גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
דוחות

עמיר שיווק: עליה של 10% ברווח הנקי

חיים בן הקון |

חברת הכימיקאלים לחקלאות עמיר שיווק מדווחת על עליה של 7% בהכנסות, ועליה של 10% ברווח הנקי.

הכנסות החברה לרבעון השלישי הסתכמו לכ-323 מיליון שקל, לעומת 301 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-5.7 מיליון שקל ברבעון, לעומת 5.1 ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2024 בכ-44.2 מיליון שקל (13.6% מהמכירות), עלייה של 5.2% לעומת רווח גולמי של 42 מיליון שקל (13.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי צמח בכ-6.4% לכ-9.68 מיליון שקל, ביחס לרווח של 9 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023.

חלוקה למגזרים

בתחום הגנת הצמח והזנתו הסתכמו ההכנסות בכ-146 מיליון שקל, עליה של כ-3.5% לעומת הכנסות של 141 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-13.7 מיליון שקל, 9.4% מההכנסות, לעומת 13.2 מיליון שקל, 9.4% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מגידול כמותי. 

בתחום אריזות הסתכמו ההכנסות בכ-60.5 מיליון שקל, עליה של כ-21% לעומת הכנסות של 50 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-8.2 מיליון שקל, 18.5% מההכנסות, לעומת 7.2 מיליון שקל, 14.3% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מגידול בהיצע מוצרי האריזות לחקלאות, בעיקר בחומרי אריזה שאינם קרטון גלי, ועליה כמותית גם באספקת אריזות לתעשייה, לצד ירידת מחירים בקרטון הגלי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר תערובות הסתכמו ההכנסות בכ-73.7 מיליון שקל, עליה של כ-1.5% לעומת הכנסות של 72.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-10.5 מיליון שקל, 14.3% מההכנסות, לעומת 11.5 מיליון שקל, 15.9% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מירידה במחירי המכירה של התערובת ללקוחות, בשל ירידה במחירי חומרי הגלם המשמשים לייצור התערובות, בתוספת ירידה של 1% בכמויות התערובת שנמכרו לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

במגזר האחרים הסתכמו ההכנסות בכ-42 מיליון שקל, עליה של כ-10.5% לעומת הכנסות של 38 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023. הרווח הגולמי המגזרי עלה לכ-10.4 מיליון שקל, 24.4% מההכנסות, לעומת 8.3 מיליון שקל, 21.8% מההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מעלייה במכירות מרבית המוצרים, בעיקר מוצרי זרעים ושתילים, כלי עבודה ומיכון. 

בתחום הנדל"ן, שבו בין היתר מחזיקה החברה שני בניינים בבני ברק (בניין חד-קומתי בשטח של כ-2,200 מ"ר, ובסמוך לו - בניין משרדים בן 3 קומות בשטח של כ-5,500 מ"ר), ברבעון השלישי של שנת 2024 חלה ירידה בהכנסות החברה מנדל"ן בשיעור של כ- .25.8% הירידה נובעת מסיום הסכמי שכירות על חלק מהנכס בבני ברק, ותחילת עבודות ההתאמה של הנכס. הערכת החברה נכון למועד זה הינה שעבודות ההתאמה יימשכו עד חודש אפריל ,2025 ולפיכך הירידה בהכנסות מחלק זה של הנכס צפויה להימשך לפחות עד מועד זה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ביום 15 באוגוסט 2024 חתמה החברה על הסכם עם צד ג', לרכישת 50% מחברה המחזיקה בנכס מקרקעין בשטח של 16 דונם ועליו מבנה בשטח של 3,700 מ"ר באזור התעשיה שח"ק (המבנה שכור כיום על ידי החברה ושותפות המוחזקת על ידי עמיר שיווק). על פי ההסכם, תשלם עמיר שיווק למוכר כ-16.1 מיליון שקל, בכפוף לתנאים מתלים, שטרם התקיימו. בשלב הראשון תעמיד החברה לבעלת הנכס סכום של כ-5.5 מיליון שקל כהלוואה המירה למניות, ועם התקיימות התנאים המתלים תשולם יתרת הסכום.

מניית עמיר שיווק עלתה מתחילת השנה בכ-54% ונסחרת לפי שווי של 373 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.