכליסיה היהודית וגם את האוכלוסיה הערבית וכל היום הוא בפקק ארוך שלא נגמרררררררררר. דרך ללא שוליים בחלק מן המקרים סיוט של ממש לעבור בתוך הכפרים שעל הציר בין רמאללה לשכם. ובין י-ם לצומת הגוש
  • 8.
    משה 11/11/2018 19:28
    הגב לתגובה זו
    רק שלא ימסמסו את זה בתירוץ של אין תקציב
  • 7.
    90 אחלה כביש חבל על הכסף (ל"ת)
    אחד שמבין 11/11/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מתכנן בפרוייקט 11/11/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    כמתכנן בפרוייקט אני יכול להעיד ממקור ראשון כמה הוא מיותר ולא כלכלי. יותר זול לסבסד לאזרחי ישראל טיסות לאילת בשמונים השנים הבאות.
  • 5.
    הקצאת משאבים 11/11/2018 17:52
    הגב לתגובה זו
    המדינה צריכה להשקיע בכבישים לפי כמות כלי רכב לקילומטר. לא לפי תאונה כזו או אחרת....בצפון מחלפים שוממים בעלות מליארדים...לטובת מי? 75% מהאולכוסיה בין גדרה לחדרה
  • 4.
    אנונימי 11/11/2018 17:38
    הגב לתגובה זו
    תסתכלו כמה עלה כביש שש ומה היקף הנסועה עליו ותבינו. טירוף מוחלט.
  • 3.
    צריך להפוך את הנהגים לשפויים יותר (ל"ת)
    א 11/11/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישראל אתה תותח בולדוזר לא רואה את הפקידים ממטר (ל"ת)
    אזרח פשוט 11/11/2018 16:48
    הגב לתגובה זו
  • אזרח פשוט, אתה תותח לא פחות. אתה כלי עולם. אוהב אותך (ל"ת)
    ישראל כ"ץ 11/11/2018 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה שכמעט לא נוהג 11/11/2018 16:39
    הגב לתגובה זו
    לפני כמה שנים טפלו בחלקו הצפוני של כביש 90 - 11 הק"מ שדרומית לקרית שמונה. שדרגו מכביש חד מסלולי לכל כיוון לכביש דו מסלולי משובח. המקומיים יספרו כמה זמן זה לקח. לדעתי כשנה !!! ועכשיו מדברים על קטעים ארוכים יותר. בחירות בפתח ??
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

"לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"

שר האוצר מציג את מתווה התקציב - הוא רומז להעלות את המסים על הבנקים או להפחית את הרווחים שלהם לטובת רווחת הציבור:  "בנק ישראל גרם לעלית רווחי הבנקים מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה. זה לא ייתכן" 

צלי אהרון |
נושאים בכתבה בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר וצוות המשרד, לצד מנהל רשות המסים, הכלכן הראשי ובכירי המשרד מציגים כעת את מתווה התקציב לשנה הבאה. זה עדיין לא המספרים (נעדכן בהמשך), אבל המסר ברור - המילואימניקים במרכז, המסים לציבור צפויים לרדת; הבנקים על הכוונת. "מי שמשרת מקבל הרבה יותר וזה הכי צודק", אומר בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, "אנחנו נוריד מסים לאדם העובד. אנחנו נעשה את זה תוך שמירת המסגרות התקציביות, תוך הטלת מס רכוש ומסים נוספים שצריך להעלותם". 

"הורדת מס הכנסה מעודדת צמיחה. יש תוכנית מפורטת של הורדת מסים. 20% מאוכלוסיית ישראל משלמת 80% מנטל המס. אנחנו נוריד את  נטל המסים ונגדיל צמיחה. זה יהיה במיליארדים גדולים זה לא יהיה בשוליים".

סמוטריץ' סימן כאמור את הבנקים ובצדק -  "ההתנהלות של הבנקים היא שערורייה. אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה רק כי הנגיד מחליט להעלות ריבית. לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור".

"במקום שהבנקים יוציאו הרבה כסף על פרסום בכל מקום שיחזירו את הכסף לציבור הלקוחות שלהם. מדברים על גימיקים שהם נותנים לציבור, זה גימיקים. שולי הרווח של הבנקים חסרי פרופורציות. אין שום סיבה למספרים האלו. 

"בקשר ליוקר המחיה, אנחנו באוצר ובממשלה נחושים להוביל רפורמה משמעותית מאוד במשק החלב. אנחנו נשמור על החקלאים. נשמור על החקלאות. נשמור על החקלאות שלנו, נשמור על הנכסים שלנו, אבל נדאג שהמחירים לצרכן ירדו. גם התקציב הביטחוני צריך לעבור חשיבה מחדש וצריך להיות הרבה יותר יעיל. יש הרבה מה לקצץ בתקציב הביטחון".