טאואר בדוחות מאכזבים - המניה צוללת
חברת השבבים הישראלית טאואר 1.41% הדואלית (סימול: TSEM) מדווחת על הכנסות של 306 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ומתחת לצפי האנליסטים, הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-23 סנט למניה, לעומת הצפי ל-25 סנט למניה. החברה צופה הכנסות של כ-300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 - בהתאם לתחזית. יודגש כי כל הסקטור ירד לאחרונה במקביל להתפרצות הקורונה והיום, בהמשך לאזהרת הרווח של אפל - המניות המובילות בתחום יורדות במסחר שלפני הפתיחה.
>>>"טאואר סיפקה תחזיות נמוכות וגם בהן לא עמדה - השוק מאוד התאכזב"
הכנסות טאואר ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-306 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 334 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי האנליסטים להכנסות של 312 מיליון דולר. בחברה ציינו כי השינוי במכירות מורכב מירידה של 36 מיליון דולר במכירות שאינן אורגניות - אשר נובעת בעיקרה מהחוזה המחודש עם פנסוניק, ומנגד רשמה החברה ברבעון הרביעי צמיחה במכירות האורגניות של 8 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל, המהווה צמיחה אורגנית במכירות של 4%.
הרווח הנקי (GAAP) ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם בכ-21 מיליון דולר, והרווח הנקי (Non-GAAP) הסתכם בכ-24.2 מיליון דולר, המשקף רווח של 23 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 42 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה לרווח של 25 סנט למניה.
הרווח הגולמי והתפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכמו ב-55 מיליון דולר ו-19 מיליון דולר, בהתאמה, בהשוואה ל-76 מיליון דולר ו-40 מיליון דולר, בהתאמה ברבעון הרביעי של 2018.
ה-EBITDA לרבעון הרביעי של שנת 2019 הסתכם ב-75 מיליון דולר, בהשוואה ל-93 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2018.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי הסתכם ב-72 מיליון דולר.
החדשות הטובות: התחזית לרבעון הראשון בהתאם לצפי
טאואר צופה שהמכירות ברבעון הראשון של שנת 2020, יסתכמו ב-300 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה ובהתאם לצפי האנליסטים. יש לציין שלמרות התוצאות החלשות שדווחו ביחס לצפי לרבעון הרביעי, על רקע התפרצות נגיף הקורונה שגרם למשל להנמכת תחזיות על ידי אפל וחברות נוספות, עצם העבודה שהחברה סיפקה תחזית בצפי - מעודדת.
ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר-ג'אז: "השותפויות ארוכות הטווח שלנו עם לקוחותינו, תוך התמקדות במוצרים במגמת צמיחה בשווקים האנלוגיים, הם שאיפשרו לנו להשיג את הצמיחה האורגנית במכירות שרשמנו בשנת 2019. התחזיות וההזמנות הנוכחיות אותן אנו מקבלים מלקוחותינו מספקים לנו בסיס טוב לפיו אנו צופים צמיחה רצופה במכירות במהלך 2020, עם צפי למחצית שנייה בעלת ביצועים משמעותיים בהשוואה למחצית השנייה של 2019.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
בשנת 2020 אנו צופים להשיג צמיחה כללית לעומת שנת 2019 וצמיחה אורגנית בשיעור דו ספרתי שתתאפשר באמצעות גידול בשיעורי ניצולת הייצור במפעלי החברה, הרחבת ההיצע הטכנולוגי שלנו בתחום ה-200 מ"מ (פרוסות בקוטר 8 אינץ'), גידול בביקושים למוצרי ה-300 מ"מ (פרוסות בקוטר 12 אינץ') שלנו שיסופקו על ידי הרחבת כושר הייצור האורגני כדי לתת בטווח הקצר והבינוני ובנוסף הרחבת כושר הייצור באמצעות רכישות ומיזוגים שיספקו את ביקושי הלקוחות בטווח הארוך. אנו ממוצבים היטב בכדי ליהנות מההתאוששות הצפויה ומגמות הצמיחה בשווקים".
שיחת הוועידה
- 3.המנתח הטכני 18/02/2020 15:52הגב לתגובה זווהיום אני יוצא בהפסד.
- שופי 18/02/2020 20:31הגב לתגובה זולא הבנתי למה יצאת במקום לנצל את המחיר הנמוך זמנית. הקשבת לשיחת הועידה ? הכל טוב. המשבר בתחום השבבים משפיע היום. החברה עושה כל מה שצריך, הצפי מצויין בכל התחומים..קשה להבין כמוך .אני הכפלתי את הפוזיציה מקודם והולך לראות חדשות וטלויזיה במירב השקט
- 2.איזה התרסקות יש מי שקונה ויתעשר (ל"ת)היה צפוי 18/02/2020 12:48הגב לתגובה זו
- 1.כשטאואר עולה, זה בזחילה, אך ליפול היא יודעת יופי.. (ל"ת)מוטי 18/02/2020 12:16הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?