מוציאים את המיץ: שלמה רודב לא מוכן לשלם הרבה לבלווטניק

קרור אחזקות רוצה להפוך לבעלת השליטה המלאה ביפאורה, אך לא מוכנה לשלם לכלל תעשיות את המחיר שהיא דורשת עבור חברת המשקאות
גיא עיני |

קרור -1.32%  שבשליטת שלמה רודב ורוני גת, מציעה לרכוש את מניות יפאורה המוחזקות בידי כלל תעשיות. נכון להיום, מחזיקה קרור ב-69.5% מיפאורה.

הצעת קרור לרכישת חלקה של כלל תעשיות ביפאורה (30.4% מיפאורה) נמוכה מהמחיר שדרשה כלל תעשיות. כלל תעשיות, שבשליטת לן בלווטניק, הציעה בתחילת החודש לקרור לרכוש כמחצית מאחזקתה ביפאורה או שתפעל להנפקת יפאורה בבורסה. 

לפי המסמך שפרסמה היום (א') קרור ניתן לראות כי בכוונתה לרכוש את מלוא המניות של כלל תמורת 375 מיליון שקלים, כלומר לפי שווי של 1.23 מיליארד שקלים ובכך להפוך לבעלת השליטה הבלעדית ביפאורה. מחיר זה מבוסס על מכפיל 6 על ה-EBITDA הממוצע של יפאורה בשנים 2013-2017 ויתרת המזומנים המוערכת ביפאורה למועד ההצעה, בקרור מתקפים את ההצעה לשבעה ימים.

בין החברות קיים מנגנון רכישה הדדי (BMBY) שנקבע בהסכם משנת 1993. בהסכם בין החברות נקבע כי לצדדים קיימת זכות ראשונים במקרה של מכירת המניות ביפאורה.

זו אינה הפעם הראשונה שכלל תעשיות מציעה לקרור אחזקות את חלקה ביפאורה, בינואר 2017 דחתה קרור אחזקות הצעה לרכוש 14.3% תמורת 223 מיליון שקל ובכך יכלה כלל תעשיות למכור את חלקה לצד ג' באמצעות חברת בת אולם לבסוף לא עשתה זאת. לעומת זאת, בהצעה האחרונה לא צויין מחיר מבוקש וכלל תעשיות נתנה לקרור אחזקות להציע מחיר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ירידות חדות במניות הנדל"ן; ת"א 90 איבד 1.25%

ג'י. סיטי איבדה 7%, אקרו כ-4%

מערכת ביזפורטל |

הירידות בסיום התחזקו - מדד ת"א 125 בלט בירידה של 1.25%. מניות הגז ירדו משמעותית, והירידות הבולטות ביותר היו בנדל"ן - וול סטריט שפתחה בירוק התחלפה לאדום, ובהתאמה הכבודה על המדדים בת"א.  (לסקירת וול סטריט


   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 -0.51%     מדד ת"א 90 -1.25%   מדד ת"א 125 -0.69%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים -0.41%   מדד ת"א-ביטוח -0.32%  , מדד ת"א נדל"ן -1.92%    מדד ת"א נפט וגז -2.48%   מדד ת"א בטחוניות -0.31%