אבי ברזילי אפריקה נכסים
צילום: אירנה קוסטינסקי

אפי מכוונת ל-FFO של 571 מיליון שקל

ה-FFO ברבעון הסתכם ב-69 מיליון שקל, אך עם הפרויקטים בהקמה צפוי גידול מרשים
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה אפי נכסים

אפי נכסים מדווחת על רווח של 107.3 מיליון שקל לעומת 34.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI  ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-138.3 מיליון שקל לעומת 83.9 מיליון שקל אשתקד, גידול של 65%. החברה מעריכה את השפעת מגפת הקורונה על ה- NOI הרבעוני ב-11 מיליון שקל ובנטרול השפעה זו היה ה-NOI מסתכם בכ-150 מיליון.

הגידול ב-NOI ברבעון ביחס לרבעון המקביל אשתקד נובע מהשלמת פרויקטים במהלך שנת 2020 ביניהם קניון אפי בראשוב ובניין משרדים בבלגרד, מרכישת פרויקטים מניבים בשנת 2020 הכוללים את פורטפוליו המשרדים ברומניה ובנין המשרדים בוורשה לצד השפעה משמעותית של השלכות הקורונה על תוצאות החברה ברבעון המקביל אשתקד.

עם השלמת העסקאות לרכישת הפרויקטים בפראג ובהוד השרון בסוף הרבעון השני ובתחילת הרבעון השלישי, יחד עם השלמת אכלוס שני פרויקטים בקראקוב ובפראג ובנטרול השפעת הקורונה, צפוי ה-NOI להגיע לקצב שנתי של כ-641 מיליון שקל. החברה מקימה בימים אלה מספר פרויקטים שעם השלמתם צפוי ה-NOI השנתי להגיע לכ-900 מיליוני שקל.

במחצית הראשונה של השנה הסתכם ה-NOI  (חלק החברה) בכ-271 מיליון שקל לעומת 194 מיליון שקל אשתקד, גידול של 39%.

ברבעון השני של השנה הסתכם ה-FFO ב-69.2 מיליון שקל לעומת 20.5 מיליון שקל אשתקד. הקצב השנתי של ה-FFO על בסיס הרבעון השני ובנטרול השפעת הקורונה בסך 11 מיליון שקל והתאמות נוספות, עומד על 327 מיליון שקל. בשנת 2020 הסתכם ה-FFO ב-175.3 מיליון (כ-224.3 מיליון שקל בנטרול השפעת הקורונה) ובשנת 2019 עמד על 177.2 מיליון שקל.

החברה מעריכה שעם השלמת הרכישות והאיכלוסים האמורים צפוי ה-FFO להגיע לקצב שנתי של 364 מיליון שקל.עם השלמת הפרויקטים בהקמה צפוי ה-FFO להגיע לרמה שנתית של כ-571 מיליון שקל.

רווח ממגורים - החברה רשמה ברבעון השני של השנה רווח גולמי מפעילות המגורים למכירה בסך של 66.3 מיליון לעומת 54 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כפי שהציגה החברה במסגרת האסטרטגיה העסקית המעודכנת שלה, החברה הפחיתה את פעילותה בתחום זה. עקב כך,  צפוי קיטון בהכנסות ממגזר זה בשנים הקרובות.

על רקע הדוחות, אמר אבי ברזילי, מנכ"ל החברה: "אפי נכסים מציגה תוצאות טובות לרבעון השני של השנה. סיומו של הרבעון השני ותחילתו של הרבעון השלישי מתאפיינים בהתמתנות משמעותית בתחלואה במדינות פעילות החברה באירופה וכפועל יוצא בהסרת כמעט כל המגבלות וזאת, לאחר תקופה ארוכה של מגבלות חריפות וסגרים שנמשכה מסוף שנת 2020. יחד עם זאת קשה עדיין להעריך את ההתפתחויות בתקופה הקרובה ואנו מקווים כי, במחצית השנייה של השנה יקטנו השפעות המגפה והפעילות העסקית תחזור לסדרה. לצד זאת, אנו עדים לכך שתחום המשרדים באירופה חזר לפעילות רגילה ואף מעבר לזה בדומה למגמה החיובית השוררת בישראל. החברה ממשיכה לפעול להגדלת הפעילות בתחום המשרדים והדיור להשכרה במטרה להגדיל את ה FFO שלה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.