אייל קליין
צילום: דוברות

אייל קליין מצטרף לפיטנגו בתפקיד מנהל הכספים הראשי וכשותף

זאב בינמן יסיים את תפקידו כ-CFO לאחר 25 שנים, וימשיך לעסוק כיועץ אסטרטגי לקרן
נחמן שפירא | (3)

אייל קליין ימונה לתפקיד מנהל הכספים הראשי  (CFO) וכשותף בקרן פיטנגו. קליין מצטרף לקרן אחרי 20 שנה של תפקידים בשוק ההון, במסגרתם היה אחראי על החוב החיצוני במשרד האוצר, כיהן כאסטרטג ראשי בבית ההשקעות אי.בי.אי ומנהל חדר העסקאות של בנק מזרחי טפחות.

 

אייל נשוי להדס, אב לשלוש בנות, שירת ביחידת 8200, דובר ערבית וממשיך לשרת במילואים בצוות איתור מועמדים לחיל המודיעין. הוא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים, והוא בעל תואר שני בכלכלה ומחקר תורת המשחקים. את שניהם סיים בהצטיינות באוניברסיטה העברית.

הקרן מסרה היום כי אייל מביא איתו ניסיון רב בביצוע עסקאות של מימון מורכב, ניהול מסחר ופוזיציות במט"ח ונגזרים, הובלת הנפקות של אג"ח בחו"ל, אנליזת חברות, ניהול סיכונים ורגולציה, ניהול תקציב וכספים, ניהול פורטפוליו השקעות, ועבודה מול משקיעים בארץ ובעולם.

זאב בינמן יסיים את תפקידו כמנהל הכספים הראשי לאחר כ-25 שנים, במהלכן כיהן גם כשותף מנהל, חבר בדירקטוריונים של חברות הפורטפוליו והיה שותף מרכזי למהלכים אסטרטגיים של הקרן, מיזוגים ורכישות של חברות והנפקות מוצלחות. הוא יישאר בקרן כיועץ אסטרטגי וימשיך לתרום מנסיונו הרב הן לקרן והן לחברות הפורטפוליו.

 

חמי פרס, שותף מייסד בפיטנגו: "אייל קליין מביא עימו נסיון עתיר ומגוון שיעניק ערך רב לקרן, ולחברות הפורטפוליו שלנו, במסגרת האתגרים הרבים העומדים בפניהן בשווקים השונים. תודה אישית עמוקה לזאב בינמן, שותפנו לדרך, על שירות יוצא דופן. לא ניתן לתאר את תרומתו העצומה לקרן ולחברות הפורטפוליו במספר מילים מועט. אנו שמחים שזאב ממשיך לשמש כיועץ אסטרטגי בפיטנגו, לעבוד עם חברות הפורטפוליו, שיוכלו להמשיך ליהנות מתובנותיו ונסיונו הרב".

 

אייל קליין: "אני מודה על הבעת האמון ומתרגש להצטרף למסע של פיטנגו - קרן הון סיכון מהחשובות, הגדולות והוותיקות בישראל אשר מהווה הבית של היזמים ושל חברות פורצות דרך".

 

זאב בינמן: "אני שמח להיות חלק ממשפחת פיטנגו ועל שנים ארוכות של שותפות בקבוצת משקיעי הון הסיכון המובילה בישראל ועבודה עם יזמות ויזמים מהטובים שבתעשיית ההייטק הישראלית. אמשיך לתרום לקרן, לחברות הפורטפוליו ולתעשיה". 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אני 06/07/2023 13:47
    הגב לתגובה זו
    כמה ילדים יש,זה לא לעניין
  • 2.
    יואב 06/07/2023 13:43
    הגב לתגובה זו
    למזרחיים אין כניסה לשם
  • 1.
    נשוי להדס? זאת מביבי מתנות? (ל"ת)
    Bill Hwang 06/07/2023 12:27
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.