ראיון

"טאואר סיפקה תחזיות נמוכות וגם בהן לא עמדה - זה העצים את האכזבה"

סבינה לוי מלידר שוקי הון מתייחסת לתוצאות החלשות של טאואר, ומסמנת את מנועי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות, וגם האם הקורונה תשפיע על תוצאות החברה?
איתן גרסטנפלד | (6)
נושאים בכתבה טאואר סבינה לוי

חברת השבבים טאואר הדואלית (סימול: TSEM) פרסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי. במסגרתם, רשמה הכנסות של 306 מיליון דולר, מתחת לצפי האנליסטים. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-23 סנט למניה, לעומת הצפי ל-25 סנט למניה. החברה צופה הכנסות של כ-300 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020 - בהתאם לתחזית (להרחבה כאן).

סבינה לוי מנהלת מחלקת מחקר בלידר שוקי הון בהתייחסות לדוחות החברה, אמרה כי, "תוצאות הרבעון היו מתחת לצפי של השוק, וגם מתח לתחזית שאני נתתי. על פניו, אחת הסיבות לכך, היא שהחברה רשמה קיטון של 36 מיליון דולר בהכנסות האורגניות, ככל הנראה מול החברות פנסוניק ומקסים. במרץ השנה, עדכנה החברה את ההסכם מול חברת פנסוקניק, שהובילה לכך שההכנסות מממנה קטנו ב- 20-25 מיליון דולר ברבעון. בנוסף,  הייתה חולשה בסגמנטים מסוימים של הפעילות השוטפות. בכל אופן, הדוח היה חלש יחסית, והעובדה שמלכתחילה התחזית שסיפקה החברה הייתה נמוכה, והעובדה שגם בהם היא לא עמדה, הוסיפה לאכזבות של השוק מהתוצאות".

ומה באשר לתחזיות שסיפקה החברה?

"היסטורית, הרבעון הראשון של החברה הוא בד"כ חלש יחסית לשאר הרבעונים, ובהתאם השוק ציפה לרבעון חלש יחסית. בהיבט הזה החברה סיפקה תחזית מעט נמוכה ביחס לתחזית השוק. ביחס לתחזית לשנת 2020 כולה, החברה מניחה שיהיה שיפור על פני הרבעונים של השנה עם מחצית שנייה חזקה במיוחד, כשלאורך השנה הם מדברים על צמיחה אורגנית דו ספרתית". 

מה הן השלכות המצב בסין על החברה?

"ראשית צריך לזכור, ששנת 2019 הייתה שנה תנודתית מבחינת התוצאות של החברה, ולפני כן, היו מספר רבעונים שהחברה לא הכתה את הצפיות של השוק. בהתחשב במה שקורה בסין זה בהחלט תחום שמעלה סימני שאלה. עם זאת, על פניו, לחברה אין חשיפה ישרה לסין, למיטב ידיעתי אין להם מפעלים או ספקים בסין. לכן בשלב הזה להבנתי, לא צפויה השפעה מהותית על התוצאות". 

"למרות זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שבשוק הסיני בכלל ובאזור שנפגע יש פעילות ענפה של תחום השבבים, אלקטרוניקה ותעשיית הרכב. לכן, בשלב זה קשה להעריך מה יהיה במשך השנה, במידה ותהיה החמרה, והמצב יימשך אין ספק שזה מעלה את רמת הסיכון של כל חברות הטכנולוגיה והשבבים, וגם של טאואר"

לסיכום, מה הם מנועי הצמיחה של החברה לשנים הקרובות?

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    העיקר גורביץ ממליץ לטווח ארוך כבר יובל שנים (ל"ת)
    גורביץ 19/02/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צודקת צודקת צודקת (ל"ת)
    מיקי 19/02/2020 06:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיע וותיק מאד 19/02/2020 04:58
    הגב לתגובה זו
    חסר בשוק מניות הרבה יותר מבטיחות מהשתיים האלה ? מנסיוני, חברות שעברו טראומות כמו השתיים האלה מתקשות להתאושש. לטווח הרחוק ? ובכן לטווח הרחוק כולנו נהיה פגרים. .
  • 2.
    אקס 18/02/2020 18:54
    הגב לתגובה זו
    2019, ועשוי להשתפר גם ב-2020. לבסוף, מנוע נוסף הוא תעשיית הרכב מבינה גדולה היא לא ענף חלש לשנת 2020
  • אתה מפגר? (ל"ת)
    אשת חינוך 19/02/2020 00:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חח (ל"ת)
    דומה לאנאל 18/02/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?