אסי לוינגר
אסי לוינגר

אנרג'יקס: הרווח זינק ב-340% ל-18 מיליון שקל; הזלוטי פגע בהכנסות

ההכנסות עלו ב-31% ל-56 מיליון שקלים. הוצאות התפעול ירדו ב-44% וה-EBITDA זינק ב-75% ל-40 מיליון שקלים. החברה תמשיך להתמקד בארצות הברית בשנים הקרובות כמנוע צמיחה מרכזי, אולם הזלוטי עלול לגרום לירידה ברווחים

ארז ליבנה |

חברת האנרגיות המתחדשות אנרג'יקס -0.55% מקבוצת אלוני חץ -0.29% (60%) מדווחת על זינוק משמעותי ברווח הנקי מ-4 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2018 ל-18 מיליון שקלים ברבעון החולף. מדובר על קפיצה של 340%. 

סך כל ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-56 מיליון שקלים, לעומת 43 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. עלייה נאה של 31%.

הרווח הנקי לבעלי המניות  הסתכם בכ-20.2 מיליון שקל (רווח של 19.8 מיליון שקל כולל השפעת יישום תקן IFRS16) לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-505%.

 

תחזיות הצמיחה של אנרג'יקס

מקור: אנרג'יקס, דו"ח הדירקטוריון

סך כל הוצאות של החברה ירדו ב-4 מיליון שקלים ביחס לתקופה המקבילה, מ-20 מיליון שקל ל-16 מיליון שקל.

הוצאות בגין אחזקת מערכות עמדו על 7 מיליון שקלים, ירידה של 44% ביחס ל-13 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח לפני מימון ומס עמד על 27 מיליון שקל, עלייה של 116% ביחס ל-13 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2018. 

הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי לשנת 2019 הסתכמו לכ-5.2 מיליון שקלים (6.6 מיליון שקלים כולל השפעת החלת התקן IFRS16) בהשוואה ל-7.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA עלה בשיעור של 75%, מ-23 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2018 ל40 מיליון ברבעון האחרון. 

העליה בתוצאות החברה בכל הפרמטרים הושגה למרות השפעה שלילית של שחיקת שער הזלוטי ביחס לשקל בשיעור של כ-9% ברבעון השלישי. אם ההשפעות השליליות אלה ימשכו, החברה צופה כי זה עלול להוריד את הכנסותיה בעד 8 מיליון שקלים.

אסא לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס: "אנו מסכמים עוד רבעון עם תוצאות חזקות, רווי פעילות עליה תבוסס המשך הצמיחה של החברה בשנים הקרובות.

 

"אנו גאים בהתקדמות בפעילות בארה"ב. מבחינתנו מדובר במקבץ פרויקטים ראשון לצורך הוכחת ההיתכנות של הפעילות שם. עברנו דרך ארוכה ויסודית על מנת להיכנס לשוק האנרגיה הסולארית בארה"ב מתוך כוונה ליצור תשתית איתנה לצמיחה משמעותית בשוק זה בשנים הקרובות.

 

"בכוונתנו להמשיך ולהגדיל את צבר הפרויקטים שלנו בארה"ב ובהתאם לכך, דיווחנו לאחרונה על חתימת הסכם לרכישת צבר פרויקטים נוסף בווירג'יניה אשר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ובנוסף, אנו ממשיכים בעבודות הפיתוח של פרויקטים אשר נמצאים בשלבי ייזום שונים מתוכם חלקם בשלבי ייזום מתקדמים אשר עשויים להבשיל לכדי הקמה עוד במהלך 2020.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"פעילותינו בתחום הפוטו-וולטאי בישראל ממשיכה לצמוח. אנו ממשיכים לעבוד בקצב מואץ להשלמת הפיתוח של צבר הפרויקטים במתח גבוה ועליון, אותם בכוונתנו להקים במסגרת מכסות נוספות לתעריף מובטח בהן זכינו.

 

"בתחום אנרגיית הרוח בישראל, אנו ממשיכים לקדם את פרויקט אר"ן, שהינו פרויקט הדגל של החברה בתחום הרוח בישראל. במהלך הרבעון דיווחנו כי תכנית הפרויקט אושרה על ידי הות"ל. מדובר באירוע מפתח לצורך השלמת ההליך הססטוטורי והמשך קידומו של הפרויקט לקראת סגירה פיננסית במהלך המחצית הראשונה של 2020".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.