לאחר זינוק של 300% בשנה - מניית אל על צנחה בבורסה במחזור גבוה
ציפיות המשקיעים לירידה בכניסות תיירים על רקע המצב ביטחוני או עליית מחיר הנפט? מניית אל על ספגה היום מימושים כבדים במחזור הירידות השלישי בגובהו בבורסה של תל אביב, וזאת לאחר שנהנתה מזינוק של יותר מ-300% בשנה האחרונה, בין היתר, על רקע ירידת מחיר הנפט.
מניית אל על 2.39% ירדה ב-6.6% במחזור של 21 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 2.7 מיליון שקל בשנה האחרונה, ולעומת מחזור יומי ממוצע של 8.9 מיליון שקל בחודש האחרון. מדובר במחזור המסחר השלישי בגובהו בבורסה בתל אביב, שריכזה היום מחזור נמוך מאד של 411 מיליון שקל בלבד. מאז חידוש המסחר בשלישי האחרון לאחר חג הסוכות, מניית אל על השלימה ירידה של כ-20%, כאשר החברה נסחרת לפי שווי של 827 מיליון שקל.
אם העליות בשנה האחרונה יוחסו עד כה לירידת מחיר הנפט - שנחתך מרמה של 108 דולר לחבית ברבעון השני של 2012 עד ל-49 דולרים היום - נראה כי שינוי הכיוון של הזהב השחור שמאתגר את רף ה-50 דולר חבית מראה אותותיו, בעוד המשקיעים מחכים לראות האם ארגון אופ"ק ינקוט בצעדים כלשהם.
נזכיר כי כל שינוי של סנט במחיר של דלק סילוני משפיע על הוצאות החברה לדלק בכ-2.4 מיליון דולר. אם ברבעון השני של 2014 עלות הדלק של על אל הסתכמה ב-109.8 מיליון דולר - ברבעון השני של 2015 עלות הדלק ירדה ל-63.5 מיליון דולר 'בלבד'.
- "חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
- וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השינויים במחירי הנפט לרוב היטיבו עם החברה שניצלה את מחיר השפל וערכה עסקאות גידור של 39% מהצריכה הצפויה לשנה קדימה, וכ-15% מהצריכה הצפויה לחציון השני של 2016. נכון לרבעון השני, שיעור הוצאות הדלק הסילוני מהמחזור ירד מ-33.2% לכ-26.4% כאשר החיסכון בהוצאות הדלק עמד על 68 מיליון דולר לפני הגידור, ו-54 מיליון דולר לאחר הגידור.
מלבד הזינוק בנפט עולה החשש מהאטה בתיירות על רקע המצב הביטחוני. ברבעון השני של 2015 נרשמו 719 אלף כניסות של תיירים - ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אל על העריכה בזמנו כי הירידה מיוחסת עדיין להשלכות 'צוק איתן' שהתרחב ביולי אוגוסט של 2014. אם זה לא הפריע לאל על לסיים את הרבעון השני עם רווח של 17.3 מיליון דולר, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהיום מצביעים על קשיים בתיירות הנכנסת.
יותר משנה חלפה מאז מבצע 'צוק איתן' והלמ"ס מצאה כי מספר כניסות התיירים לא חזר לרמתו מלפני המבצע, אז נרשמו 285 אלף כניסות בממוצע לחודש (ינואר - יוני 2014). מתחילת השנה ועד ספטמבר נרשמו 2.3 מיליון כניסות מבקרים - המהווה ירידה של 6% לעומת אשתקד, ו-2.1 מיליון כניסות של תיירים - ירידה בשיעור זהה לעומת אשתקד. עוד עולה כי בכניסות תיירים בדרך האוויר נרשמה יציבות בחודשים יולי-ספטמבר 2015, לעומת עלייה של 10% בחישוב שנתי בחודשים אפריל - יוני 2015. ביולי 2014, בו החל מבצע 'צוק איתן', התקבלו נתונים נמוכים במיוחד במספר כניסות התיירים, מה שהביא לירידה דרסטית במספרים. לכן, חישוב הנתונים מנוכי עונתיות בתקופה שהחלה ביולי 2014, נעשה לאחר התאמת המספרים עד יוני 2014.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
מרשות שדות התעופה מסרו היום ל-Bizportal באופן חד משמעי כי עד כה לא נרשמה ירידה בכניסת התיירים כתוצאה מהמצב. לפי הרשות, מעטים המקרים, אם בכלל, של הזמנת טיסה בטווח זמן כה קצר, הדומה להתחלת האירועים, כך שלא ניתן למדוד כעת המצב אלא ברבעונים הבאים. בכל אופן עד כה לא נרשמו ביטולי טיסות על רקע המצב.
מניית אל על בשנה האחרונה:
- 10.YL 12/10/2015 10:09הגב לתגובה זוהאם המטוסים בכלל ב בעלות ל אל על או....... שכל המטוסים כולל המנועים מ מושכנים לחברות זרות נכון תמי????? דבר נוסף הייתי בודק האם חברת אל על חייבת וכמה ל קופת הגמל של העובדים יכול להיות מצב שכל הרווחים בעצם חוב לעובדים שווה בדיקה
- 9.מענדל כהן 12/10/2015 08:59הגב לתגובה זואל-על חברה שומרת שבת וחגי ישראל, לכן היא לא תפסיד והמשקיעים במניות אל על תמיד רק ירוויחו .חוץ מזה , השירות והאדיבות של החברה והצוות מהטובים בעולם.
- 8.האם מחזור גבוה אומר שיש רבים גם שקונים ? (ל"ת)שמואל 11/10/2015 15:14הגב לתגובה זו
- חופי 11/10/2015 15:25הגב לתגובה זוהסיבה שהם קונים כיון שהם חושבים שזה יחזור למה שהיה וזה כמובן עוד קבוצת תמימים. כל מי שהיה פעם במטוס יודע שאחרי המראה בסוף יש נחיתה. אף אחד לא רוצה לישאר באויר
- דודי 11/10/2015 18:42אני. זוכר שהיתה בשער 78 מה אמרו החכמים אז תיברחו כי יש כאלה שרוצים לקנות בזול במיוחד שהדלק עומד על 50 שזה 50% מתי תלמדו שהבורסה חייה על אנשים אם מחשבה כזאת על כל אחד שבוכה יש אחד שצוחק
- 7.צביקה 11/10/2015 15:05הגב לתגובה זוסתם ניפחו אותה בגלל הנפט למה המטוסים מזהב
- 6.חופי 11/10/2015 14:57הגב לתגובה זוהיתה בהמראה . כעת בנחית רצינית מהיום רק תרד. אין שום סיכוי שתחזור למה שהיתה . לממש רוחים .
- 5.מטוסים גם מתרסקים....וכל מה שיודע לעלות (ל"ת)יודע כם לרדת.... 11/10/2015 14:47הגב לתגובה זו
- 4.אוהד 11/10/2015 14:44הגב לתגובה זותעלה עד סוף שבוע הבא ב 15% מהיום
- 3.שורט וכניסה לרציו ים (ל"ת)זליקש 11/10/2015 14:43הגב לתגובה זו
- 2.הזדמנות כניסה נהדרת (ל"ת)יניב 11/10/2015 14:20הגב לתגובה זו
- 1.נהדר 11/10/2015 13:41הגב לתגובה זונהדר

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
אלעד אהרונסון מנכל איי סי אל; קרדיט: נטלי כהן קדוש90 מיליון דולר בשלב הראשון: איי.סי.אל נכנסת עמוק יותר לרכיבי מזון עם ברטק
העסקה דו שלבית, עם אופציה להמשך לפי אבני דרך ב-2026, ומשקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף
איי.סי.אל איי.סי.אל 2.15% , חברה גלובלית הפועלת בתחום המינרלים המיוחדים ונסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, מדווחים שחתמה על הסכם מחייב לרכישת ברטק אינגרידיאנטס מקנדה. בשלב הראשון איי.סי.אל צפויה להשקיע כ-90 מיליון דולר במזומן ולקבל כ-50% מהחברה, כאשר השלמת הרכישה תלויה בהמשך בעמידה ביעדים. לפי הערכות בשוק, העסקה משקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף. איי.סי.אל נשלטת בידי עידן עופר.
ברטק מייצרת רכיבי מזון פונקציונליים המבוססים על חומצה מאלית וחומצה פומארית בדרגת מזון, המשמשים חברות מזון ומשקאות לשיפור הטעם, הארכת חיי המדף ושיפור איכות המוצר. לתוספים אלה יש שימושים גם בתחומי הטיפוח והקוסמטיקה, שם הם תורמים לאיכות, בטיחות ויעילות של מוצרים.
מה ברטק מביאה לשולחן: ייצור בצפון אמריקה והרחבת כושר ב-2026
המטה של ברטק נמצא באונטריו, קנדה, והחברה מפיצה את מוצריה ליותר מ-40 מדינות. לפי הדיווח, ברטק היא היצרנית היחידה בצפון אמריקה שמחזיקה מתקני ייצור לחומצות מאלית ופומארית בדרגת מזון, כולל גישה לחומרי הגלם לאורך כל שרשרת הערך, מה שמעניק לה שליטה רחבה יותר על תהליכי הייצור והאספקה.
הפעילות של ברטק מניבה כיום הכנסות שנתיות של כ-65 מיליון דולר. במקביל, החברה מקימה מתקן ייצור חדש שבנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2026. לפי הדיווח, עם השלמתו המתקן צפוי להרחיב משמעותית את כושר הייצור והתפוקה, ולתמוך בהגדלה משמעותית של המכירות בשוק רכיבי המזון הפונקציונליים העולמי, שמדווחים שצפוי להגיע להיקף של יותר מ-45 מיליארד דולר עד שנת 2030.
- איי.סי.אל: יציבות בהכנסות, ירידה קלה ברווח המתואם
- האם הירידות באיי.סי.אל מוצדקות או שמדובר בתגובת יתר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה: סגירה בשני שלבים ובכפוף לאישורים
השלמת העסקה כפופה לתנאי סגירה מקובלים ולאישורים רגולטוריים, ותתבצע בשני שלבים. השלב הראשון, שצפוי להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2026, כולל השקעה במזומן של כ-90 מיליון דולר עבור רכישת כ-50% מברטק. העיתוי והיקף ההשקעה בשלב השני, שיביא לרכישת יתרת המניות, כפופים לעמידה באבני דרך עסקיות ותפעוליות מסוימות. איי.סי.אל מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2024 הסתכמו בכ-7 מיליארד דולר.
