שורטים

רגע לפני המפולת: מה עשו סוחרי השורט במניות כיל וחברה לישראל?

סוחרי השורט הקטינו מעט את פוזיציית השורט במניית רמי לוי. באיזו מנייה נרשמה עלייה של 170% ביתרות השורט בתוך שבועיים?
חן דרסינובר | (3)

פוזיציית השורט על המעו"ף בשבוע שהסתיים ביום חמישי האחרון נותרה ללא שינוי מהותי, זאת במקביל לעלייה מינורית של 0.2% במדד המעו"ף. נכון לשבוע שהסתיים ב-25 ביולי, יתרות השורט על המניות המרכיבות את המעו"ף נותרו ברמה של 1.423 מיליארד שקל. אולם, מעניין לראות כיצד נערכו סוחרי השורט בת"א רגע לפני המפולת שנרשמה במניות כיל והחברה לישראל לאחר פירסום התחזיות הפסימיות מצידה של התאגיד הרוסי אורלקלי לעניין מחירי האשלג ופירוק קרטל האשלג הרוסי - בלארוסי.

במבט אל דוח יתרות המכירה בחסר שמפרסמת הבורסה, ניכר כי סוחרי השורט (כמו כל שאר העולם פחות או יותר) לא צפו את המפולת המתקרבת במניות הדשנים. כך, פוזיציית הענק בחברה לישראל נותרה ללא שינוי ברמה של 505 מיליון שקל, כלומר הפוזיציה הגדולה בבורסה בת"א. נציין גם כי סוחרי השורט בכיל הקטינו את הפוזיציה ב-17% לרמה של 41.4 מיליון שקל בלבד, פספוס מסוים היות ואם היו נשארים בפוזיציה האמורה היו יכולים לקנות את המנייה חזרה ולסגור פוזיציה מחיר נמוך משמעותית מהמחיר שהשאילו אותה לשורט.

פזויציית השורט בבזק תפחה ב-170% בתוך שבועיים

במקביל, נציין כי פוזיציית השורט על מניית בזק ממשיכה לתפוח, ובשבוע החולף רשמה עלייה של 16% לרמה של 346 מיליון שקל, בהמשך לזינוק חד שנרשם לפני כשבועיים, אז הפוזיציה הייתה בהיקף של 128 מיליון שקלים בלבד. כלומר, פוזיציית השורט בבזק תפחה בהיקף של 170% בתוך שבועיים.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    למה לא ניתן לראות פוזיציות שורט בקלות באתר? (ל"ת)
    אנונימי 30/07/2013 21:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שקרנים לא מאמינים (ל"ת)
    שאולי 30/07/2013 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אריאל זילבר 30/07/2013 18:33
    הגב לתגובה זו
    מיום חמישי עברו כבר ארבעה ימי מסחר
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.