בעקבות חשיפת Bizportal: אירן הוסרה מרשימת הלקוחות באתר החברה שנרכשה ע"י פרוטרום
אתמול חשף Bizportal כי חברת פרוטרום הישראלית המנוהלת ע"י אורי יהודאי, רכשה את השליטה (56%) בחברה סלובנית המנהלת קשרים עסקיים עם מדינות אוייבות של ישראל, כמו: אירן, סוריה, איחוד האימרויות הערביות וטורקיה.
המידע על קשרים אלו היה גלוי לציבור שכן באתר של החברה ETOL התנוססו שמות המדינות אלו ברשימת הלקוחות של החברה, והיום עולה כי מאתר האינטרנט של החברה הוסרו שמות המדינות שלכאורה בעייתיות. אולם באתרים הפיננסים עדיין מופיעה רשימת הלקוחות המלאה של החברה בה מופיעים גם השמות של: אירן וסוריה.
בהודעה שפרסמה אתמול פרוטרום למשקיעים בבורסה הנוגעת לעסקה זו צויינה רשימה ארוכה של מדינות אבל גם בה לא הופיעו שמות המדינות המדוברות "מוצרי Etol נמכרים לבסיס לקוחות רחב במרכז ומזרח אירופה ובשווקים מתפתחים, בדגש על רוסיה, פולין, אוקראינה, טורקיה, קרואטיה, סרביה, סלובקיה, ביילרוס, הונגריה, מקדוניה, צ'כיה, קזחסטן ומדינות מתפתחות נוספות".
נראה כאילו מדובר בצעד ראשון בדרך להתנתקות המוחלטת של החברה משווקים אלו זאת
- 3.גורי 18/01/2012 15:41הגב לתגובה זוביז פורטל, חשפתם.. עכשיו תעקבו ותבדקו האם כך מתנהלים הדברים בפועל.. יום אחד שעבר ואין זכר למסחר..?
- 2.מאי 18/01/2012 15:37הגב לתגובה זוצריך לדאוג שהחברה תודיע מתי הקשר העסקי יופסק
- 1.בורי 18/01/2012 13:49הגב לתגובה זוככה סתם בתוך יום אחד נעלמו כל הקשרים עם מדינות ערב? אין הזמנות קודמות או משהו כזה שETOL עוד צריכה לספק לבני דודים?
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייסאין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם
נייס נייס 4.61% שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א, איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.
המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?
חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה.
החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנהלה של החברה והיח"צ מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".
סקוט ראסל מנכל נייס; קרדיט: נייסאין עשן בלי אש - תחזית מאכזבת לנייס, אבל יש נקודת אור
מניית נייס בקריסה - איבדה 35% מתחילת השנה, יותר מ-50% בארבע השנים האחרונות; מה יקרה כעת למניה? לא בטוח שמה שחשבתם
נייס נייס 4.61% שהיתה עד לפני שנה וחצי החברה הגדולה בת"א, איבדה 35% מתחילת השנה ו-50% בארבע השנים האחרונות. החברה מדווחת על תוצאות כספיות חלשות ברבעון השלישי של השנה, ועל תחזית מאכזבת לשנה כולה. הנהלת החברה מדברת על רווח של 12.25 דולר למניה (אמצע הטווח שבין 12.28 דולר למניה ל-12.42 דולר למניה) מתחת להערכות האנליסטים ל-12.43 דולר למניה. התחזית לא כוללת את הרכישה האחרונה בתחום ה-AI.
המשקיעים שואלים שתי שאלות חשובות - הראשונה, מה יקרה למניה? לרוב פספוס בדוחות ובעיקר בתחזית מתבטא בירידה במניה, אבל פה הירידה היתה עוד לפני הדוחות. אין עשן בלי אש - השוק הבין לאן זה הולך, ולכן בפועל, במניה הכל פתוח ותלוי בשאלה השנייה - מה תהיה התחזית לשנה הבאה ואיך ישפיע ה-AI על החברה?
חברת תוכנה צומחת במכפיל רווח נוכחי של 9 - אלו המספרים של נייס כשלשנה הבאה מדובר במכפיל רווח של 10. זה נמוך כמעט בכל קנה מידה וזה מבטא לכאורה מניה בתמחור אטרקטיבי במיוחד. אלא שזה ביטא את החששות הגדולים של השוק מאכזבה במספרים והשוק צדק, אם כי הפספוס לא גדול. אגב, לרוב השוק צודק. השוק מתמחר גם ירידה ברווחים בשנה הבאה. השוק מתמחר תרחיש רע יחסית, כשהוא חושב שה-AI הוא איום ענק על החברה.
החששות די ברורים ומוצדקים - נייס היא חברה שפועלת גם ב-CRM, וצ'אטים AI משנים לחלוטין את העסקים האלו, ועדיין לחברה יש פעילות רחבה, והיא מוטמעת עמוק במאות גופים. יהיה שינוי, מתרחשת מהפכת AI, אך קשה לדעת אם הפגיעה בנייס תהיה גדולה מהצמיחה ומיכולות ה-AI שהחברה מדברת עליהם. מעבר לכך, הסיכון אכן גדל מאוד, אבל הכל שאלה של מחיר - אז אל תהיו בטוחים שהמניה תרד. הכל פתוח כי המחיר לכאורה נמוך ומגלם תרחיש רע.
- נייס במשבר שליטה: מחלוקת על מענק למנכ"ל הפורש מציתה עימות חריף בין הדירקטוריון למוסדיים
- נייס מכה את התחזיות; מאשרת תחזית להמשך, אבל יש נקודת חולשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנהלה של החברה והיח"צ מספרים לנו על חצי הכוס המלאה - "אנו שמחים לדווח על רבעון שלישי חזק, הנובע מהמשך יישום האסטרטגיה שלנו, המתמקדת בבינה מלאכותית, ומהביצועים המצוינים שלנו בשוק" אמר סקוט ראסל, מנכ"ל נייס. ההכנסות הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ברף העליון של טווח התחזית, כאשר ההכנסות מענן גדלו ב-13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-563 מיליון דולר. הצמיחה בהכנסות מענן נבעה מהמומנטום החזק של תחום חוויית הלקוח המבוססת בינה מלאכותית ותחום השירות העצמי, שהציגו גידול של 49% בהכנסות השנתיות החוזרות, וגידול של 43% בנטרול Cognigy, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. יכולות ה-AI נכללו בכל עסקת CX חדשה של מעל מיליון דולר בשנה, מה שממחיש את התרחבות אימוץ פתרונות ה-AI שלנו בקרב הארגונים הגדולים ביותר".
