מכה נוספת לבזק: המתחרות יוכלו לעשות שימוש בתאי התקשורת של החברה
משרד התקשורת דיווח כי מנכ"ל המשרד נתי כהן חתם היום (ד') על תיקון תיק שרות "שימוש הדדי בתשתיות פסיביות" לפיו יוכלו חברות התקשורת הפורסות סיבים אופטיים לעשות שימוש בתאי התקשורת התת קרקעיים של בזק 1.3% .
תאי התקשורת, המכונים גובים, פרוסים במרחב העירוני בסמוך לבנייני המגורים (בתוך בורות) ונועדו לאפשר העברת כבלי תקשורת תת קרקעיים לדירות המגורים. אותם גובים מחברים את רשת התקשורת הפרוסה ברחבי הערים אל תוך המבנים הפרטיים והציבוריים.
עד היום, חברות התקשורת, נאלצו להקים גובים נפרדים לצד הגובים הקיימים (בעיקר של בזק), על מנת לחבר את המבנים לסיב האופטי. במשרד התקשורת מסבירים כי הקמת הגובים הנוספים, היוותה מטרד לציבור הרחב, משום שאילצו את החברות לבצע עבודות חפירה שגורמות לפתיחת מדרכות וחסימות כבישים, וזאת על אף קיומה של תשתית במקום. בנוסף הקמת גוב יעודי נפרד, היווה הליך סטטוטרי נפרד אל מול הרשות המקומית ואילץ את חברות התקשורת בהליך תכנון ארוך ומסורבל.
כעת, מסבירים במשרד התקשורת, ההחלטה תאפשר לחברות התקשורת לפרוס סיבים אופטיים למשקי הבית בישראל באופן מהיר, בעלויות נמוכות יותר ותוך צמצום המטרד לתושבים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן: "מהלך זה, יגביר את התחרות בשוק תשתיות התקשורת הנייחות, במטרה לספק שירותי תקשורת מתקדמים באמצעות סיבים אופטיים. הדבר יוביל להאצת קצב הגלישה ולאינטרנט מהיר ואיכותי, תוך מתן מענה לביקושים הגוברים למכשירים הדורשים חיבור לאינטרנט".
במשרד התקשורת מציינים כי בגין השימוש בגובים הקיימים, לא יהיה צורך בתשלום כלשהו לחברות התקשורת, למעט מימון עלות של שליחת נציג מטעם החברה אשר נעשה שימוש בגוב שלה, לצורך פיקוח על העבודות (לוודא שלא מזיקים לציוד).
מעבר להסבר שנתנו במשרד התקשורת אודות "צמצום המטרד לתושבים", יש בהודעה המשך של מדיניות משרד התקשורת להגביר את התחרות לבזק שנחשבת כשחקן מרכזי בתחום התשתיות, כאשר מי שיהנה מהמהלך הם הציבור והחברות המתחרות, כאשר מנגד, בזק תסבול משיפור התנאים המסחריים של המתחרות וכתוצאה מכך, הגברת התחרות.
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
- 17.לא חשוב 17/01/2019 06:11הגב לתגובה זואני נסבול בעתיד עם על מה שעשה נתניהו והחבורה שלו
- 16.אומץ מצד משרד התקשורת (ל"ת)יוסי 16/01/2019 22:40הגב לתגובה זו
- 15.נמאס 16/01/2019 21:17הגב לתגובה זומנכל משרד התקשורת מצפר את סלקום פרטנר על חשבון בזק. פשוט שערוריה הדבר יגרום לאפס השקעות בתשתית.
- 14.חיים 16/01/2019 21:08הגב לתגובה זוצריכים להעיף את המנכל נתי כהן ואת שר התקשורת הם עושים תחרות מי יפיל את בזק יותר מהר ממש בושה וחרפה הרסתם חברה ענקית ופגעתם קשות בציבור המשקיעים נבלות
- 13.אם זה יקרה - בזק בפשיטת רגל (ל"ת)ששון 16/01/2019 19:43הגב לתגובה זו
- 12.בן 16/01/2019 19:25הגב לתגובה זובלי הסיבים לכו לעזזל
- 11.כמה שיותר כתבות חרא ככה בזק תעלה יותר (ל"ת)דודי 16/01/2019 19:11הגב לתגובה זו
- 10.המערכת 16/01/2019 18:48הגב לתגובה זומי חפץ חיים שיברח מבזק. גבאי הנוכל הרס את החברה.גבאי בזז 58 מיליון אירו.חוצפה.שוד בצהרי החורף!
- 9.לפטר את נתי כהן - (ל"ת)==================== 16/01/2019 18:00הגב לתגובה זו
- 8.דודו 16/01/2019 17:35הגב לתגובה זולהם להכנס לגובים שלהם...
- 7.במכה כזו המניה צריכה לרדת בחדות פרמידה רקובה בבזק (ל"ת)המעניש 16/01/2019 17:33הגב לתגובה זו
- 6.המעניש 16/01/2019 17:08הגב לתגובה זובוקר טוב גידי גובבבבב בוקר טוב לכל ישראל ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
- 5.כו מכה , אחרי ההודעה היא עלתה 1% . הפורטל רק עושה שורט? (ל"ת)סאמר 16/01/2019 15:52הגב לתגובה זו
- 4.אורי 16/01/2019 15:22הגב לתגובה זותנו את כל תשתיות בזק בחינם ותעלימו את החברה תול כמה שנים
- הלו, מגיבים מטעם, אזרחי המדינה שילמו על התשתיות האלו (ל"ת)כג 16/01/2019 16:00הגב לתגובה זו
- אזרחי המדינה מזמן כבר מכרו אותן לסבן... (ל"ת)דודו 16/01/2019 17:37
- 3.אני רק שאלה, אם כך למה שהמתחרות ישקיעו להקים גובים חדשי (ל"ת)האזרח 16/01/2019 14:55הגב לתגובה זו
- 2.רדיפת בזק בשליחות פרטנר וסבן יקירנו, ובדרך רודפים גם את (ל"ת)אחד העם 16/01/2019 14:48הגב לתגובה זו
- 1.ד"ר מנדלבוים 16/01/2019 14:40הגב לתגובה זובמשך הרבה שנים מתעללים בבזק.
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 1.36% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
