מפתחת את תחום הריחות - פרוטרום רוכשת 51% מחברת תורפז
חברת פרוטרום מודיעה כעת על רכישה שביעית השנה. פרוטרום רוכשת שליטה (51%) בחברה הישראלית תורפז תמציות בושם וטעם, וזאת לפי שווי חברה כולל, ללא מזומן וללא חוב, של כ-53.7 מיליון שקלים (כ-15.1 מיליון דולר ארה"ב). התמורה המשולמת על ידי פרוטרום בעבור המניות הינה כ-14.5 מיליון שקלים (כ-4.1 מיליון דולר) ובנוסף הזרימה פרוטרום לחברה השקעה של כ-27 מיליון שקלים (כ-7.6 מיליון דולר). הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של תורפז החל מכ- 4 שנים ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של תורפז בשנתיים שקדמו למועד הודעת מימוש האופציה. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה באמצעות חוב בנקאי.
על פי דוחותיה הניהוליים של תורפז, מחזור המכירות שלה ב-12 החודשים שהסתיימו ביוני 2017 הסתכם בכ-23.3 מיליון ש"ח (כ-6.2 מיליון דולר ארה"ב) והיא בעלת שיעורי רווחיות גבוהים מאלה של חטיבת הטעמים של פרוטרום, אליה תאוחד.
פעילות תורפז החלה בשנת 1970 והיא עוסקת בעיקר בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות בושם (Fragrances). לתורפז, המעסיקה 16 עובדים, אתר מו"פ, ייצור ושיווק בישראל ולאחרונה פתחה מרכז מו"פ, ייצור, שיווק ומכירות בניו ג'רזי, ארה"ב. לתורפז סל מוצרים ופתרונות מגוונים, המבוססים על ידע וניסיון רב, ובסיס לקוחות רחב והיא מציגה שיעורי צמיחה מרשימים בשנים האחרונות, תוך שיפור בשיעור רווחיותה.
לפי הודעתה, פרוטרום החליטה להתחיל במהלך אסטרטגי של פיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם (Fragrances), בדגש על שווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים. רכישת תורפז מצטרפת לעסקים קיימים קטנים של פרוטרום בתחום תמציות הבושם בעיקר בהודו, באפריקה ובאמריקה הלטינית. בהודעה נכתב כי "השוק העולמי של תמציות בושם, נאמד בשנת 2016 בכ- 13.2 מליארד דולר (היקף גדול מתחום הטעמים המוערך בכ- 11 מיליארד דולר), תוך הערכות כי היקף המכירותבשווקי הטעמים והבשמים יגדל בקצב שנתי של כ-3% במהלך השנים 2015 עד 2020[1]. לפי הערכות אלה, שיעור הצמיחה בשווקים מתפתחים, כגון אסיה, מרכז ודרום אמריקה, מזרח אירופה ואפריקה, צפוי להיות גבוה יותר, כתוצאה משינויים בהעדפות צרכנים בשווקים אלו ועליה ברמת החיים וההכנסה הפנויה, ועשוי להגיע לשיעור שנתי ממוצע של כ-5.1% במהלך השנים 2015 עד 2020."
- IFF: הרווח נפל ב-39% אך עקף את צפי האנליסטים
- IFF: ההכנסות עלו ב-4%; עקפה את צפי האנליסטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "רכישת תורפז היא צעד חשוב ליישום תוכניתה האסטרטגית של פרוטרום לפתח עסקים עולמיים בתחום תמציות הבושם (Fragrances). תחום הבשמים סינרגטי ומשלים לתחום תמציות הטעם (flavors), בין היתר, מבחינת חומרי הגלם ותהליכי הייצור ושחקנים רבים בתחומי הפעילות של פרוטרום מנהלים פעילויות מקבילות של טעמים ובשמים. כיום, הנהלתה החזקה של פרוטרום מבוססת וחזקה מספיק על מנת לפתח תחום פעילות נוסף זה. אנחנו רואים הזדמנויות צמיחה מעניינות ומגוונות בתחום תמציות הבושם, במיוחד בשווקים מתעוררים, ופוטנציאל לביצוע רכישות, גם של חברות להן יש פעילות משולבת של טעמים ושל בשמים, כולל במדינות בהן יש כבר לפרוטרום פעילות, תוך פוטנציאל למימוש סינרגיות תפעוליות מעניינות. בעבר ויתרנו על הזדמנויות רכישה של חברות שעיקר פעילותן היה בתחום הבשמים ורק מיעוט בתחום הטעמים. במסגרת החלטתנו האסטרטגית החדשה לפיתוח עסקים עולמיים בתחום הבשמים, נקדם כעת גם רכישות כאלה. אנחנו שמחים לעדכן שיש לנו צנרת מעניינת של רכישות בתחום הבשמים אותן אנו מקדמים".
"רכישת תורפז ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום. זו הרכישה השביעית שאנחנו מבצעים השנה, לאחר רכישת חברת הטעמים הדרום אפריקאית Unique Flavors, חברת הטעמים הצרפתית René Laurent, חברת הטעמים הווייטנאמית WFF, רכישת חברת פתרונות טעם לתחום הגלידות והקינוחים הברזילאית SDFLC, רכישת Flavours & Essences האנגלית ורכישת Mühlehof השוויצרית. משנת 2015 רכשנו כבר 26 חברות, שמשולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הטמונות בהן. בשנים האחרונות החלטנו להרחיב את תחומי פעילותנו גם לתחום הצבעים הטבעיים למזון ולתחום נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Food Protection by Natural Solutions), וכעת אנו מתחילים גם תהליך של בניית עסקי תמציות בושם גלובליים. יש לנו צנרת מצויינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד 2020".
- 2.ליאור משקיע ותעשיין 06/09/2017 18:08הגב לתגובה זוברכות על עוד מהלך אסטרטגי מבריק בסידרה. הכניסה לבשמים מתבקשת ונכונה ותביא עוד תוספת ערך לבעלי המניות המרוצים והוותיקים של פרוטרום שנהנים מניהול מבריק של אורי
- 1.פיני 06/09/2017 13:29הגב לתגובה זואז למה יורדת?
- חוקני מניות- כשמוציאים כסף על משהו המניה יורדת (ל"ת)לפיני 06/09/2017 14:33הגב לתגובה זו
- מוטי 06/09/2017 14:18הגב לתגובה זולאט לאט יתחילו להפנים שיהודאי תפס שגעון גדלות ומתחיל להרוס את פרוטרום .יותר מתי תשבוחות העלו לו את השתן לראש .החברה רוכשת חברות ולא מפסיקה להתמנף .מספיק שהמניה תחטוף קצת ומשבר טבע יהיה קטן לעומת המשבר של פרוטרום .טבע היא מותג וכולם מכירים, פרוטרום תחטוף ולא תתאושש .אני קורא מכאן למנכל "משוגע רד מהגג" אל תשרוף את החברה..
- ליאור משקיע ותעשיין 06/09/2017 18:13ניהול חכם של התזרים החזק של פרוטרום יצר בשנים האחרונות ערך של 16 מליארד שקל החברה ממש לא ממונפת ומאוד שמרנית בניהול הרכישות שלה .ההשוואה לטבע והתנהלותה בשנים האחרונות הזויה ולא רלוונטית

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.