מחר - דו"חות של המניה הכי חמה בת"א, האם הראלי יתחדש?
דריכות בקרב המשקיעים בבורסה בת"א לקראת דו"חות אל על שיפורסמו מחר (יום ד'). מניית אל על הייתה המניה החמה ביותר בת"א בשנת 2015, עם טיסה של מעל ל-340% וכניסה למדד ת"א 100. עם זאת, ב-2016 המניה נסחרת בעיקר בתנודתיות חריפה. זה התחיל עם נפילה של 30% ואז התאוששות בשיעור חד. כיום נסחרת החברה לפי שווי של 1.47 מיליארד שקל, ורחוקה כ-12% משיא כל הזמנים שלה.
ב-2015 נהנתה המניה מהצלילה החדה במחירי הנפט (מה שמוזיל את מחיר דלק הסילונים בו היא משתמשת), חתמה על עסקה לרכישת 15 מטוסי בואינג, ויצאה בתכנית אסטרטגית חדשה, ובדו"חותיה האחרונים (לרבעון השלישי של 2015) רשמה החברה זינוק מרשים של 820% ברווחיה.
גם היום (ג') מרכזת המניה עניין רב, ולמרות פתיחה שלילית של עד 2.8% (על רקע פיגועי הטרור בבלגיה), מניית אל על -5.47% עברה להסחר בעליות, בעוד שאר מניות חברות התעופה בעולם יורדות בחדות. הסבר אפשרי לכך הוא תפיסתה של אל על כאחת מחברות התעופה הבטוחות בעולם, כמו גם הציפייה לקראת פרסום דו"חותיה הכספיים מחר.
האנליסט עומר כנפי מ'תבור' חיובי על המניה לקראת הדו"חות, ומאמין כי אלו יהיו טובים: "השוק מצפה לתוצאות מצויינות של אל על: הנפט עדיין נסחר ברמות נמוכות (למרות התיקון החד במחירו), כשמחיר העומד על כ-40 דולר לחבית, נמוך מאוד ביחס להוצאות בעבר". כנפי טוען כי גם אם מחיר הנפט יישאר ברמות האלו, או אפילו יעלה - התוצאות הכספיוות של 2016 תהיינה טובות משל 2015, בהנחה שההכנסות תישארנה בשיעור דומה.
כנפי מדגיש כי בתמחורו את המניה הוא בחן את החברה "מבחינה כלכלית", ואינו מתייחס במודל שלו להשפעות החיצוניות על החברה, כמו חקירת בעל השליטה שלה, או הסכסוך המתוקשר בין ההנהלה לטייסיה. לדבריו, "נקודת האיזון של אל על ביחס למחירי הנפט היא מחיר של 80-90 דולר לחבית, כך שגם אם מחיר הנפט ימשיך לעלות - יש לה לאן לעלות". באותו הקשר, כנפי מזכיר כי המטוסים אותם רכשה החברה (שתקבל אותם ב-2017) יחסכו לה כסף רב, מה שמהווה מעין 'הגנה נוספת' מעלייה במחירי הנפט.
"תכנית ההצטיידות החדשה של החברה מגיעה בנקודת זמן נוחה עבורה, מה שיאפשר לה להשלים את רכישת המטוסים בצורה חלקה. אנו עדיין מעריכים שמחירי דלק הסילונים הם הגורם העיקרי המשפיע על תוצאות החברה".
ב'תבור' משאירים את המלצתם על המניה ב'קניה', המלצה אותה שחררו באמצע דצמבר 2015. מחיר היעד שהעניקו אז לאל על עמד על 4.55 שקל למניה, מה שמקנה לה כיום אפסייד של מעל 50%.
- גיוס של 4 מיליארד שקל בתעשיית הקרנות בספטמבר; לאן הולך הכסף?
- מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- רמז עבה לסיום העליות בבורסה
מניית אל על מאז תחילת 2015:
- 3.שורטיסט 23/03/2016 08:53הגב לתגובה זואם כל הכבוד ל"טוען" זה בסך הכל אופציה לשורט על הנפט, ולא יעזור כלום. כשהנפט יעלה אל על תחתוף, ולא משנה כמה היא זולה ביחס לענף. חברה פח.
- 2.ברבור שחור 23/03/2016 00:18הגב לתגובה זוקניתי
- 1.הלוחש לני"ע 22/03/2016 19:19הגב לתגובה זורמה גבוהה

נעילה מעורבת בת"א: ת"א 35 ירד 0.2%, ת"א 90 עלה בשיעור דומה
הבורסה נעה כמטולטלת והמשקיעים הגיבו לכל רמז שיצא מחדרי המו"מ בקהיר - ירידות חדות בשעות הראשונות הוחלפו בעליות חדות אך המדדים ננעלו בקירוב לשערי הפתיחה כשהאי-וודאות גברה; במקביל שער הדולר המשיך להחלש ואיבד כ-0.1% לרמה של 3.28
אחרי תנודתיות משמעותית לאורך יום המסחר המקוצר המדדים המרכזיים נעלו במגמה מעורבת. ת"א 35 ירד 0.21% כאשר ת"א 90 עלה ב-0.20%.
במבט על הסקטורים - מדד הבנקים איבד 0.99% בעוד מדד ת"א ביטוח הוסיף 0.30%. בסקטור הנדל"ן המשיך המומנטום החיובי - ת"א נדל"ן הוסיף 0.51% ות"א בניה עלה 0.7%. ת"א נפט וגז עלה גם הוא ב-0.28%.
אפשר להאשים
את כל העולם בהתחזקות השקל אולם חוסר המעש של הבנק המרכזי הוא הגורם העיקרי שמושך לכאן ספקולנטים; וגם - ההשפעה הקשה של הדולר הנמוך על ההייטק והיצואנים - שער
הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
תשתיות זה עולם ענק. עולם ענק עם תדמית משעממת. תשתיות זה כבישים, קבלני ביצוע, נדל"ן, תחבורה, תקשורת, מים. אנרגיה. תשתיות הן הבסיס שעליו בונים את כל התפעול. התשתית היא האדמה ובה נוטעים את העץ שמניב פירות. הסיבים האופטיים הם התשתית שעליה מייצרים תקשורת מהירה בין אנשים ובין עסקים. הכבישים הם התשתית שעליה מייצרים תנועה כדי להיפגש, כדי להעביר דברים. אי אפשר בלי זה.
- הדולר ב-3.26, הרמה הנמוכה מזה 3 שנים
- בית שמש זינקה 8.5%, הבנקים נפלו 2.3% - המדדים סגרו בעליות מתונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פחות מחודש, באמצע ספטמבר, ערכנו ועידה במתחם הבורסה בה התמקדנו בהזדמנויות שיש בעולם התשתיות גם ובעיקר בחברות מקומיות. השקנו גם ניתוח רוחבי על הענף ובוועידה נכחו בכירים מכל הקשת כדי לדבר על המגמות וההזדמנויות בתחום. מאז שכתבנו לכם על זה המדד הספיק לטפס עוד 9.2%, ומתחילת השנה הוא השיג תשואה של 46% - השקעה במניות תשתית - מה היה ומה צפוי?

מניה על הכוונת: ההזדמנות של ברן - מהערבה לסוואנה
ברן נכנסת לעידן חדש: אחרי שנים של פעילות הנדסית בעיקר בישראל, החברה מציגה צבר הזמנות מתרחב, עסקת ענק באפריקה ורווחיות במגמת עלייה המסע שלה מחבר בין חול, מים ורוח - האם היא הזדמנות?
לאחרונה הח'ותים מתימן סימנו את "שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון" כיעד מרכזי לתקיפות הטילים שלהם. יש חברה אחת שמכירה מקרוב מאוד את היעד המדובר- חברת ברן.
קבוצת ברן פועלת כבר 46 שנה כחברת הנדסה מובילה בישראל, המציעה פתרונות מלאים לפרויקטים הנדסיים – תכנון, ניהול, הקמה ותפעול. ובין היתר הייתה אחראית לפרויקט של "שדה התעופה אילן ואסף רמון" שבערבה. לצד זה החברה פועלת במגוון תחומים הנדסיים ופרויקטים מורכבים, ביניהם תשתיות לאומיות, תעשייה וייצור מים, נכסים נדל"ן, תקשורת וטכנולוגיה, ואנרגיה / גז.
קבוצת ברן שואפת להיות מומחית בפתרונות הנדסיים רבend-to-end") - מעניקה שירותים מהשלבים הראשוניים של בדיקת תכנות ותכנון, דרך רכש, ניהול וביצוע, ועד הפעלה, פיקוח ואפילו שירותי תחזוקה בהיקף מסוים.
לחברה יכולת לבצע פרויקטים במתכונות כמו EPC, EPCM, Key‐Turn וכו׳ - מה שמאפשר ללקוח אחד לקבל את רוב הדרישות מהחברה ולצמצם צורך ליבוא שירותים חיצוניים.
- ברן מזנקת לאור עסקת ענק של 480 מיליון דולר
- הכנסות ברן ירדו ב-9% ל-165 מ' שקל; הרווח נחתך ב-55%; המניה צונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניסיון רחב וותק בינלאומי - ברן פעילה בישראל וגם בחו"ל (אפריקה, אירופה וכו׳) עם פרויקטים גדולים. הניסיון שמאפשר לה להתמודד עם אתגרים פרויקטים שונים: רגולציות חוץ ישראליות, תכנון מגוון, תנאי סביבה משתנים, דרישות טכניות מגוונות. זה מוסיף אמינות מול לקוחות שמחפשים שותף שיכול “להרים” פרויקט לא רק בארץ.