אסי לוינגר
אסי לוינגר

אנרג'יקס: הרווח זינק ב-340% ל-18 מיליון שקל; הזלוטי פגע בהכנסות

ההכנסות עלו ב-31% ל-56 מיליון שקלים. הוצאות התפעול ירדו ב-44% וה-EBITDA זינק ב-75% ל-40 מיליון שקלים. החברה תמשיך להתמקד בארצות הברית בשנים הקרובות כמנוע צמיחה מרכזי, אולם הזלוטי עלול לגרום לירידה ברווחים

ארז ליבנה |

חברת האנרגיות המתחדשות אנרג'יקס 1.51% מקבוצת אלוני חץ -0.46% (60%) מדווחת על זינוק משמעותי ברווח הנקי מ-4 מיליון שקלים ברבעון השלישי של 2018 ל-18 מיליון שקלים ברבעון החולף. מדובר על קפיצה של 340%. 

סך כל ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-56 מיליון שקלים, לעומת 43 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. עלייה נאה של 31%.

הרווח הנקי לבעלי המניות  הסתכם בכ-20.2 מיליון שקל (רווח של 19.8 מיליון שקל כולל השפעת יישום תקן IFRS16) לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-505%.

 

תחזיות הצמיחה של אנרג'יקס

מקור: אנרג'יקס, דו"ח הדירקטוריון

סך כל הוצאות של החברה ירדו ב-4 מיליון שקלים ביחס לתקופה המקבילה, מ-20 מיליון שקל ל-16 מיליון שקל.

הוצאות בגין אחזקת מערכות עמדו על 7 מיליון שקלים, ירידה של 44% ביחס ל-13 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח לפני מימון ומס עמד על 27 מיליון שקל, עלייה של 116% ביחס ל-13 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2018. 

הוצאות המימון, נטו ברבעון השלישי לשנת 2019 הסתכמו לכ-5.2 מיליון שקלים (6.6 מיליון שקלים כולל השפעת החלת התקן IFRS16) בהשוואה ל-7.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA עלה בשיעור של 75%, מ-23 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2018 ל40 מיליון ברבעון האחרון. 

העליה בתוצאות החברה בכל הפרמטרים הושגה למרות השפעה שלילית של שחיקת שער הזלוטי ביחס לשקל בשיעור של כ-9% ברבעון השלישי. אם ההשפעות השליליות אלה ימשכו, החברה צופה כי זה עלול להוריד את הכנסותיה בעד 8 מיליון שקלים.

אסא לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס: "אנו מסכמים עוד רבעון עם תוצאות חזקות, רווי פעילות עליה תבוסס המשך הצמיחה של החברה בשנים הקרובות.

 

"אנו גאים בהתקדמות בפעילות בארה"ב. מבחינתנו מדובר במקבץ פרויקטים ראשון לצורך הוכחת ההיתכנות של הפעילות שם. עברנו דרך ארוכה ויסודית על מנת להיכנס לשוק האנרגיה הסולארית בארה"ב מתוך כוונה ליצור תשתית איתנה לצמיחה משמעותית בשוק זה בשנים הקרובות.

 

"בכוונתנו להמשיך ולהגדיל את צבר הפרויקטים שלנו בארה"ב ובהתאם לכך, דיווחנו לאחרונה על חתימת הסכם לרכישת צבר פרויקטים נוסף בווירג'יניה אשר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים ובנוסף, אנו ממשיכים בעבודות הפיתוח של פרויקטים אשר נמצאים בשלבי ייזום שונים מתוכם חלקם בשלבי ייזום מתקדמים אשר עשויים להבשיל לכדי הקמה עוד במהלך 2020.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

"פעילותינו בתחום הפוטו-וולטאי בישראל ממשיכה לצמוח. אנו ממשיכים לעבוד בקצב מואץ להשלמת הפיתוח של צבר הפרויקטים במתח גבוה ועליון, אותם בכוונתנו להקים במסגרת מכסות נוספות לתעריף מובטח בהן זכינו.

 

"בתחום אנרגיית הרוח בישראל, אנו ממשיכים לקדם את פרויקט אר"ן, שהינו פרויקט הדגל של החברה בתחום הרוח בישראל. במהלך הרבעון דיווחנו כי תכנית הפרויקט אושרה על ידי הות"ל. מדובר באירוע מפתח לצורך השלמת ההליך הססטוטורי והמשך קידומו של הפרויקט לקראת סגירה פיננסית במהלך המחצית הראשונה של 2020".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.