ראיון

אנויז'ן תירשם גם בנאסד"ק - ומגייסת בדיסקאונט של 15%

"מצפים לצמיחה משמעותית" כך אומר ד"ר דורון בסר מנכ"ל ושותף מייסד של אנויז'ן, בראיון לביזפורטל. על הרישום הכפול בנאסד"ק: "ההנפקה תקפיץ את המכירות, כך השוק האמריקאי יכיר אותנו יותר". האם יקרה לחברה מה שקרה לאייסקיור מדיקל? בסר מקווה שלא
סתיו קורן | (2)

אנויז'ן מדיקל שפיתחה זונדה עם חיישן שמאפשר לרופאים לאתר את המיקום המדויק של הצינור, ביצעה הנפקה ראשונית לציבור בבורסה בת"א לפני פחות משנה, אבל כעת היא כבר מודיעה על רישום כפול בנאסד"ק. בכוונת החברה להתחיל במהלך הרבעון השני של שנת 2022 בתהליך הרישום למסחר בניו יורק, מתוך כוונה להשלים את התהליך עד סוף שנת 2022.

אבל כדאי לשים לב, שהחברה ביצעה גיוס של 12 מיליון שקל באמצעות ארבעה משקיעים במחיר של 36 שקל למניה. מחיר המשקף הנחה של 15% על מחיר הסגירה הממוצע של מניית החברה ב-30 ימי המסחר שקדמו למועד אישור הדירקטוריון. כלומר - נשאלת השאלה האם החברה חוששת שהיא לא מספיק אטרקטיבית ומסייגת בדיסקאונט כדי להצליח בתהליך?

בנוסף, לא ניתן שלא לתהות האם היא תחזור על המקרה של 'אייסקיור מדיקל'? - החברה שהודיעה בתחילת השנה כי תבצע רישום כפול בוול סטריט, זינקה במאות אחוזים בארץ - ומאז התחלת המסחר בוול סטריט בחודש אוגוסט האחרון התרסקה ביותר מ-60%, פשוט כי המשקיעים בוול סטריט לא קנו עד כה את הסיפורים היפים.

חברת אנויז'ן רצתה להנפיק לפי שווי של 200 מיליון שקל, אך נאלצה להתפשר על הרבה פחות והונפקה בסופו של דבר לפי שווי של 145 מיליון שקל. מאז ההנפקה היא איבדה גובה ועת נסחרת לפי שווי שוק של 93 מיליון שקל  נסחרת בת"א לפי שער של 42.2 שקל, המשקף שווי שוק של 93.3 מיליון שקל.

בדו"ח הכספי האחרון שהחברה פרסמה, לשישה חודשים שהסתיימו ביוני 2021, ההכנסות עמדו על 223 אלף דולר, בהשוואה ל-136 אלף דולר בתקופה המקביל אשתקד. ההפסד של החברה עמד על 3.8 מיליון דולר, לעומת 2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. 

בראיון לביזפורטל מנסה ד"ר דורון בסר, מנכ"ל ושותף מייסד של אנויז'ן, להסביר את המהלך הכפול.

מדוע גייסתם בדיסקאונט? יכול להיות שהמשקיעים לא מאמינים בכם?

בסר: "גייסנו סכום משמעותי, זה מראה על העומק של החברה שלנו. זה מקובל בשוק לתת הנחה מסוימת, לטווח הארוך ההנחה הזו לא באמת משמעותית, כי הכספים של הגיוס יעזרו לחברה להתפתח בצורה משמעותית, נשתמש בכספים כדי להתרחב למספר רב של בתי חולים במדינות נוספות בארה"ב, ונמשיך להגדיל את המכירות".

הנפקתם בת"א לפני פחות משנה, מה הסיבה להנפקה בנאסד"ק דווקא עכשיו?

בסר: "קודם כל - ארה"ב זה השוק המרכזי של החברה. והסיבה השנייה היא שהחברות הגדולות בעולם שעובדות בתחום הזה, הן חברות אמריקאיות ומן הסתם, זה מאוד מקרב אותנו אליהן, בעזרת הרישום הכפול נוכל לחתור בקלות יותר לשיתופי פעולה. וסיבה נוספת היא שהמשקיעים בנאסד"ק מאוד מודעים לכל מה שקורה בעולם המכשור הרפואי, והם מעריכים חברות כמונו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

גם השוק שם הרבה יותר גדול, עם הרבה יותר תחרות

בסר: "בוודאי שהשוק יותר גדול, עם הרבה יותר אופציות אבל כשאנחנו גם מסתכלים מבחינת המתחרים אני חושב שאחד מהדברים שניסינו לעשות במשך השנים, זה להביא לא רק טכנולוגיה אחרת, אלא גם גישה אחרת לכל הטיפול בזונדות לתוך הקיבה ולמעי הדק, אז נכון שמצד אחד יש מתחרים, אבל מצד שני אנחנו חושבים שהטכנולוגיה שלנו עונה על כל מיני אתגרים שטכנולוגיות אחרות מתמודדות איתן, ואנחנו מצאנו להן פתרון וחוץ מזה תחרות זה דבר טוב".

מה מנועי הצמיחה של החברה?

"קודם כל, למיטב ידיעתי אנחנו החברה היחידה שיש לה פתרון לניווט לזדונות בקוטר של מילימטרים בודדים לפגים ותינוקות, יש מקרים רבים בהם הנציג הרפואי ממקם את הזונדה אצל פגים במקום הלא נכון. הפתרון שלנו יכול להיות יעיל למצבים הללו.

"מנוע צמיחה נוסף הוא בתחום הקרדיולוגיה, הפתרון שפיתחנו יאפשר לראשונה לסייע לצוות המטפל בהחדרת צנתר לגוף בזמן אמת ובאופן מדויק, תוך תצוגת מפת דרכים על גבי צילום חזה".

המניה בת"א איבדה גובה מאז ההנפקה, איך אתה מסביר את זה?

"אין לי תשובה לשאלה הזו, אני דואג לניהול השוטף של החברה, ואני פחות מתעסק במחיר המניה. אבל אני אכן מקווה שהמניה תביא ערך למשקיעים בהמשך, אני מתאר לעצמי שבמהלך 2022 אנחנו נכנס לפעילות משמעותית בהרבה מאוד בתי חולים נוספים בארה"ב, וכמובן שאנחנו שואפים להתקדם ליעדים גאוגרפיים נוספים".

אתה חושב שההנפקה בארה"ב תסייע לחברה? והאם בשנה הבאה המכירות צפויות לעלות?

"כן, חד משמעית. אני חושב שהרישום הכפול בנאסד"ק ירחיב את הפעילות שלנו, וגם השוק האמריקאי יכיר אותנו יותר - ואנחנו גם מקווים ליצור שיתופי פעולה עם חברות וארגונים מקצועיים כאלה ואחרים".

איפה אתה רואה את החברה בעוד 5 שנים מהיום?

"אני רואה את עצמי ממשיך להוביל את החברה. יש לנו סיכוי טוב להפוך מובילים בתחום, אנחנו מצפים לצמיחה משמעותית במכירות שלנו במהלך 2022".

אתם לא חוששים שתתרסקו בנאסד"ק כמו אייסקיור מדיקל ?

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מיקי 28/12/2021 11:17
    הגב לתגובה זו
    השוק הישראלי ממעט לפרגן לחברות צמיחה, כמי שמלווה כמשקיע את החברה הזו כבר קרוב לעשור, להצדיע למייסדים על ההתמדה ולאחל הצלחה גדולה לעוד חברה ישראלית שצמחה מרעיון מבריק ועשתה תפנית מפתיעה "בניווט"....לוקח לחברות שנים ארוכות על מנת להטמיע מוצר רפואי, שלא לדבר על לייצר אותו מאפס. יאללה תנו בראש!
  • 1.
    יעקב1949 28/12/2021 10:44
    הגב לתגובה זו
    טכנולוגיה מעניינת ופורצת דרך, הלוואי ויצליחו להציל הרבה חיים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?