יום מוצלח לתשובה: מסתמן הנפקת קבוצת דלק עברה עם הזרמה של תשובה
יום מוצלח עובר היום על איש העסקים יצחק תשובה כשגורמים בשוק ההון המקורבים להנפקת החברה מעריכים כי הנפקת דלק קבוצה 0% עברה בהצלחה, כאשר ככל הנראה תשובה עצמו הזרים כסף בהנפקה. סגירה חיובית נרשמה גם בהנפקה של דלק קידוחים שהצליחה למחזר את חוב הענק שלה בהיקף של 2.25 מיליארד דולר.
לקריאה נוספת:
> אגרות החוב של דלק נסחרות במחיר מציאה
עדכון שעה 16:02 - החברה מדווחת על תוצאות ההנפקה ומאשרת כי אכן תשובה הזרים כ-47.5 מיליון שקל. סך התמורה המיידית בהנפקה - 175.9 מיליון שקל. המחיר למניה שנסגר במכרז הינו 80 שקלים - מעל מחיר המינימום שעמד על 75 שקלים, כאשר הדיסקאונט על מחיר השוק מגיע מרכיב האופציות (שהוענקו ללא תמורה).
הביקושים להנפקת דלק קידוחים יהש הגיעו בעיקר מחו"ל כשגורמים המעורים בפרטי ההנפקה מציינים כי הביקושים מהמשקיעים הישראלים היה נמוך מ-700 מיליון דולר שמהווים פחות מ-10% מהיקף הביקושים הכולל בהנפקה.
יש לציין כי בין המשקיעים הישראלים שהזרימו ביקושים להנפקה של דלק קידוחים ניתן למנות את המוסדיים שמחזיקים נכון להיום את החוב הבכיר של החברה בהם מגדל, עמיתים, מנורה וכלל.
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- מנצלים את המומנטום: קבוצת דלק ו-ENI מכרו 3% ממניות איתקה תמורת כ-100 מיליון פאונד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הריביות שנקבעו בהנפקה של דלק קידוחים: הסדרה הקצרה בהיקף של 500 מיליון דולר שתיפרע בעוד 5 שנים תישא ריבית של 5.75%, הסדרה ל-5 שנים בהיקף של 600 מיליון דולר תישא ריבית בטווח של 6.125% ל-6.25%, הסדרה ל-7 שנים בהיקף של 600 מיליון דולר תישא ריבית בטווח של 6.5% עד 6.625% והסדרה הארוכה ל-10 שנים בהיקף של 550 מיליון דולר תישא ריבית של 6.87% עד 7%.
בשבוע שעבר ניכר היה לחץ בקרב חתמי ההנפקה לאחר שהרשות לניירות ערף טרפה את הקלפים כשפרסמה הוראת סגל מחלקת התאגידים שאוסרת על גופים הקשורים לחתמים לקנות סחורה בהנפקות בהם הם משמשים כחתם או מפיץ.
- 17.חנני 05/08/2020 10:33הגב לתגובה זואני מסיק שה פורום הזה מלא בספוקלנטים שבעיניים שלהם תקוע הסמל $.ותו לא לא תספורות לא עוולות כלום רק כסף בושה וחרפה.
- 16.חנני 05/08/2020 10:28הגב לתגובה זוכמה זה עצוב... כמה זה מקומם! קליטת הנוכלים ממלאים אחד לשני את הכיסים בכסף וקדימה לירוק בפנים לשאר.
- 15.עליות בפתח .. (ל"ת)איתי 05/08/2020 09:48הגב לתגובה זו
- 14.רועה חשבון 04/08/2020 22:07הגב לתגובה זווסביר להניח שאם הייתי מחזיק כסף אצלם הייתי בורח מחר בבוקר
- 13.אבי 04/08/2020 18:13הגב לתגובה זוכי לחברה יש הערת עסק חי. פספסתם הזדמנות השקעה, בעיה שלכם, לא צריך להשמיץ.
- 12.את כל המוסדיים שהשתתפו לכלא (ל"ת)אפק 04/08/2020 17:47הגב לתגובה זו
- משה 04/08/2020 20:20הגב לתגובה זויש שם ערימות של גז, הכל יעלה
- 11.ציקו 04/08/2020 16:45הגב לתגובה זופשוט חוסר אחריות לתת ללוזרים האלה לחלק עוד כסף לאדם בקריסה
- 10.לא הייתי משקיע אגורה סערה אמיתית בעקבות המיידע של 04/08/2020 16:39הגב לתגובה זולא הייתי משקיע אגורה סערה אמיתית בעקבות המיידע של משיכת דבידנט ענק
- 9.לא הייתי משקיע אגורה בדלק בתוכנית למשוך דבידנט של2 04/08/2020 16:37הגב לתגובה זולא הייתי משקיע אגורה בדלק בתוכנית למשוך דבידנט של278 מליון אז למי תישאר אגורה
- 8.אז למה דלק יורדת מי יסביר?? (ל"ת)משה ראשל"צ 04/08/2020 16:36הגב לתגובה זו
- 7.אז למה דלק יורדת מי יסביר?? (ל"ת)משה ראשל"צ 04/08/2020 16:01הגב לתגובה זו
- א 04/08/2020 17:20הגב לתגובה זועל שווי של 1.4 מיליון שח כלומר דילול של 12%
- א 04/08/2020 16:43הגב לתגובה זוהיא כבר עולה לאחר סיום ההנפקה ולהסבר למה היא יורדת...חשש מכשלון ההנפקה ובנוסף מכיוון שההנפקה היתה ב 75 ש''ח למניה כשלקונים הוענקו אופציות אנשים מכרו את אחזקתם כדי לקנות בהנפקה ולקבל גם את האופציות.
- 6.ביל 04/08/2020 15:27הגב לתגובה זוכל מי שהזרים כסף להנפקה צריך להפנים הפריירים לא מתים הם מתחלפים
- 5.חזק ואמץ תשובה (ל"ת)אלי בובליל ר"ג 04/08/2020 15:11הגב לתגובה זו
- 4.מושקע בדלק קבוצה 04/08/2020 14:55הגב לתגובה זודלק עולה !!!
- 3.פרעה 04/08/2020 14:46הגב לתגובה זוכולם חושבים שהם קונים בזול ולא מבינים שהם לא יראו את הכסף שלהם בחזרה
- 2.טיפשים לא למדתם כלום מההיסטוריה ? מתי מועד התספורת הבאה (ל"ת)פוקי 04/08/2020 14:46הגב לתגובה זו
- צרי עין לא מתים הם רק סובלים מקנאה (ל"ת)יעקב 04/08/2020 20:23הגב לתגובה זו
- 1.כל מי שקנה אגח של תשובה הנוכל שם את כספו על קרן הצבי (ל"ת)משקיע 04/08/2020 14:33הגב לתגובה זו
- אנונימי 05/08/2020 09:09הגב לתגובה זודווקה אם קנה ב15 אג יש לו אחלה צבי..

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
