
״נצמצם עלויות שיווק בהליך הקניה של הלקוח״
"מדד תל אביב בנייה עלה בכ-64% בשנה החולפת ואנחנו מאמינים שהזינוק מצביע על גידול בהיקפי הבנייה בדיור בשנים הקרובות. עבור המוצרים שאנחנו מוכרים לגמר בנייה - זה מהותי מאוד לנו" - כך מספר יאיר לוי, סמנכ"ל הכספים של חמת 1.26% , בראיון לביזפורטל, לאחר שהבוקר החברה הודיעה שתרכוש כ-50% מקבוצת פורמקס, המייצרת חזיתות למטבח - דלתות, ארונות מטבח ואמבט וכן אלמנטים שונים לריהוט מטבח הפנים והחוץ תחת מותגים שונים - תמורת 48 מיליון שקל.
רק לפני שבועיים, בסוף חודש דצמבר, הודיעה החברה על רכישת השליטה (70%) בחברת 'מטבחי זיו', העוסקת בייצור ומכירה של מטבחים מעוצבים ומוצרים נלווים תמורת 35 מיליון שקל.
מה המשמעות של גל הרכישות הנוכחי?
לוי: "החברה פועלת רבות לחיפוש אחר מנועי צמיחה סינרגטים חדשים עבור הקבוצה. מטבחי זיו הם בעצם יצרן תעשייתי שנמצא בעולם הריטייל והעיצוב הפונה בעיקר לשוק הגמר בניה וזה שוק שאנחנו חזקים בו. גם ברכישת פורמקס קיימת סינרגיה מכיוון שכשלקוח מגיע לעצב מחדש את המטבח שלו הוא מחפש במקביל את השיש, גם את הריצוף וגם את הכלים הסניטריים (כיורים, ברזים), כך שאם אני יכול להגיע אל המעצב עם סל משלים של כל המוצרים הללו אני מגיע עם יתרון תחרותי, גם בהיבט המכירות וגם בהיבט היכולת שלחתוך את עלויות המכירה שכלולות בעבודה ישירות לקבלן ולצרכן."
לדבריך, מדובר עסקאות מהותיות עבור המשך הצמיחה שלכם, כמה זמן עסקאות אלו נמצאות בבחינה?
"למעשה החברה בוחנת את הרכישות האלו כבר כמה שנים טובות. מאז 2016 ברור היה לנו שעלינו להיכנס לעולם הזה ולבסוף הבחינות של הרכישות הללו הבשיל לכדי עסקה. בסופו של דבר העסקאות מהותיות מכיוון שחברה כמו שלנו מעוניינת ליצור קשרי עבודה טובים עם האדריכלים. כמו שחברות בנייה מעוניינות ליצור קשרים טובים עם הקבלנים, על מנת שאלו יכירו את יכולות העמידה בלו"ז ואת היכולת שלעבוד איתך, ככה גם אנחנו שואפים לעשות אל מול הצד המתפעל."
גרף חמת בחמשת השנים האחרונות. זינוק של 380% מאז הקורונה
עסקאות הרכישה של חמת, גם זאת של מטבחי זיו וגם זאת של פורמקס ממתינה כעת לאישור הממונה על ההגבלים. לאחר שיתקבל אישור הרגולטור, תוכלנה החברה להתחיל ולשלב את פעילויות הנרכשות בתוך הפעילות שלה, בין אם מדובר ב-"השרשת ה-DNA" ובין אם מדובר בפעולות פיזיות של ממש, דוגמת בניית חנויות ואולמות תצוגה צמודים, ואף משולבים (חנות בתוך חנות).
אנחנו רואים גידול משמעותי במחירי הדיור, חלקן קשורה גם בהאטה בכמויות הבנייה, כמה זה מהותי עבור השוק שלכם וכמה אתם מצפים לצמוח בו?
"צריך לזכור שהחברה לא מתעסקת אך ורק בגמר בנייה. נכון שניתן לראות קיטון מסוים בענף זה, אך אנחנו פועלים גם בתחום הדירות שעוברות שיפוץ ואנחנו מאמינים שזה תחום שצומח מאוד בתקופה האחרונה. מאז משבר הקורונה אנשים רבים יושבים בבית בעקבות הבידודים והעבודה מהבית, פתאום הברז המטפטף מפריע להם יותר מפעם. הם גם חסכו כסף כי הם לא טסים לחול אז עכשיו הם יכולים להשקיע אותו בגימור ובשיפוץ של המטבח וזו הכנסה פוטנציאלית משמעותית עבורנו"
בהיבט השיפוצים, מתייחס לוי לעבודה כי קיימת תדירות ממוצעת של שיפוצים בבתי האב במדינת ישראל, ועל פי תדירות זו ניתן להעריך את ההכנסות הצפויות בסגמנט זה. לוי מתייחס גם למדד ת"א בנייה שעלה בשנה החולפת בכ-64%, והושפע בעיקר מהזינוק בביקוש לדירות. לוי מסביר כי בחמת מאמינים שהגידול במדד מצביע על גידול בהיקפי הבניות הצפויים במדינת ישראל בשנים הקרובות, דבר שישפיע גם הוא על מכירות החברה, הפעם בהיבטי הגמר הבנייה.
בין השנים 2016, כאמור אז הבינו בחברה כי נדרש שינוי כיוון מהבחינה העסקית, ירד מחיר המניה בכ-50%, ממחיר "שיא" של 16.6 שקל למניה למחיר של כ-8.3 שקל למניה. מאז החל מחיר המניה של חמת לטפס במעד עד לשיא של כ-13 שקל למניה - ואז, משבר הקורונה. לאחר הנפילות בשווקים, החלה החברה בטיפוס מעריכי שממשיך היום ומסתכם ביותר מכ-380%, למחיר של כ-30.1 שקל למניה.
מי הם הלקוחות העיקריים? בעיקר מוכרים ללקוחות פרטיים באולמות התצוגה או שדווקא אל מול לאדריכלים בשיפוצים או הקבלנים בגמר בנייה?
"תלוי על איזו פעילות מדובר. חברות הליבה של הקבוצה, וגם החברה ממוקמת בטורקיה ומייצאת משם עובדות בעיקר אל מול לחברות הבנייה והנדל"ן. לעומת זאת החברות הנרכשות דווקא פועלות אל מול הלקוח הסופי וזה מכיוון שאין לנו יכולת להעריך לאן השווקים הללו ילכו. לצורך העניין קיים גידול במספר דירות ה-"מחיר למשתכן" אבל אלו לא דירות שניתן לשדרג אותן, כאשר נבנות דירות שניתן לשדרג אותן מדובר בסגמנט משמעותי יותר עבורנו, ולכן אנחנו פועלים בכל התחומים הללו ומוכרים איפה שרווחי באותו רגע"
- 5.אוהד 07/01/2022 01:00הגב לתגובה זואני זוכר את חמת חברה שמיצרת ברזים כחול לבן, פתאום הפכו לאימפריה… מה קרה?
- 4.אלעד 04/01/2022 21:04הגב לתגובה זואחלה חברה, קנתה חברות שיהפכו אותה לאחת הנחשקות בבורסה. משלבים את העסקים בצורה מדהימה
- 3.אשקרה פרסומת למניה. לא יותר. (ל"ת)שמילו 04/01/2022 13:41הגב לתגובה זו
- 2.אורן 04/01/2022 12:43הגב לתגובה זומי כותב שטויות כאלה .מה לברזים ולמטבחים וארונות . אין כל פרופורציה במחירים .פשוט יש כסף ובוחרים השקעה להתרחבות
- 1.מודאג 04/01/2022 12:32הגב לתגובה זובסוף, אם לא תשקיעו בשירות לקוחות ואספקות בזמן, זה לא יעזור לכם גם אם תקנו עוד אלף חברות