גו-טו קונה את אמי; תכניס במאוחד 350 מ' ש' ב-23' ומעל מיליארד ב-26'
חברת הבת (50%) של שגריר 0% , גו-טו (לשעבר קאר-טוגו) קונה את מלוא הבעלות (100%) ב-Emmy, שהיא חברת הקטנועים השיתופיים הגדולה בגרמניה, בתמורה ל-25% ממניותיה של גו-טו. גו-טו מעריכה כי בעקבות העסקה מחזור המכירות ב-2023 יגיע ל-350 מיליון שקל, נתון שישקף צמיחה של 350% ב-2026 להערכתה, הן כבר תגענה ל-1.5 מיליארד שקל.
גו-טו מציעה רכבים, קורקינטים, אופניים ואופנועים שיתופיים - לא בהכרח את כלל הכלים באותו האזור, לפחות בשלב זה של התפתחות החברה. בראיון קודם לביזפורטל מנכ"ל שגריר דוד מיכאל אמר "במדריד אנחנו רוצים להפעיל את כל הכלים. המודל הוא שבאותה אפליקציה כולם יהיו זמינים בפניך".
מכל מקום, הנרכשת Emmy ממוקדת בקטנועים בלבד. הסינרגיה אמור להיות ברמת האפליקציה האחידה וכן אפשרויות התשלום של משתמשי Emmy, שיוכלו לאחר נסיעה בקטנוע להמשיך מיד אחר כך אם ירצו בכלי תחבורה אחר של אותו השירות. לחלופין ניתן לדמיין כי עבור שעות שונות ביום וצרכים שונים בתלות ביעדים במרחקים שונים, המשתמשים בגרמניה יסעו בכלים שונים של אותה החברה.
לנרכשת של 3,000 קטנועים חשמליים הפרושים בברלין, המבורג ומינכן, ומשמשים לפיה 350 אלף איש. 120 עובדי Emmy יצטרפו ל-170 עובדי גו-טו כיום. בגו-טו מספרים כי בכוונתם תוך שנה להגדיל את היקף הפעילות בגרמניה באמצעות הסינרגיה עם Emmy בכ-300%.
- פלישתם של האופנועים - האם כדאי לרכוש דו-גלגלי בישראל?
- בליץ מדברת על מכירות של עשרות אלפי אופנועים באפריקה. זה סביר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כה השנה, גו-טו הכפילה את הכנסותיה באירופה בהשוואה לאלה ב-2021. באפריל השיקה את צי התחבורה השיתופית הגדול במדריר (כ-1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים). זה שנתיים וחצי שהחברה פעילה במלטה.
בישראל היא עדיין ממותגת כקאר-טו-גו במיזם הרכב השיתופי וכן היא זכיינית מובייק בפעילות האופניים השיתופיים (שהושהתה למשך פרק זמן ארוך מהצפוי ולאחרונה שבה לסדרה). כמו כן היא המפעילה של שירות אותוטל של עיריית תל אביב. את שיתוף הרכבים בחיפה הפסיקה, לדברי החברה בשל מחלוקות עם העירייה. כמו כן הודיעה באחרונה על הפעלת צי אופניים שיתופיים חשמלי, בשלב ראשון עם 350 כלים בתל אביב.
ביולי 2020 השקיע מייסד WeWork אדם נוימן 10 מיליון דולר ברוכשת גו-טו, זאת דרך החברה Nazare Capital Management שבשליטתו. עוד שותפה חדשה בגו-טו היא טלקאר, יבואנית קיה בישראל הנמצאת בבעלות משפחת אונגר, שבתמורה ל-3.5 מיליון דולר קיבלה נתח של 8% בחברה בתחילת השנה, זאת לפי שווי של 45 מיליון דולר לגו-טו.
- אמות: יציבות בהכנסות וב-FFO, מאשררת את התחזית השנתית
- מחלבות גד נכנסת לשוק תחליפי החלב; מה זה אומר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מנכ"ל GoTo, גיל לייזר: "אנו צפויים לדריסת רגל ביעדי מפתח נוספים ביבשת. נביא לשוק הגרמני את הטכנולוגיה הייחודית שלנו, שמסוגלת לייצר נאמנות והכנסה גבוהה יותר מכל שחקן אחר בשוק התחבורה. הפתרון הטכנולוגי שלנו מקדים את שאר השחקנים בשוק ב-30-36 חודשים לפחות. תחבורה מבוססת מולטי-מודל על מספר אפשרויות התניידות היא העתיד".
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.74% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על -0.78% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על -0.78% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
