מיכה אבני פנינסולה
צילום: יח"צ

פנינסולה: זינוק של 46% ברווחי הרבעון השלישי ל-8.8 מיליון שקל

ההכנסות צמחו בכ-38% והסתכמו ב-17.4 מיליון שקל; נרשם שיפור משמעותי בשולי הרווחיות. המניה זינקה בכ-120% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח - גבוה ביחס למתחרות
ערן סוקול |
נושאים בכתבה מיטב דש פנינסולה

חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה 0.09%  העוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינונים ונשלטת (51.5%) על ידי בית ההשקעות מיטב דש , דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2019, עם זינוק של כ-38% בהכנסות וקפיצה של כ-46% ברווח הנקי. מניית החברה זינקה בכ-120% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (המכפיל ירד מ-19). החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-5 מיליון שקל. 

הכנסות החברה הסתכמו בכ-17.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, עלייה של כ-38.4% לעומת הכנסות של כ-12.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של כ-8.8 מיליון שקל, עלייה של כ-46.3% לעומת רווח נקי של כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הכנסות המימון נטו, לאחר הפרשה להפסדי אשראי והוצאות ביטוח (רווח גולמי), הסתכמו בכ-16.5 מיליון שקל ברבעון השלישי (94.6% מההכנסות מימון נטו), עלייה של כ-39% לעומת כ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשר היוו כ-94.2% מההכנסות מימון נטו.

ברמה התפעולית החברה הציגה ירידה משמעותית בשולי הוצאות התפעול אשר במקביל לצמיחה בהכנסות הובילו לעלייה בשולי הרווח התפעולי שעמד על כ-66%, לעומת שולי רווחיות תפעולית של כ-62.4% ברבעון המקביל אשתקד.

התוצאות טובות, אבל המניה יקרה יחסית למתחרות

לאחר שהחברה הציגה תוצאות חזקות ברבעונים האחרונים, כאמור, מניית החברה זינקה בכ-120% מתחילת השנה ונסחרת כעת במכפיל 17 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים. מדובר במכפיל גבוה יחסית למתחרות, כאשר המניה היחידה שנסחרת במכפיל גבוה יותר הינה מניית שוהם ביזנס.

מיכה אבני, מייסד ומנכ"ל קבוצת פנינסולה: "הרבעון השלישי המשיך את המגמה החיובית בה אנו נמצאים תוך הצגת שיפור דו ספרתי בכל הפרמטרים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. פנינסולה ממשיכה להתקדם לעבר תיק אשראי ממוצע של מיליארד שקל כאשר הרבעון אנו מציגים שיא כל הזמנים של הקבוצה שהסתכם לסך של כ-895 מיליון ששקל, כפועל יוצא מיישום האסטרטגיה אליה החברה מכוונת בשילוב ניהול אחראי ואיכותי.

לאחר תקופת המאזן חברת דירוג האשראי 'מידרוג' החלה לדרג את פנינסולה והעניקה לנו דירוג מנפיק של A2 עם אופק דירוג יציב. מידרוג מצטרפת לדירוג A אותו קיבלנו לפני כשלוש שנים מחברת מעלות. בנוסף, בעקבות הרחבת הסדרה שביצענו במהלך הרבעון, אג"ח ב' שלנו ישובו להיסחר במדד התל-בונד מאגר ויכנסו לחלק ממדדי התל-בונד השקליים השונים החל מהשבוע הבא.  הענקת הדירוג מצד מעלות ומידרוג הופכת אותנו לחברת האשראי החוץ בנקאי הראשונה והיחידה שזוכה לדירוג מצד שתי החברות דבר המצביע על איתנות ואיכות החברה. שוק האשראי החוץ בנקאי אשר ממשיך במגמת ההתפתחות המשקפת תהליכים שהבשילו בשנים האחרונות, מראה איתנות לקראת קפיצת מדרגה נוספת ואנו מעריכים כי יכפיל את עצמו בשלוש השנים הקרובות".

אייל שני, סמנכ"ל השקעות בבית השקעות אפסילון: "בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הגיע לכ-9 מיליון שקל, אך בהינתן המשך צמיחה בתיק האשראי הרווח השנתי הצפוי להערכתנו ב-12 חודשים הקרובים מגיע לכ-45 מיליון שקל המשקף מכפיל 11.5 ביחס לשווי השוק הנוכחי. פנינסולה היא החברה הראשונה בענף שפרסמה דו"חות, והינה בין חברות האשראי היקרות יותר בשוק, אך המכפיל בהחלט ראוי לחברה שממשיכה באופן קבוע להציג צמיחה בתוצאות העסקיות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג -0.87%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי
דוחות

אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

הדיבידנד הראשון מאז 2013 מגיע אחרי שיפור ברווח הנקי, בתזרים וברמת החוב; מכירת IBC צפויה להוסיף רווח הון של כ-400 מיליון שקל ברבעון הבא

תמיר חכמוף |

סלקום סלקום 2.19%   סוגרת רבעון חיובי והכריזה על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון שקל לבעלי המניות, לראשונה זה 12 שנה. הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2025 הגיע ל-76 מיליון שקל, עלייה של 35.7% לעומת 56 מיליון שקל ברבעון המקביל, והתזרים החופשי ברבעון הסתכם ב-111 מיליון שקל. במקביל, השלימה החברה את מכירת כל החזקותיה ב-IBC תמורת כ-520 מיליון שקל, עסקה שממנה צפוי לנבוע רווח לפני מס של כ-400 מיליון שקל שיירשם בעיקר ברבעון הרביעי של השנה.

רבעון חיובי לעומת המתחרות

מניתוח הביצועים עולה שסלקום, ששנים הייתה מאחורי המתחרות, מציגה יתרון לעומת פרטנר ופלאפון. מתחילת השנה הצטבר פער הכנסות מול השתיים, שלא נראה בשוק בשנים האחרונות. סלקום רשמה גם את הגידול הגבוה במספר מנויי הסלולר, מה שמייצר בסיס יציב להמשך הצמיחה. ההכנסות משירותים ללא דמי קישור גומלין עלו ל-747 מיליון שקל לעומת 715 מיליון שקל ברבעון המקביל, וה־EBITDA המתואם טיפס ל-369 מיליון שקל.

העלייה ב-ARPU נובעת מצירוף של מהלכי ערך שהחברה מובילה בשנים האחרונות, בהם חבילות פרימיום כמו 5G Pro, שינוי מודל התמחור בטלוויזיה (חיוב לפי משתמשים) ותמחור חבילות שמרני ויציב. ה-ARPU הסלולרי הגיע ל-40.5 שקל, הגבוה בחמש השנים האחרונות. גם בתחום האינטרנט סלקום מובילה את השוק עם ARPU של 100.3 שקל, עלייה של 7.5 שקלים בתוך שנה, העלייה החדה בענף.

בתחום ציוד הקצה, מניתוח הנתונים עולה שסלקום ממשיכה להציג יתרון בהכנסות מעל המתחרות על בסיס שנתי מצטבר. המהלכים האחרונים של רשתות שיווק שניסו למכור מכשירי אייפון במחירי "LOSS LEADER" נראים בעיקר כהתרחשויות שיווקיות נקודתיות ללא השפעה מהותית על הענף. היקף המכירות הסתכם במספר מצומצם יחסית של מכשירים, ובעוד הביא לרוכשים בעלי מזל מכשירים במחיר מוזל, ההיקף לא צפוי להשפיע על דוחות סלקום גם ברבעון הבא.

הוצאות ובינה מלאכותית

למרות התייקרויות במשק, הסכמים קיבוציים והתחרות, בסיס ההוצאות של סלקום נשאר יציב. זהו אחד הגורמים שמסבירים את השיפור ב-EBITDA ואת המשך העלייה ברווח התפעולי. במקביל, החברה נמצאת בשלבי המעבר לשלב שבו ההשקעות הגדולות ברשת 5G כבר בוצעו. בהתאם לכך, הקאפקס צפוי להמשיך לרדת בשנת 2026, תוך שמירה על הובלה בפריסת אתרי ה-5G בישראל.