עד מתי כיל תעזור? החברה לישראל עברה להפסד של 89 מיליון דולר ב-Q2

צים, בזן, טאואר וקורוס גרעו 143 מיליון דולר מהתוצאות הרבעוניות, כשמנגד כיל תרמה 166 מיליון דולר לתוצאות הרבעון השני של 2013
חן דרסינובר | (9)

החברה לישראל בניהולו של ניר גלעד מסכמת הבוקר (ה') רבעון חלש מבחינתה, במסגרתו רשמה ירידה הן בשורה העליונה והן השורה התחתונה. בשורה העליונה, חברת ההחזקות רשמה ירידה של 5% בהכנסות מ-3.140 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-2.982 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי.

בשורה התחתונה, החברה לישראל עברה להפסד רבעוני של 89 מיליון דולר לעומת רווח רבעוני של 84 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע הפסדי חברת הספנות צים שהמשיכו להעמיק ברבעון הנוכחי על סך של 97 מיליון דולר. גם הפסדי בזן, בטר פלייס, טאואר ומיזם הרכב הסיני קורוס תרמו למעבר להפסד בשורה התחתונה. בנוסף, החברה לישראל כללה במסגרת הדוחות הפסד חד פעמי של כ-68 מיליון דולר בשל מיסים נדחים עקב הכרזת כיל כי תשקול חלוקת דיבידנד חד פעמי בהיקף של עד 500 מיליון דולר תרמו להפסד הרבעוני.

ללא השפעת מיזם הרכב בטר פלייס, שבמהלך הרבעון השני הוסכם על סגירתו, כאשר ביהמ"ש המחוזי אישר בימים האחרונים את מכירתו לחברת חנינוי הצלחה בבעלות צחי מרקור בתמורה ל-11 מיליון שקל, ומיזם הרכב הסיני קורוס, הפסידה החברה 69 מיליון שקל ברבעון לעומת רווח של 105 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מהלך הפיצול צפוי להיות מושלם בתוך 6-12 חודשים ממועד הדוח

החברה לישראל מעדכנת במסגרת הדוחות כי מהלך הפיצול, במסגרתו יפוצלו החזקותיה של החברה IC פאואר, קורוס, צים וטאואר לחברה ציבורית אחרת שתוקם בעוד שכיל ובזן יוותרו בידיה חברה לישראל, יושלם בתוך 6-12 חודשים ממועד הדוח. החוב של החברה לישראל כלפי הבנקים המממנים ומחזיקי האג"ח יוותר בחברה, כאשר לאחר הפיצול, באם יושלם, החברה לישראל תימנע מביצוע השקעות בחברות חדשות. החברה החדשה, באם תוקם, תירשם למסחר בבורסה זרה ו/או בבורסה בת"א.

בבחינה של החברות המוחזקות, כיל נותרה פרת המזומנים העיקרית והבלבדית של החברה לישראל כשתרמה 166 מיליון דולר לתוצאות הרבעוניות, לעומת כ-215 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, חברת התשתיות והאנרגיה IC פאואר המשיכה במגמת השיפור 15 מיליון דולר לתוצאות הרבעוניות. מנגד, בזן גרעה 16 מיליון דולר, צים 97 מיליון דולר, טאואר 7 מיליון דולר וקורוס 20 מיליון דולר.

מיכל אלשיך , אנליסטית מבית ההשקעות לידר שוקי הון, הגיבה לתוצאות הכספיות של החברה לישראל. לדבריה, "סה"כ מדובר בדו"ח שלילי של החברה לישראל לעומת הרבעון הקודם. עם זאת, היה ומהלך הפיצול צפוי לצאת אל הפועל הרי שהדברצפוי להציף ערך ל בעלי המניות של החברה לישראל".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יופיטר שוקי הון 29/08/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    מספיק עם הירידות בכיל!! כיל טוסי מעלה ומעלה לשער 3200 עד ראש השנה!! חג שמח !!!!
  • 5.
    אבי קול 29/08/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    פה משהו מסריח! קיים גורם כלשהו שמוריד את ערכה של החברה והוא גורף את מניות הפחדנים!!! איפה הנהלת הבורסה?
  • 4.
    אבי קול 29/08/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    הרוסים לא הורידו את מחיר האשלג...הפושע שגרם לרעידת אדמה בכלא...אז מה הסיבה שכיל לא חוזרת לעצמה...הונאה? או תרגיל מול ששינסקי? איפה הנהלת הבורסה?
  • 3.
    דן 29/08/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    עיני לא צרה במנהלים שמתוגמלים כראוי על הצלחות. אבל מה שקורה בחברה לישראל זה בושה וחרפה - האפס הזה הצליח לקחת חברה טובה ופשוט נכשל לכל אורך הפורטפוליו. כל החברות קורסות כמו דומינו, והחזיר הזה עדיין לא מתבייש לסחוט את הקופה ולקחת עשרות מיליונים. הוא היה צריך להיות בכלא.
  • 2.
    לי לא משנה-העקר ששכרי ובונוסי יגדלו (ל"ת)
    גיר נלעג 29/08/2013 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שולי 29/08/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    כיל תנסוק למעלה
  • כיל תגיע ל 2,200 (ל"ת)
    אנונימי 29/08/2013 12:14
    הגב לתגובה זו
  • יופיטר הסקסי 29/08/2013 19:57
    מה אני אמור לעשות ? מיליון וחצי שקל שלי בכיל הצילוווווווווו
  • ברכה והצלחה לכיל 29/08/2013 09:30
    הגב לתגובה זו
    מתי?
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.