
קרור: צמיחה ביפאורה בקיזוז ההשפעה של מי עדן – מה יהיה בדוחות של כרמל?
חברת הייצור והשיווק של משקאות קלים - ולאחרונה גם אלכוהוליים עם מוצר אלכוהולי חדש של המותג שוופס - מדווחת על צמיחה של כ-7 מיליון שקל במכירות שתורגמו במלואם לרווח תפעולי
קרור - חברת השיווק למשקאות קלים וחברה אם של יפאורה וגרין פט קרור 0.67% מדווחת על הכנסות של 188.3 מיליון שקל ברבעון הראשון, עליה של 4% לעומת 181.5 מיליון שקל. הרווח הנקי הסתכם ב-17.8 מיליון שקל, עליה של 58% לעומת 11.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. העליה בהכנסות ובשיעור הרווחיות נובע מעליה בהיקף מכירות יפאורה ובתמהיל המוצרים שנמכרו. העליה קוזזה עם ירידה במכירות מי עדן שהפצתם הופסקה.
שיעור הרווחיות עלה בצורה ניכרת ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי לפני מיסים על ההכנסה הסתכם ברבעון על 23.8 מיליון שקל לעומת 15.3 מיליון שקל, המבטאים שיעורי רווחיות של 12.7% ו-8.4%.
בסעיפים התפעוליים של קרור ניתן להבחין ביעילות מסויימת ואפילו, בסעיף הוצאות מכירה ושיווק, בהתייעלות נוספת. בשורת הוצאות המכירה והשיווק נרשמה ירידה ל-54 מיליון שקל לרבעון מ-56 מיליון שקל לרבעון. הוצאות הנהלה וכלליות עלו בכ-2 מיליון שקל ל-14 מיליון שקל מ-12 מיליון שקל. הרווח התפעולי של קרור על פי הדוחות הסתכם ברבעון ב-13.4 מיליון שקל, עליה של כ-103% לעומת 6.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
אבל בין הסעיפים התפעוליים יש גם סעיף של רווח ממימוש רכוש קבוע, שלא בהכרח מייצג את פעילותה השוטפת של החברה. הרווח ממימוש רכוש קבוע הסתכם ברבעון הראשון ב-977 אלף שקל וברבעון המקביל ב-1.15 מיליון שקל. בנטרול הרווחים האלה, הרווח התפעולי הסתכם ב-12.46 מיליון שקל ברבעון, עליה של 126% לעומת 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- תנופורט: עלייה של 4% בהכנסות שהסתכמו ב-22.7 מיליון שקל; ההון גדל בכ-10%
- דו"חות ישרס: עלייה קלה ב-NOI ויציבות תפעולית
ניתן להבחין שהעליה במכירות, בסך של כ-7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025 לעומת הרבעון המקביל תורגמו כמעט במלואם לרווח תפעולי. ייתכן והסיבה לכך היא גל עליות המחירים במשק, שלא אילץ את החברה להתאמץ יותר מדי (במובנים של הוצאות מכירה ושיווק) כדי ליצור גידול בהכנסות.
מה הדוחות של קרור מספרים על כרמל קורפ?
לקרור חברה בת בשם יפאורה, העוסקת בייצור ושיווק משקאות קלים ביניהם משקאות מתוקים וסודה במגוון טעמים. העליה בהכנסות וברווחיות נובעת מפעילות מוגברת של החברה ומגידול בהיקיפי המכירות של החברה הבת, כאמור. אבל התוצאות של יפאורה יכולות להשליך אור על דוחות של עוד חברה בבורסה, שגם היא עוסקת בשיווק משקאות – כרמל קורפ כרמל קורפ כרמל עוסקת בייצור ושיווק משקאות אלכוהוליים, בעיקר יין, ומנוע הצמיחה שלה בתקופה האחרונה הוא מכירת בירה בבקבוקים לקמעונאים ובחביות לברים ואירועים.
כרמל מחזיקה בכ-30% מיפאורה, בעוד קרור מחזיקה בכ-70% הנותרים. בהינתן שההכנסות והרווחים של יפאורה עלו, ניתן להניח שהדוחות של כרמל יראו טובים, גם בגלל ההחזקה ביפאורה וגם בגלל העיסוק הסינרגטי בין מוצרי כרמל לבין מוצרי יפאורה, אך אין לדעת - צריך להמתין לפרסום הדוחות.
- מור השקעות: רווח נקי של 31.6 מיליון שקלים - זינוק של 85%
- שוהם ביזנס: הכנסות של 40 מיליון שקל; הוצאות להפסדי אשראי של 5.6 מיליון שקל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מגזרי הפעילות של קרור
תחום פעילות המשקאות - החברה פועלת בתחום פעילות המשקאות באמצעות חברת יפאורה. קבוצת יפאורה עוסקת בייצור ובשיווק מגוון של משקאות לרבות מים מינרלים באמצעות חברת עין גדי. מתחילת השנה מפיצה קבוצת יפאורה את מוצרי כרמל, החל מחודש פברואר 2024 החלה קבוצת יפאורה בייצור משקאות המכילים אלכוהול תחת המותג שוופס. עירוב של מיץ מוגז עם אלכוהול הוא דוגמה נהדרת לסינרגיה שבין יפאורה לכרמל. ההכנסות מהמגזר הסתכמו בכ-174 מיליון שקל והרווח הכולל הסתכם בכ-20.5 מיליון שקל.
תחום פעילות מוצרי מזון קפוא - החברה פועלת בתחום פעילות מוצרי מזון קפוא באמצעות החברה הכלולה תפוגן, העוסקת בייצור ובשיווק של טוגני תפוחי אדמה (צ׳יפס) ושל מוצרי ירקות מעוצבים קפואים אחרים. ההכנסות במגזר הסתכמו בכ-88 מיליון שקל, עליה של כ-17% לעומת 75 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-8.6 מיליון שקל, עליה של 79% לעומת 4.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.
תחום פעילות המיחזור - החברה עוסקת בתחום המיחזור של חומר ה -PET ו-PE, באמצעות חברת גרין פט, חברה בת המוחזקת על ידי יפאורה-תבורי, בבעלות של כ -75%. ההכנסות מפעילות המחזור צמחו בכמעט פי 3 לכ-13 מיליון שקל, אך ההפסד הנקי נותר באיזור
ה-4 מיליון שקל.
מניית קרור ירדה החודש בכ-2.1% ומתחילת השנה עלתה בכ-1.2%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-31.49%. שווי השוק של מניית קרור נכון לסגירת המסחר אמש הוא מיליארד שקל בדיוק. המכפיל המייצג ל-12 החודשים הקרובים, לפי הרווח הנקי של הרבעון הראשון עומד על שיעור של 14, ייתכן והמכפיל היחסית גבוה הזה - ביחס לחברת מזון - מתמחר בתוכו צמיחה עתידית של החברה.