גילת סגרה את 2008: ההכנסות מעל התחזיות אבל הפסד של 1.8 מיליון דולר בשורה התחתונה ברבעון
חברת גילת, שמניותיה נסחרות בתל-אביב ובבורסת הנאסד"ק (סימול: GILT), דיווחה לפני זמן קצר על תוצאותיה לסיכום הרבעון הרביעי של שנת 2008 והשנה כולה. מהתוצאות עולה כי החברה נפגעה מהמשבר הכלכלי העולמי, בעיקר בשורה התחתונה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2008 הסתכמו בכ-66.1 מיליון דולר, בדומה להכנסות הרבעון השלישי של השנה שהסתכמו בכ-65.3 מיליון דולר ובהשוואה ל-72.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2007. במהלך הרבעון הרביעי של 2008 רשמה החברה הפסד (GAAP) של כ-6.5 מיליון דולר (0.16 דולר למניה, בדילול מלא) בדומה להפסד ברבעון המקביל ב-2007 שהסתכם בכ-6.2 מיליון דולר (0.16 דולר למניה, בדילול מלא).
בנטרול ההפרשות המתחייבות מהתקנים החשבונאים, ובנטרול הכנסות חד-פעמיות, רשמה החברה ברבעון הרביעי של 2008 הפסד (Non-GAAP) בסך של כ-1.8 מיליון דולר (0.04 דולר למניה, בדילול מלא) בהשוואה לרווח נקי (Non-GAAP) בסך של כ-6.2 מיליון דולר (0.15 דולר למניה, בדילול מלא) ברבעון המקביל ב-2007.
את שנת 2008 סיימה החברה עם הכנסות של כ-267.5 מיליון דולר בהשוואה ל-282.6 מיליון דולר בשנת 2007. במהלך שנת 2008 רשמה החברה הפסד של 1.1 מיליון דולר (0.03 דולר למניה, בדילול מלא) בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-10.1 מיליון דולר (0.24 דולר למניה, בדילול מלא) בתקופה המקבילה בשנת 2007.
הרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם בשנת 2008 בכ-5.2 מיליון דולר (0.12 דולר למניה, בדילול מלא) לעומת רווח נקי (Non-GAAP) בסך של כ-23.6 מיליון דולר (0.57 דולר למניה, בדילול מלא) בתקופה המקבילה ב-2007. יצויין כי התוצאות בשנת 2008 כוללות הפרשה לירידת ערך בגין פעילות החברה בקולומביה והוצאות בגין ביטול העסקה למכירת החברה לקונסורציום משקיעים.
גילת מציגה איתנות פיננסית בסיום שנת 2008 עם הון עצמי שהסתכם בכ-230.2 מיליון דולר והמהווה כ-56% מסך המאזן. בקופתה של גילת ישנן יתרות מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בהיקף כולל של כ-137 מיליון דולר (לא כולל פקדונות מוגבלים בהיקף של 32 מיליון דולר).
עמירם לוינברג, יו"ר ומנכ"ל גילת, אמר היום: "אנו נכנסים לשנת 2009 כשלחברה חוסן פיננסי והיא ממוצבת בצורה טובה להמשך הפעילות העסקית השוטפת ולניצול הזדמנויות רכישה. סיימנו את הרבעון הרביעי של 2008 עם הכנסות דומות לאלו של הרבעון השלישי ונמוכות מהכנסות הרבעון המקביל ב-2007, וזאת בהתאמה למצב הכלכלי בשווקים. יעדי ההנהלה לשנת 2009 הם להשיג את רמת ההכנסות הנוכחית תוך שיפור רווחיות והעלאת רמת המזומנים."
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
