זוהר לוי הוא מנכ״ל ובעל השליטה בסאמיט, חברת נדל״ן והשקעות שפועלת בעיקר בתחום הנדל״ן המניב בישראל ובחו״ל. לוי מזוהה עם גישה יזמית ופיננסית אקטיבית, הכוללת רכישת נכסים, מימושים, שינויי אסטרטגיה והשקעות בחברות ציבוריות נוספות. סאמיט פעלה לאורך השנים בגרמניה,
בישראל ובשווקים נוספים, ובשנים האחרונות בלטה גם בשל מהלכים פיננסיים והשקעות בחברות כמו פז ובזן. האתגר המרכזי של לוי הוא להמשיך לייצר ערך למשקיעים דרך שילוב בין נדל״ן מניב, עסקאות פיננסיות וניהול הון, תוך שליטה בסיכוני מינוף, ריבית ומטבע. החברה פועלת בסביבה
שבה נכסי נדל״ן מניב מתומחרים מחדש, ולכן תזמון רכישות ומימושים הוא חלק קריטי מהאסטרטגיה. עבור המשקיעים, סאמיט תחת זוהר לוי היא חברה יזמית מאוד, פחות שמרנית מחלק מחברות הנדל״ן המניב הקלאסיות, עם פוטנציאל להצפת ערך דרך עסקאות, אך גם עם חשיפה גבוהה להחלטות ניהוליות,
מחזוריות שוק ועלויות מימון.
במהלך שתואם את הבטחותיו מקמפיין הבחירות, ניסה ראש עיריית ניו יורק לתפוס שתי ציפורים במכה אחת: להוזיל את הדיור הציבורי ולפתוח במאבק נגד ישראל; בית המשפט דחה אותו וחברת סאמיט של זוהר לוי תמשיך בהליך הרכישה של נכסי המגורים המפוקחים שבברוקלין
לוי, בעל השליטה בסאמיט, מאמין שלמרות שפז מנוהלת טוב, עדיין יש לה אפסייד חבוי, בעיקר בתחום הנדל"ן: "נושאי הנדל"ן תחתיו יקבלו תנופה משמעותית"; ומה תהיה הפרמיה בעסקה?
סך ההכנסות ברבעון הסתכם ב-121.4 מ'; עקב מכירת נכסים בגרמניה לטובת ההתרחבות בארה"ב בינתיים ה-NOI ירד 9% ל-87 מ'; הרווח המיוחס לבעלי המניות ברבעון קפץ מ-32 מ' ל-270 מ'. "נפתח פרויקטים רבים במסגרת זכויות הבניה העודפות ועתודות הקרקע העצומות בהיקף של מיליוני מ"ר"
חברת הבת בגרמניה, שנמחקה בשנה שעברה מהמסחר בלונדון, בוחנת מכירה של חברות בנות למשקיע בינלאומי, כחלק ממהלך אסטרטגי; לחברה 101 נכסים מניבים בשווי כולל של 1.47 מיליארד אירו
סאמיט מדווחת כי חברת הבת הגרמנית פרסמה הצעת רכש ל-33% ממניותיה - בהיקף של כ-215 מיליון אירו; סאמיט התחייבה למכור מניות ב-176 מיליון אירו; בפעם האחרונה שלוי ביצע מהלך דומה הוא רשם רווחי ענק