רב בריח: חוזים לדלתות ב-9,600 דירות בהיקף של 42 מיליון שקל

לא מדובר בהיקף הכנסות מהותי מצד החברה, אחרת הייתה חייבת לדווח על כך לבורסה. ברבעון השלישי הכניסה החברה 126 מיליון שקל, והחברה מן הסתם תוכל להכיר בהכנסות הללו רק על פני זמן, והשאלה האם היא תציג צמיחה בדוחות הבאים
נתנאל אריאל | (2)

חברת רב בריח -0.39%  של שמואל דונרשטיין 'זכתה' לכבוד המפוקפק של להפוך לאחת מ-5 המאכזבות של 2021, אבל כעת היא מנסה אולי לשפר קצת את התדמית - ומעדכנת שחתמה בחודשיים האחרונים על עסקאות מול יזמים וקבלנים לאספקת מוצרי בנייה מטעמה ל-9,600 יח"ד בפרויקטים שונים, בהיקף של 42 מיליון שקל.

 

לא מדובר כאן בהכנסות בהיקף מהותי לחברה, שכן במקרה כזה היא הייתה צריכה לדווח על כך במסודר לבורסה, וסביר להניח שהיא תכיר בהן לאורך זמן ולא כבר בדוחות הקרובים, והשאלה האם היא תציג צמיחה בדוחות הבאים.

על פי הודעת החברה, היא תספק דלתות כניסה ופנים, דלתות אש, מוצרי מיגון ומחסנים וכן דלתות כניסה ופנים מקטגוריית היוקרה. על פי החברה, מדובר ב-2,400 יח"ד של חברת אפרידר באשקלון, 2,000 יח"ד של חברת ארזי הנגב בב"ש, 704 יח"ד בפרויקט גינדי TLV בביצוע חברת דניה סיבוס -0.39% ו-700 יח"ד בפרויקט של חברת אשטרום קבוצה -2.14% באור יהודה.

 

בקטגוריית היוקרה מדובר על פרויקטים של חברת אשטרום בירושלים ותל אביב וכן פרויקטים של ישראל קנדה -0.68% , בריגה וברוש ניר.

 

עידן זו-ארץ, מנכ"ל קבוצת רב בריח: "מגזר הבנייה למגורים הוא הקטר שמניע את ענף הנדל"ן בישראל והינו אסטרטגי לרב בריח. נמשיך להעמיק את אחיזתנו האיתנה במגזר המגורים לצד פעילות ענפה בתחומי הבנייה המוסדית והפרטית. על אף המשבר העולמי בשרשרת האספקה, ביצענו היערכות מראש עם מלאים קדימה והגדלת קיבולת הייצור ועמדנו בלוחות הזמנים בכל הפרויקטים אליהם התחייבנו. אנו ערוכים קדימה להמשך הגדלת ביקושים והזמנות של  מוצרי השלד והגמר. העובדה כי מוצרי רב בריח מיוצרים בישראל, מספק וודאות ליזמים ולחברות ביצוע באשר לעמידה בלוחות הזמנים.

חברה טובה אבל כניסה עקומה לבורסה

כזכור החברה הנפיקה ממש רגע לפני המועד האחרון לפרסום הדוחות הכספיים לרבעון השני, בשווי גבוה מדי (רצתה להנפיקה לפי 700 מיליון שקל, בפועל גייסה לפי שווי של 625 מיליון שקל אחרי הכסף ומאז המניה איבדה יותר מ-25% והיא נסחרת לפי 454 מיליון שקל), ומיד לאחר מכן פרסמה דוחות לא טובים. 

אחר כך, יו"ר החברה והבעלים שמואל דונרשטיין ניסה להסביר בראיון לביזפורטל כי בכלל לא מדובר בדוחות לא טובים, וכי הסיבה ללוח הזמנים הצפוף היה בכלל רשות ניירות ערך ש'מרחה' להם את ההנפקה בזמן שהיא טיפלה חצי שנה בהנפקות של חברות חלום טכנולוגיות-הפסדיות, וחוץ מזה טענו בחברה - התוצאות ישתפרו ברבעון הבא (השלישי).

קיראו עוד ב"שוק ההון"

אלא שמהר מאוד התברר כי לא דובים ולא יער. רשות ניירות ערך, באופן חריג, הגיבה ובמילים עדינות אמרה ששמואל דונרשטיין לא אמר אמת בראיון לביזפורטל. אחר כך החברה נאלצה להוציא מעין הודעת הבהרה-התנצלות לבורסה והודתה למעשה כי הדברים שאמר לנו דונרשטיין לא היו נכונים.

אחר כך הגיעו דוחות לא טובים נוספים לרבעון השלישי ולמעשה הוכיחו את הנקודה. הכנסות החברה עמדו ברבעון השלישי על 125.9 מיליון שקל, עלייה של כ-22% לעומת כ-103.2 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה. אבל זה לא התגלגל הלאה - עלות המכר זינקה גם היא ב-36% וכך גם הוצאות השיווק וההנהלה. החברה הציגה צניחה של 47% ב-EBITDA ומעבר להפסד התפעולי שעמד על כ-12.44 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.75 מיליון שקל אשתקד. ההפסד הנקי עמד כ-10.1 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

איפה נקודת האור? 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ינטל 01/02/2022 10:38
    הגב לתגובה זו
    https://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/795863
  • 1.
    פלופ 14/01/2022 10:43
    הגב לתגובה זו
    ולהבין את הסיבוב שעושים דונרשטיין ומשפחתו על הציבור. גם תוצאות גרועות וגם תגמולים בלי סוף למנהלים (שמן הסתם מהמשפחה...) בהצלחה למהמרים!
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳