סאמיט: הרווח עלה ב-9.5% ל-211 מ' שקל; רווח של 23 מ' שקל מההשקעה בפז
החברה רשמה ירידה ב-NOI שהסתכם ב-124.7 מיליון שקל לעומת 136 מיליון שקל בשנה שעברה בשל ההאטה בהכנסות הקניונים; ההכנסות הכוללות הסתכמו ב-212 מיליון שקל לעומת 225 מיליון שקל אשתקד; המניה נסחרת בדיסקאונט של 19.5% על ההון המיוחס לבעלי המניות, בהתחשב בשווי ההשקעה בפז
חברת אחזקות הנדל"ן סאמיט סאמיט 3.39% שגם מחזיקה במניות פז פז אנרגיה -0.69% (15.92%) ובית זיקוק אשדוד בית זיקוק אשדוד (12.88%), רשמה ברבעון הראשון הכנסות של כ-212.4 מיליון שקל, לעומת כ-225.5 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנה הקודמת. החברה ציינה כי השינוי נובע בעיקר מפיחות שע"ח של הדולר והאירו לעומת השקל, וכן משינוי בהכנסות בארה"ב ובגרמניה. ה-NOI ברבעון הסתכם לכ-124.7 מיליון שקל, לעומת כ-136 מיליון שקל ברבעון הקודם בשנה הקודמת.
ה-NOI בנכסים זהים ברבעון הסתכם לכ-118 מיליון שקל, לעומת כ-125 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד בעיקר כתוצאה מירידה בהכנסות הקניונים, אשר קוזזה בעלייה בהכנסות ממגורים. ה-FFO ברבעון הסתכם לכ-68 מיליון שקל, בהשוואה לכ-82 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מהכנסות דיבידנד נמוכות יותר ומהשינוי ב-NOI לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-FFO לבעלי המניות הסתכם לכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות אחרות, נטו הסתכמו לכ-2 מיליון שקל, לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. עיקר השינוי נובע מהשקעות בנדל"ן ומשערוך נכס בישראל. הוצאות מימון, נטו בתקופה הסתכמו לכ-35.5 מיליון שקל, לעומת כ-18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. עיקר השינוי נובע מהפרשי שער, וכן מקבלת דיבידנד מהשקעה בפז ברבעון המקביל אשתקד, הקיטון בהכנסות מימון נובע מכך שדיבידנד מפז נרשם הרבעון כהקטנת השקעה ולא הכנסה לאחר המעבר להצגה על בסיס אקוויטי.
חלק החברה ברווח של השקעות המטופלות לפי השווי המאזני ברבעון הסתכם לכ-23.4 מיליון שקל, ונובע מהמעבר לטיפול החשבונאי בהשקעה בפז לפי שיטה זו.
- סאמיט מממשת בארה"ב ב-75 מיליון דולר
- סאמיט רכשה מגדל משרדים במנהטן ב-42 מיליון דולר; התפוסה: 53%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה רשמה ברבעון הראשון לשנת 2025 עלייה של כ-10.6% ברווח הנקי לכ-80.9 מיליון שקל (מתוכו כ-75.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח של כ-73.1 מיליון שקל (מתוכו כ-65.7 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון עלה בכ-9.5% לכ-211.2 מיליון שקל (כ-192.3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לכ-192.8 מיליון שקל (כ-180.9 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל ב-2024. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון עלה לכ-88 מיליון שקל, לעומת כ-84.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע משינוי בסעיפי רכוש והתחייבויות.
סך מאזן החברה ליום 31.3.2025 הסתכם לכ-10.2 מיליארד שקל. ההון העצמי לסך המאזן עלה לכ-51.5% לעומת כ-48.1% ביום 31.12.2024. ההון העצמי ליום 31.3.2025 הסתכם לכ-5.27 מיליארד שקל (כ-4.85 מיליארד שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-5.06 מיליארד שקל (כ-4.66 מיליארד שקל מיוחס לבעלי המניות) ביום 31.12.2024. השינוי נובע בעיקר מרווח בתקופה ושינויים בשע"ח. השווי הנכסי למניה, בדילול מלא, עלה לכ-81.9 שקל. שווי הנכסים הבלתי משועבדים של החברה מסתכם בסך כ-4.2 מיליארד שקל, מתוך זה כ-1.5 מיליארד שקל בגרמניה, כ-1.3 מיליארד שקל בארה"ב וכ-1.4 מיליארד שקל בישראל. האמצעים הנזילים הסתכמו לסך של כ-349 מיליון שקל. יחס חוב ל- ,CAP נטו הסתכם בכ-41.0% לעומת כ-41.6% ביום 31.12.2024.
במהלך ינואר 2025, ולאחר אישור הדירקטוריון לרכישת מניות בז"א בחלקים שווים בין החברה ובעל השליטה, זוהר לוי, רכשה סאמיט כ-290 אלף מניות תמורת כ-15.4 מיליון שקל, שהביאו את החברה להחזקה של כ-10.6% מהונה המונפק והנפרע של בז"א. בינואר 2025 ביצעה חברת הבת סאמיט פרופרטיז פרעון מלא של סדרת האג"ח שלה בסך כ-182 מיליון אירו ע.נ. באפריל 2025 גייסה החברה חוב בסך כ- 239.4 מיליון שקל באמצעות הרחבת אגרות חוב סדרה יב'. אגרות החוב דורגו בדירוג Aa2.il באופק יציב על ידי חברת מדרוג. תמורת ההנפקה שימשה בין היתר לפדיון מוקדם של אג"ח סדרה ז'.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
"הון בעלי המניות צמח לכ-4.9 מיליארד שקל, ובצירוף עודף שווי ההשקעה בפז להיום בסך של כ-390 מיליון שקל, מסתכם
הון בעלי המניות בכ-5.2 מיליארד שקל - המשקפים מחיר של כ-6.57 שקל למניה", מסר אמיר שגיא, מנכ"ל סאמיט. "אנחנו ממשיכים להתקדם בהקמת מספר פרויקטים יזמיים בישראל ובגרמניה שצפויים לתרום לצמיחה ב-NOI ובתזרים המזומנים של החברה. בתחום המרכזים המסחריים בארה"ב אנחנו מזהים
פוטנציאל עסקי רב, עברנו לניהול עצמי של הנכסים, אנו מעריכים כי השפעות המהלך יתבטאו כבר ברבעונים הקרובים. במקביל, אנו ממשיכים לפעול להצפת ערך במלונות החברה במנהטן ובפורטפוליו המגורים בניו יורק. בתוך כך, אנחנו פועלים לאיתור הזדמנויות עסקיות נוספות".

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
