הרכב השיתופי בחיפה car2go קאר2גו
צילום: המשרד להגנת הסביבה

גו-טו קונה את אמי; תכניס במאוחד 350 מ' ש' ב-23' ומעל מיליארד ב-26'

גו-טו תקבל 100% מ-Emmy הגרמנית בתמורה ל-25% ממניותיה שלה. הצפי הוא שמכירות החברה הממוזגת ב-2023 יהיו 350 מ' ש' וב-2026 כבר יעלו ל-1.5 מיליארד ש'. לפני כשנה השקיע אדם נוימן 10 מ' ד' בגו-טו
איתי פת-יה |

חברת הבת (50%) של שגריר 0.27% , גו-טו (לשעבר קאר-טוגו) קונה את מלוא הבעלות (100%) ב-Emmy, שהיא חברת הקטנועים השיתופיים הגדולה בגרמניה, בתמורה ל-25% ממניותיה של גו-טו. גו-טו מעריכה כי בעקבות העסקה מחזור המכירות ב-2023 יגיע ל-350 מיליון שקל, נתון שישקף צמיחה של 350% ב-2026 להערכתה, הן כבר תגענה ל-1.5 מיליארד שקל.

גו-טו מציעה רכבים, קורקינטים, אופניים ואופנועים שיתופיים - לא בהכרח את כלל הכלים באותו האזור, לפחות בשלב זה של התפתחות החברה. בראיון קודם לביזפורטל מנכ"ל שגריר דוד מיכאל אמר "במדריד אנחנו רוצים להפעיל את כל הכלים. המודל הוא שבאותה אפליקציה כולם יהיו זמינים בפניך".

מכל מקום, הנרכשת Emmy ממוקדת בקטנועים בלבד. הסינרגיה אמור להיות ברמת האפליקציה האחידה וכן אפשרויות התשלום של משתמשי Emmy, שיוכלו לאחר נסיעה בקטנוע להמשיך מיד אחר כך אם ירצו בכלי תחבורה אחר של אותו השירות. לחלופין ניתן לדמיין כי עבור שעות שונות ביום וצרכים שונים בתלות ביעדים במרחקים שונים, המשתמשים בגרמניה יסעו בכלים שונים של אותה החברה.

לנרכשת של 3,000 קטנועים חשמליים הפרושים בברלין, המבורג ומינכן, ומשמשים לפיה 350 אלף איש. 120 עובדי Emmy יצטרפו ל-170 עובדי גו-טו כיום. בגו-טו מספרים כי בכוונתם תוך שנה להגדיל את היקף הפעילות בגרמניה באמצעות הסינרגיה עם Emmy בכ-300%.

עד כה השנה, גו-טו הכפילה את הכנסותיה באירופה בהשוואה לאלה ב-2021. באפריל השיקה את צי התחבורה השיתופית הגדול במדריר (כ-1,300 רכבים, קטנועים חשמליים וקורקינטים חשמליים). זה שנתיים וחצי שהחברה פעילה במלטה.

בישראל היא עדיין ממותגת כקאר-טו-גו במיזם הרכב השיתופי וכן היא זכיינית מובייק בפעילות האופניים השיתופיים (שהושהתה למשך פרק זמן ארוך מהצפוי ולאחרונה שבה לסדרה). כמו כן היא המפעילה של שירות אותוטל של עיריית תל אביב. את שיתוף הרכבים בחיפה הפסיקה, לדברי החברה בשל מחלוקות עם העירייה. כמו כן הודיעה באחרונה על הפעלת צי אופניים שיתופיים חשמלי, בשלב ראשון עם 350 כלים בתל אביב.

ביולי 2020 השקיע מייסד WeWork אדם נוימן 10 מיליון דולר ברוכשת גו-טו, זאת דרך החברה  Nazare Capital Management שבשליטתו. עוד שותפה חדשה בגו-טו היא טלקאר, יבואנית קיה בישראל הנמצאת בבעלות משפחת אונגר, שבתמורה ל-3.5 מיליון דולר קיבלה נתח של 8% בחברה בתחילת השנה, זאת לפי שווי של 45 מיליון דולר לגו-טו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מנכ"ל GoTo, גיל לייזר: "אנו צפויים לדריסת רגל ביעדי מפתח נוספים ביבשת. נביא לשוק הגרמני את הטכנולוגיה הייחודית שלנו, שמסוגלת לייצר נאמנות והכנסה גבוהה יותר מכל שחקן אחר בשוק התחבורה. הפתרון הטכנולוגי שלנו מקדים את שאר השחקנים בשוק ב-30-36 חודשים לפחות. תחבורה מבוססת מולטי-מודל על מספר אפשרויות התניידות היא העתיד".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר

התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21%   מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.

היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.

החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.

יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%

נעילה מעורבת במדדים אך ת"א 35 זינק אחוז וחצה את רף ה-3,600 נקודות; המיזוג בין מטריקס למג'יק אושר כצפוי וברוב מוחץ ע"י בעלי המניות מטריקס התממשה מעט ומג'יק טיפסה; נאוויטס אישרה FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר ב- Sea Lion ; אחרי הסיקור בביזפורטל פינרג'י מחקה את הזינוק ונעלה בעליה של 1.3%
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1%    מדד ת"א 90 -0.58%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.3%      


מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל