דובי שניידמן
צילום: פוקס
בלעדי

"אנחנו לא יכולים עדיין לקבוע את גודל הפגיעה. מצפים שפוט לוקר תקזז את הירידה מניקיי"

בראיון בלעדי על החלטת נייקי לצמצם אספקה לפוט לוקר, מנכ"ל ריטיילורס דובי שניידמן מדגיש שאומנם החברה תהנה במדינות בהן יש להם סניפי נייקי, אך מודה שבפוט לוקר הפגיעה תורגש בטווח המיידי ותקוזז בהמשך. מה היעדים של ריטיילורס והאם ניתן היה להיערך לכך?

לפני כמה שנים נתח הרכישות של פוט לוקר FOOT LOCKER INC (FL) העולמית מ-נייקי  NIKE (NKE) היה בסביבות ה-40%. כשכיום הוא כבר גדל לשיעור גבוה כמו 70%, מצד אחד זה טוב אך מהצד השני פחות טוב שכן ההישענות על המותג הזה גבוהה יותר. את התלות הזו פוט לוקר תנסה עכשיו לצמצם דרך שטח מדף למותגים נוספים ושיתופי פעולה. "אני חושב שבטווח הקצר אי אפשר יהיה לכפות על כל הפגיעה אך ניתן יהיה לצמצמה. בסוף הרי נייקי מותג מאד מבוקש" כך אומר דובי שניידמן מנכ"ל ריטיילורס מקבוצת פוקס -2.14% . שניידמן הוא אמנם סרבן של ראיונות לתקשורת, אך כשנייקי מחליטה לשמור יותר סחורה לעצמה והמניה של פוט לוקר העולמית נופלת בכ-30% בעקבות זאת, הוא חורג ממנהגו ומספר בראיון בלעדי לביזפורטל על ההשפעה האפשרית על ריטיילורס עצמה. שניידמן מייצג את שני צדדי המשפחה – ריטיילורס היא גם נציגה של נייקי ב-16 מדינות, אך גם של פוט לוקר.

 

"בפוט לוקר העולמית פרסמו תחזית לירידה של 10% במכירות החנויות הזהות בעקבות השינוי של נייקי. זה כבר אחרי פעולות לקזז את הירידה כמו שציינתי. בטווח הארוך יותר אני מאמין שבפוט לוקר יצליחו לקזז יותר את הירידה. עדיין צריך לזכור שפוט לוקר הוא המותג הכי גדול שמוכר סניקרס בעולם".

 

רוב הפעילות שלכם עם פוט לוקר היא בישראל – יש לכם פה 58 סניפים של הרשת נכון לסוף הרבעון השלישי מול 7 בלבד באירופה, שם אתם בשותפות (Joint Venture) עם המותג העולמי. אם אנחנו מדברים אז על ישראל, אתה חותם על אותה ירידה של 8-10% בחנויות הזהות, או שכאן טעמי הקהל שונים ונייקי לא מהווה נתח של 70% מהמכירות, אלא שיעור נמוך יותר?

"אני לא אחשוף את האחוז המדויק, זה לא 40%, זה שיעור גדול, הוא פחות מ-70% אך עדיין משמעותי. אם יהיה צמצום בכמויות תהיה ירידה בפעילות פוט לוקר. אם פוט לוקר תצליח לאורך השנים קדימה לייצר תוצאות טובות מאד ולצורך העניין לכפות על הפגיעה של הצמצם בסחורות נייקי דרך הגדלת מכירות של ספקים אחרים, זה יהיה הדבר הכי טוב בעולם".

 

"גם אם הרשת העולמית תרד בהכנסות כמו שציינה בהערכות היא עדיין המותג הכי גדול בעולם שאמור להמשיך ולהצליח ולהיות המוביל גם הרבה מאד שנים קדימה. אנחנו מאמינים בזה. אנחנו עכשיו באמת צריכים להבין כמה נייקי תצמצם את האספקות שלה לפוט לוקר לטובת הסטה לעולם הדיירקט (ערוץ ישיר לצרכן בחנויות נייקי היעודיות או באתר שלה – א.פ). אם באמת התהליך הזה קורה פוט לוקר באמת תפגע אך נייקי דרך חיזוק הדיירקט תעלה והפעילות שלה גם אצלנו בריטיילורס תהנה. כלומר זה נכון שתהיה פגיעה בפוט לוקר אך מאידך תהיה לנו תרומה כי בסוף אותן אלוקציות יתווספו לערוץ הדיירקט.

 

יצא לך לדבר עם גורמים בפוט לוקר מאז הדיווח שלה בשישי?

"שמענו את שיחת המשקיעים שלהם. אני לא בטוח שפוט לוקר יודעת את כל ההתנהלות שתהיה כבר".

 

אתה לא משקיע ריטייל או אנליסט שעולה לשיחה, הרי אתם שותפים שלהם ומייצגים אותם. אתה עצמך דיברת עם מישהו בחברה?

"אנחנו מדברים כל הזמן עם פוט לוקר".

 

גם מאז יום שישי?

"גם, הייתי על שיחת המשקיעים וזה לא שהם אומרים להם דברים אחרים שלא אשמע מהם באופן פרטי או שלא ידענו. פוט לוקר פרסמה את הדיווח בשישי אחרי הצהריים ואנחנו לומדים אותו, כיוון שאני לא יודע מה השיקולים המדוייקים שלהם לתחזית שפרסמו, כך גם לגבי ריטיילורס עוד לא נוכל לנקוב במספרים. נדבר איתם היום על הדברים האלה".

 

דיברתם בסוף הרבעון השלישי על תוספת של 18-26 סניפים חדשים של פוט לוקר באירופה. יכול להיות שהמספר בסוף יהיה אפילו מתחת לטווח שסיפקתם כי יהיה פחות צורך בכך עכשיו עם המדיניות החדשה של נייקי?

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"אנחנו נותנים הערכות ותחזיות ואם נחשוב שבמדינה מסוימת לא כדאי לפתוח כי הפתיחה לא תהיה נכונה אז לא נפתח. נגיב ונראה ואנחנו כל היום בודקים אנחנו מחפשים עדיין לוקיישנים. המספרים האלה תלויים ראשית במציאות לוקיישנים ובשאלה אם הם הלוקיישנים הללו נכונים למותג".

 

אמנם מדובר על מיזם משותף, אך שתף אותנו – בתוכו, איזה משקל יש למילה שלכם מול פוט לוקר העולמית?

"מערכת היחסים שלנו מצוינת, יש דירקטוריון משותף לשותפות שלנו שמחליט ביחד. ריטיילורס מנהלת את הפעילות הזו באירופה ואנחנו עובדים כבר שנה ביחד ולא זכור לי שפוט לוקר אמרה משהו שלא הסכמנו איתו או להיפך. על השאלה לגבי כל חנות, לא רק כל טריטוריה חדשה, אנחנו חושבים ביחד, וזה כולל אפילו סיורים משותפים שלנו בנכס ושיחות עם בעליו".

 

תוך כמה ימים להערכתך תוציאו דיווח מפורט יותר למשקיעים מאשר זה שכבר הוצאתם על "למידת ההשפעה"?

"אם צריך לדווח על משהו או אם תהיינה התאמות אני מעריך שנציג אותן בדוחות הרבעוניים הקרובים".

 

ניתן יהיה לטעון שיכולתם להרגיש את הצעד הזה מתקרב. אמנם נייקי לא צמצמה אספקה לפוט לוקר אלא רק הגדילה אותה כמו שכבר ציינת, אך לקמעונאים אחרים כן, ושוב לטובת הערוץ הישיר. לא היה אפשר וצריך להיערך לכך שגם תורה של פוט לוקר יגיע?

"יש שינויים שהחברות הגדולות עושות לאורך הזמן. השינויים האלה ממש תלויי מדינה, ואיך פיתוח המותג נראה באותה המדינה. כשנייקי או כל ספק אחר אם קובע מדיניות של צמיחה במקום מסויים, האטה, הגדלת האספקה וכו' זה בהתייחס לשוק ספציפי כך שאי אפשר להכליל ולומר שיש פה מדיניות גורפת. אפילו בתוך מדינה כלשהי יכול להיות חיזוק קמעונאי כזה על חשבון אחר. מה גם שיש מדינות בהן לנייקי כלל אין ערוץ ישיר, אז השינוי נעשה בדרכים אחרות. כן רואים שנייקי לאורך השנים באופן רציף מגדילה את שיעורי המכירות בערוץ הישיר".

 

רוב החנויות הן פוט לוקר, חצי מההכנסה מנייקי – ו82% מהרווח התפעולי בא ממנה

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, נתח של 56% מ-132 החנויות של מותגי ריטיילורס השונים בעולם (נייקי, פוט לוקר, דרים ספורט), שהם 74 חנויות, היו של פוט לוקר. לעומת זאת מתוך 773 מיליון שקל שהכניסה החברה בתשעת החודשים הראשונים של אשתקד 50% הגיעו מנייקי – שהייתה אחראית על 82% מהרווח התפעולי.

עוד בתקופה, 74% מהכנסות ריטיילורס היו בישראל, 10% (ובשתיהן ריטיילורס מפעילה חנויות יעודיות של נייקי, קרי ערוץ ישיר). באירופה הנתח מהמכירות בתקופה היה 16%. ריטיילורס מפעילה חנויות של נייקי ב-16 מדינות בעולם כפי שצוין. ובעוד שאת פוט לוקר היא מפעילה באירופה רק בפולין הונגריה ורומניה, עם הסכמים עתידיים גם בסלובקיה וקרואטיה, רק ברומניה אין לה פעילות גם של נייקי.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בני 28/02/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
    ותמכרו ב 70% יותר יקר
אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.