סאני: ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי
אחרי שרשמה שנה חזקה ב-2024, סאני מתחילה את 2025 על רגל שמאל, עם ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי, בין היתר בעקבות צניחה במכירות ושחיקת השקל-דולר שהחברה מאוד חשופה אליו
יבואנית סמסונג בישראל, סאני תקשורת סאני תקשורת 1.03% שבשליטת לפידות (52.15%) מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון לש 2025: הכנסות החברה הסתכמו ב-282 מיליון שקל, ירידה ל 12.8% בהשוואה להכנסות של 323 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי קטן ב- 37.1% והסתכם לסך של כ 11.9- מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-18.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת .2024 עיקר הירידה ברווח הנקי נבעה מהקיטון בהכנסות ומהגידול בהוצאות מימון בהשוואה להכנסות מימון בתקופה המקבילה אשתקד.
דוח רווח והפסד של סאני לרבעון הראשון 2025. מתוך דוחות החברה
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכם לסך של כ34.9- מיליון שקל (12.4% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ- 38.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2024 (12.0% מההכנסות). הקיטון ברווח הגולמי נבע מקיטון בהכנסות. הרווח הגולמי של החברה מושפע גם כן משינויים בשער החליפין של הדולר בשל העובדה שהרכישות מסמסונג נקובות ומבוצעות בדולר ואילו מחירי המכירה ללקוחות החברה נקבעים לרוב בשקלים. עקב הקושי לבצע עדכון של מחירי המכירה בהתאם לשינויים בשער החליפין של הדולר, מדיניות החברה הינה לבצע עסקאות אקדמה (חוזים עתידיים) לניהול וצמצום השפעות השינויים בשער החליפין. תוצאות עסקאות האקדמה מוצגות בסעיף המימון ולא ברווח הגולמי.
ראוי לציון כי לסאני יתרת לקוחות של 253 מיליון שקל, המניבים לה הכנסות מימון של 2.3 מיליון שקל ברבעון - פחות מ-1% ברבעון ובערך 4% בשנה.
- לפידות קפיטל: גידול רבעוני של 22% ברווח הנקי ל-61 מיליון שקל
- סאני קופצת: הרווח ב-2024 זינק ב-115% ל-48 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות מכירה ושיווק ברבעון הראשון של שנת 2025 הסתכמו לסך של כ-12.48 מיליון שקל (4.4% מההכנסות), קיטון של 0.4% בהשוואה להוצאות
שיווק ומכירה של כ-12.53 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של שנת 2024 (3.9% מההכנסות).
סאני הסחרת במעט מעל ההון. ההון של החרה מסתכם ב-256 מיליון שקל ומניית סאני נסחרת לפי שיווי של 267 מיליון שקל. יחס השוק להון של סאני הוא 0.04. המכפיל של סאני הוא 5.57 נכון לסגירת המסחר ביום חמישי. כך שעל פניו נראה שהשוק מצפה לתשואה על ההון של 11 מיליון שקל ב-5 השנים הקרובות. כדי לסבר את האוזן, בשנת 2024 עשתה סאני רווח נקי של 48 מיליון שקל, מה שביטא תשואה להון של 18%.
מתחילת השנה ירדה מניית סאני בכ-3% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה ב-17.7%
מניית סאני ב-12 החודשים האחרונים
- 1.אנונימי 24/08/2025 10:54הגב לתגובה זוסאני הסחרת במעט מעל ההון. ההון של החרה מסתכם ב256 מיליון שקל ומניית סאני נסחרת לפי שיווי

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- ליברה: הרווח ברבעון עלה ב-32% ל-25 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.