יפאורה
צילום: יפאורה
דוחות

קרור: צמיחה ביפאורה בקיזוז ההשפעה של מי עדן – מה יהיה בדוחות של כרמל?

חברת הייצור והשיווק של משקאות קלים - ולאחרונה גם אלכוהוליים עם מוצר אלכוהולי חדש של המותג שוופס - מדווחת על צמיחה של כ-7 מיליון שקל במכירות שתורגמו במלואם לרווח תפעולי

חיים בן הקון |

קרור - חברת השיווק למשקאות קלים וחברה אם של יפאורה וגרין פט קרור -1.09%   מדווחת על הכנסות של 188.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של 4% לעומת 181.5 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-17.8 מיליון שקל, עליה של 58% לעומת 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. העליה בהכנסות ובשיעור הרווחיות נובע מעליה בהיקף מכירות יפאורה ובתמהיל המוצרים שנמכרו. העליה קוזזה עם ירידה במכירות מי עדן שהפצתם הופסקה. 


שיעור הרווחיות עלה בצורה ניכרת ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי לפני מיסים על ההכנסה הסתכם ברבעון על 23.8 מיליון שקל לעומת 15.3 מיליון שקל, המבטאים שיעורי רווחיות של 12.7% ו-8.4%. 


בסעיפים התפעוליים של קרור ניתן להבחין ביעילות מסויימת ואפילו, בסעיף הוצאות מכירה ושיווק, בהתייעלות נוספת. בשורת הוצאות המכירה והשיווק נרשמה ירידה ל-54 מיליון שקל לרבעון מ-56 מיליון שקל לרבעון. הוצאות הנהלה וכלליות עלו בכ-2 מיליון שקל ל-14 מיליון שקל מ-12 מיליון שקל. הרווח התפעולי של קרור על פי הדוחות הסתכם ברבעון ב-13.4 מיליון שקל, עליה של כ-103% לעומת 6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.


אבל בין הסעיפים התפעוליים יש גם סעיף של רווח ממימוש רכוש קבוע, שלא בהכרח מייצג את פעילותה השוטפת של החברה. הרווח ממימוש רכוש קבוע הסתכם ברבעון הראשון ב-977 אלף שקל וברבעון המקביל ב-1.15 מיליון שקל. בנטרול הרווחים האלה, הרווח התפעולי הסתכם ב-12.46 מיליון שקל ברבעון, עליה של 126% לעומת 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.


ניתן להבחין שהעליה במכירות, בסך של כ-7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025 לעומת הרבעון המקביל תורגמו כמעט במלואם לרווח תפעולי. ייתכן והסיבה לכך היא גל עליות המחירים במשק, שלא אילץ את החברה להתאמץ יותר מדי (במובנים של הוצאות מכירה ושיווק) כדי ליצור גידול בהכנסות.



מה הדוחות של קרור מספרים על כרמל קורפ?

לקרור חברה בת בשם יפאורה, העוסקת בייצור ושיווק משקאות קלים ביניהם משקאות מתוקים וסודה במגוון טעמים. העליה בהכנסות וברווחיות נובעת מפעילות מוגברת של החברה ומגידול בהיקיפי המכירות של החברה הבת, כאמור. אבל התוצאות של יפאורה יכולות להשליך אור על דוחות של עוד חברה בבורסה, שגם היא עוסקת בשיווק משקאות – כרמל קורפ כרמל קורפ  כרמל עוסקת בייצור ושיווק משקאות אלכוהוליים, בעיקר יין, ומנוע הצמיחה שלה בתקופה האחרונה הוא מכירת בירה בבקבוקים לקמעונאים ובחביות לברים ואירועים.

כרמל מחזיקה בכ-30% מיפאורה, בעוד קרור מחזיקה בכ-70% הנותרים. בהינתן שההכנסות והרווחים של יפאורה עלו, ניתן להניח שהדוחות של כרמל יראו טובים, גם בגלל ההחזקה ביפאורה וגם בגלל העיסוק הסינרגטי בין מוצרי כרמל לבין מוצרי יפאורה, אך אין לדעת - צריך להמתין לפרסום הדוחות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מגזרי הפעילות של קרור

תחום פעילות המשקאות - החברה פועלת בתחום פעילות המשקאות באמצעות חברת יפאורה. קבוצת יפאורה עוסקת בייצור ובשיווק מגוון של משקאות לרבות מים מינרלים באמצעות חברת עין גדי. מתחילת השנה מפיצה קבוצת יפאורה את מוצרי כרמל, החל מחודש פברואר 2024 החלה קבוצת יפאורה בייצור משקאות המכילים אלכוהול תחת המותג שוופס. עירוב של מיץ מוגז עם אלכוהול הוא דוגמה נהדרת לסינרגיה שבין יפאורה לכרמל. ההכנסות מהמגזר הסתכמו בכ-174 מיליון שקל והרווח הכולל הסתכם בכ-20.5 מיליון שקל. 


תחום פעילות מוצרי מזון קפוא - החברה פועלת בתחום פעילות מוצרי מזון קפוא באמצעות החברה הכלולה תפוגן, העוסקת בייצור ובשיווק של טוגני תפוחי אדמה (צ׳יפס) ושל מוצרי ירקות מעוצבים קפואים אחרים. ההכנסות במגזר הסתכמו בכ-88 מיליון שקל, עליה של כ-17% לעומת 75 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-8.6 מיליון שקל, עליה של 79% לעומת 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. 


תחום פעילות המיחזור - החברה עוסקת בתחום המיחזור של חומר ה -PET ו-PE, באמצעות חברת גרין פט, חברה בת המוחזקת על ידי יפאורה-תבורי, בבעלות של כ -75%. ההכנסות מפעילות המחזור צמחו בכמעט פי 3 לכ-13 מיליון שקל, אך ההפסד הנקי נותר באיזור ה-4 מיליון שקל.


מניית קרור ירדה החודש בכ-2.1% ומתחילת השנה עלתה בכ-1.2%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-31.49%. שווי השוק של מניית קרור נכון לסגירת המסחר אמש הוא מיליארד שקל בדיוק. המכפיל המייצג ל-12 החודשים הקרובים, לפי הרווח הנקי של הרבעון הראשון עומד על שיעור של 14, ייתכן והמכפיל היחסית גבוה הזה - ביחס לחברת מזון - מתמחר בתוכו צמיחה עתידית של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.