אייל קליין
צילום: דוברות

אייל קליין מצטרף לפיטנגו בתפקיד מנהל הכספים הראשי וכשותף

זאב בינמן יסיים את תפקידו כ-CFO לאחר 25 שנים, וימשיך לעסוק כיועץ אסטרטגי לקרן
נחמן שפירא | (3)

אייל קליין ימונה לתפקיד מנהל הכספים הראשי  (CFO) וכשותף בקרן פיטנגו. קליין מצטרף לקרן אחרי 20 שנה של תפקידים בשוק ההון, במסגרתם היה אחראי על החוב החיצוני במשרד האוצר, כיהן כאסטרטג ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי ומנהל חדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות.

 

אייל נשוי להדס, אב לשלוש בנות, שירת ביחידת 8200, דובר ערבית וממשיך לשרת במילואים בצוות איתור מועמדים לחיל המודיעין. הוא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, והוא בעל תואר שני בכלכלה ומחקר תורת המשחקים. את שניהם סיים בהצטיינות באוניברסיטה העברית.

הקרן מסרה היום כי אייל מביא איתו ניסיון רב בביצוע עסקאות של מימון מורכב, ניהול מסחר ופוזיציות במט"ח ונגזרים, הובלת הנפקות של אג"ח בחו"ל, אנליזת חברות, ניהול סיכונים ורגולציה, ניהול תקציב וכספים, ניהול פורטפוליו השקעות, ועבודה מול משקיעים בארץ ובעולם.

זאב בינמן יסיים את תפקידו כמנהל הכספים הראשי לאחר כ-25 שנים, במהלכן כיהן גם כשותף מנהל, חבר בדירקטוריונים של חברות הפורטפוליו והיה שותף מרכזי למהלכים אסטרטגיים של הקרן, מיזוגים ורכישות של חברות והנפקות מוצלחות. הוא יישאר בקרן כיועץ אסטרטגי וימשיך לתרום מנסיונו הרב הן לקרן והן לחברות הפורטפוליו.

 

חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו: "אייל קליין מביא עימו נסיון עתיר ומגוון שיעניק ערך רב לקרן, ולחברות הפורטפוליו שלנו, במסגרת האתגרים הרבים העומדים בפניהן בשווקים השונים. תודה אישית עמוקה לזאב בינמן, שותפנו לדרך, על שירות יוצא דופן. לא ניתן לתאר את תרומתו העצומה לקרן ולחברות הפורטפוליו במספר מילים מועט. אנו שמחים שזאב ממשיך לשמש כיועץ אסטרטגי בפיטנגו, לעבוד עם חברות הפורטפוליו, שיוכלו להמשיך ליהנות מתובנותיו ונסיונו הרב".

 

אייל קליין: "אני מודה על הבעת האמון ומתרגש להצטרף למסע של פיטנגו - קרן הון סיכון מהחשובות, הגדולות והוותיקות בישראל אשר מהווה הבית של היזמים ושל חברות פורצות דרך".

 

זאב בינמן: "אני שמח להיות חלק ממשפחת פיטנגו ועל שנים ארוכות של שותפות בקבוצת משקיעי הון הסיכון המובילה בישראל ועבודה עם יזמות ויזמים מהטובים שבתעשיית ההייטק הישראלית. אמשיך לתרום לקרן, לחברות הפורטפוליו ולתעשיה". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 06/07/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    כמה ילדים יש,זה לא לעניין
  • 2.
    יואב 06/07/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    למזרחיים אין כניסה לשם
  • 1.
    נשוי להדס? זאת מביבי מתנות? (ל"ת)
    Bill Hwang 06/07/2023 12:27
    הגב לתגובה זו
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותנשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיות

אלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין

ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים

רן קידר |

אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -1.03%  , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים. 

והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.

לא חתונה קתולית 

גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.

אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.

ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה). 

אילן רביב
צילום: תמר מצפי

מיטב מגייסת 500 מיליון שקל - מגיייסים כשאפשר לא רק כשצריך

מיטב תנפיק מניות בכ-500 מיליון שקל, 85% ממשקיעים זרים; בית ההשקעות מתקרב לשווי של מעל 10 מיליארד שקל אחרי הכסף, לאחר שביצעה זינוק דרמטי בשנים האחרונות; במרכז: מימון מהלכי צמיחה, הרחבות ועסקאות מיזוג ורכישה

רן קידר |
נושאים בכתבה מיטב

מיטב בית השקעות מיטב השקעות -6.11%  הודיעה כי היא בוחנת הנפקת מניות בהיקף של כ־500 מיליון שקל, במהלך שנועד לממן יוזמות צמיחה אסטרטגיות. לפי נתוני ההקצאה שפורסמו, כ-85% מהגיוס מגיע ממשקיעים זרים, ורק כ-15% ממשקיעים ישראלים. 

מהדיווח הרשמי עולה כי הוגשו למיטב הזמנות לרכישת מניות בהיקף של 16 מיליון מניות, פי שלושה מההיצע בפועל, שהסתכם ב־4.6 מיליון מניות רגילות. בתום הליך ההקצאה בחרה החברה במתווה גיוס מלא בהיקף של כחצי מיליארד שקלים (לפני הוצאות הנפקה), כאשר המשקיעים הזרים קיבלו הקצאה של 4,025,642 מניות, כ-87.4% מסך ההנפקה.

הגיוס מתבצע בתקופה שבה מיטב נמצאת בתקופת צמיחה. רק לפני שלוש שנים נסחרה המניה במחזורים יומיים של עשרות אלפי שקלים בלבד, אולם השיפור החד בתוצאות, ההתרחבות בפעילויות והעלייה במכפילים הובילו את המניה לזינוק משמעותי. על פי השווי הנוכחי בבורסה, לאחר הגיוס צפויה מיטב לעבור לראשונה את רף ה-10 מיליארד שקל שווי שוק לאחר הכסף, ציון דרך משמעותי לחברה שהייתה במשך שנים שחקנית משנית בענף.

בחברה מדגישים כי מטרת הגיוס היא האצה של מהלכי צמיחה קיימים והובלת מהלכים חדשים. במצגת שפורסמה לצד הדיווח מציינת מיטב כי הכסף יופנה להשקעה בתחומי ליבה, פיתוח מנועי צמיחה נוספים וכן איתור מיזוגים ורכישות פוטנציאליים.  ההחלטה לגייס, למרות רווחיות גבוהה, מאותתת כי מיטב מכוונת להמשך התרחבות ולא מסתפקת במעמדה הנוכחי.

לפני כשנה, איביאי ביצעה גם היא גיוס הון, אך בניגוד למיטב, המטרה הייתה להגדיל את שיעור אחזקות הציבור לקראת כניסה למדד ת"א־125. מיטב, לעומת זאת, בוחרת בגיוס כחלק מאסטרטגיית צמיחה אקטיבית ומיצוב כמספר אחת בתעשייה, ולא לשם שיפור סחירות בלבד.