מה תהיה הצפת הערך הבאה של דלק רכב?
דלק רכב -0.77% היא יבואנית רכב מהוותיקות בארץ. עיסוקה המסורתי הוא ייבוא ושיווק של המותגים מאזדה, פורד ו BMW.
עד לפני מספר שנים, הייתה החברה אחת מחביבות שוק ההון. החברה הייתה מסוקרת ע"י מספר רב של אנליסטים וזכתה לפוקוס רב מהתקשורת הכלכלית. בשנים האחרונות חלה ירידה בפופולריות של מאזדה ובמקביל הקשר החם עם שוק ההון דעך מעט. מנהלי השקעות ואנליסטים רבים, החליטו לוותר על הסיקור וההשקעה הישירה בחברה, אך נותרו חשופים לחברה בשל היותה חלק ממדד ת"א 125 החשוב.
בתחילת 2018, גבות רבות הורמו, כאשר החברה בחרה להיכנס בהשקעת ענק, לתחום שאינו קשור לליבת עסקיה. דלק רכב, השקיעה כמיליארד שקל ברכישת ורידיס 1.98% (ואוליה ישראל בשמה הקודם), העוסקת באנרגיה, התפלה וטיפול בפסולת, זאת לפי שווי של 1.4 לורידיס. ביוני השנה, הונפקה ורידיס בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והיא נסחרת כיום בשווי העולה על 4 מיליארד שקל. החזקתה של קבוצת דלק דוללה בשל ההנפקה והיא מחזיקה היום 51.4% מורידיס. כלומר חלקה של דלק רכב בורידיס עומד על למעלה מ 2 מיליארד שקל. הערך שהוצף בורידיס השפיע על מניות דלק רכב, לחיוב.
עסקיה המקוריים של דלק רכב, נמצאים בסטגנציה בשנים האחרונות. נתח השוק שלה בשוק הרכב הישראלי נע בין 6.5%-7.5%. מעבר למכירת רכבים, יש לדלק רכב מגזר של חלפים ומוסכי שירות, שם נהנית החברה מרווחיות של 40-50 מיליון שקל בשנה.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקודה שכדאי לשים לב אליה, בהקשר של שוק הרכב הישראלי הוא השינוי במלאים. בעיות בשרשרת האספקה בשוק הרכב העולמי, מביאות למצב בו רוכשי רכב חדש גם בישראל, נאלצים להמתין עד להגעת הרכב לארץ תקופות זמן ארוכות. הדבר הביא לירידה משמעותית במלאים של יבואניות הרכב (ראינו זאת גם בקרסו הציבורית). התהליך הזה, משפיע על דלק רכב לטובה, כאשר שווי מלאי הרכבים, שעמד בשנים האחרונות בסביבות 1.1 מיליארד שקל ירד במחצית השנה לאזור 600 מיל' שקל. מבחינה חשבונאית, הירידה במלאי תרמה לגידול בתזרים המזומנים של החברה ועזר לה להקטין חבויות לבנקים.
מתחת לפנס
בדלק רכב מסתתרת החזקה נוספת שכדאי לשים אליה לב, מדובר בחברת בת הנקראת נכסי ד.מ.ר. המחזיקה את נכסי הנדל"ן העיקריים של החברה. בתקופה האחרונה, צצו מספר עסקאות, שהפתיעו את השוק לחיוב והן הציפו שווי מהותי לחברה המפרסמת. דוגמא לכך ראינו, בדיווח של מהדרין 0.45% , שצופה להרוויח 120 מיל' שקל על מימוש אופציה שקיבלה ממנהל מקרקעי ישראל, שנבעו מהשבת שטחי פרדסים למדינה. דוגמא נוספת, ראינו במאפיית אנג'ל אנגל שלמה -0.51% , שם הקרקע ששימשה את מפעל החברה, נמכרה במחיר הגבוה משווי השוק של החברה.
מה יש לנכסי ד.מ.ר. שתפס את עינינו?
לחברה יש שני נכסים בהם חלו אירועים חיוביים באחרונה. הנכס הראשון, הינו במשותף עם חברת ויתניה 0% . מדובר בקומפלקס של 3 מגדלים, במחלף לה-גארדיה בתל אביב, הכולל גם מבנים נמוכים. המבנה הנמוך הראשון שבהם, אוכלס ע"י דלק רכב שפתחה שם את אולם התצוגה הראשי שלה. בנייתו של המגדל הראשון הושלמה והוא מתאכלס בימים אלו. החדשות האחרונות נוגעות למגדל השני, אשר נרכש במלואו ע"י בנק הפועלים -0.21% תמורת 970 מיל' שקל. בכוונת הבנק לכנס את כל המטה שלו שמפוזר בסיטי של תל אביב ב 40 הקומות של המגדל. האזור הזה של דרום תל אביב הפך פופולרי מאוד באחרונה, בשל הגישה הנוחה מנתיבי איילון. להערכתנו, כניסת המטה של בנק הפועלים, למגדל השני, תיתן בוסט משמעותי נוסף לאזור הזה, דבר שצפוי להקל מאוד על שיווק את המגדל השלישי ולהביא לעליה במחירי שטחי המשרדים.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
הנכס השני, הוא המרכז הלוגיסטי של החברה בצריפין. מדובר במתחם, המחולק לשלושה חלקים, שכבר עלה לכותרות פעמיים והפעם האחרונה לפני ימים בודדים. ב 2017 נמכר החלק הראשון של המתחם, שטחו של המפעל הוותיק של חברת צינורות המזה"ת ששטחו 180 דונם נמכר לג'ורג' חורש, יבואן טויוטה, ב 386 מיליון שקל.
לפני ימים בודדים, השלימה אמות רכישה של החלק השני במתחם, שטחים לוגיסטיים שהיו שייכים לסוכנות היהודית, הפעם 274 דונם, בתמורה למיליארד וחצי שקלים.
החלק השלישי של המתחם, שייך לנכסי ד.מ.ר המחזיקה ב 79 דונם, המשמש כיום כמגרש מכוניות ומוסך של דלק רכב. אין לנו ספק, שכאשר יבשילו תוכניותיה של אמות -0.32% לפיתוח המתחם, שני החלקים הנוספים, ייהנו מעליית ערך משמעותית.
בשורה התחתונה
דלק רכב היא חברה שיודעת לנצל הזדמנויות והיא הוכיחה זאת עם ורידיס. אנו מעריכים כי חברת הבת נכסי ד.מ.ר היא הבאה בתור שתתרום להצפת ערך בחברה. אולי זה גם קשור למזל, אבל בשני הנכסים של ד.מ.ר. יש צדדים שלישיים מאוד רציניים, שדואגים לאינטרסים של עצמם, ובעקיפין, מסייעים לדלק רכב. בעוד שהנדל"ן בלה-גארדיה מנוהל באופן מקצועי ואיכותי ע"י ויתניה והאזור כולו נדחף ע"י בנק הפועלים, הרי שהאפסייד מצריפין מגיע מהשוואה לעסקאות חמות בשוק ומענק נדל"ן כמו אמות, שרוקם תוכניות גדולות לצריפין.
קובי שגב, הכותב הוא שותף מנהל בבית ההשקעות אקורד.
- 5.אנונימי 08/10/2021 10:51הגב לתגובה זוהמתחם שייך מזמן לחברת מגדל ודלק רעב יושבים כדיירים בשכירות
- 4.אחד שיודע 07/10/2021 15:48הגב לתגובה זודלק רכב שנחשבה לפנינה של קבוצת דלק בביצועים פנומליים בשנתיים האחרונות מכז נפרדה לשלום מתשובהמשבר השבבים דוחף איתה קדימה וללא ספק תמשיך להפגין ביצועי יתרג.נ מחזיק
- 3.יוני 07/10/2021 15:41הגב לתגובה זומסתבר שלהרבה חברות עתיקות יש מציאות שנשכחו
- לרון 08/10/2021 16:35הגב לתגובה זובעבר השקעתו של אגמון ב F למשל לא היתה כה מוצלחת בלשון המעטה,הוא אינו כזה גאון פיננסי,ההשקעה בורידיס צלחה ב מ ק ר ה לאור הטרנד הירוק והריביות הנמוכות ותו לא,ראו באמת את ואוליה ותשואתה גם בשוק פורץ מעלה,לא משהו,והנדל"ן יתרסק כנראה עם השוק טרם הנפקתו,ראו הוזהרתם
- 2.כתבה ברמה גבוהה (ל"ת)שלומי 07/10/2021 15:16הגב לתגובה זו
- חברים? (ל"ת)שמעיה רבין 09/10/2021 14:58הגב לתגובה זו
- 1.מעניין מאוד , נדלן שווה הרבה במדינה כך מסתבר (ל"ת)יוסף 07/10/2021 15:12הגב לתגובה זו
- לרון 08/10/2021 16:36הגב לתגובה זונכון לעכשיו ....

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
