אלי לביא סאני תקשורת
צילום: אופיר שלום
דוחות

סאני הצליחה לשמר את השורה התחתונה, למרות המלחמה

אמנם המכירות נפגעו בגלל הפסקת הפעילות בזמן מבצע "עם כלביא", וכך ירדו ההכנסות ב-8.7% לעומת הרבעון המקביל, ה-EBITDA נשחק בכ-22%, אך הרווח הנקי נותר כמעט ללא שינוי ועמד על 8.3 מיליון שקל; שיעור הרווח הגולמי עלה ל-12.3% וההון העצמי נשמר מעל 250 מיליון שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה סאני תקשורת
סאני תקשורת סאני תקשורת -0.06%   , היבואנית הרשמית של מוצרי סמסונג מובייל בישראל ומקבוצת לפידות קפיטל, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני של 2025. הדוחות משקפים כי למרות הירידה במחזורי ההכנסות וברווחיות התפעולית, כתוצאה מסגירת חנוית בעקבות "עם כלביא", החברה הצליחה לשמור על רווח נקי יציב יחסית שעמד על כ-8.3 מיליון שקל, ואף לשפר במעט את הרווח הגולמי לשיעור של כ-12.3%.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-229 מיליון שקל, ירידה של כ-8.7% בהשוואה להכנסות של כ-251 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון נובע בעיקר מירידה בתחום הליבה: מכירות מכשירים סלולריים, חלפים ואביזרים נלווים, שירדו בראש ובראשונה בעקבות השפעות חיצוניות, ובראשן מבצע "עם כלביא", שגרם לסגירת חנויות סמסונג של החברה ולפעילות חלקית בלבד של רשתות השיווק והמשווקים הפרטיים. בתקופה זו נעצרו גם משלוחים אוויריים, מה שפגע באספקה וביכולת המכירה. 

על אף הירידה במחזור, סאני הצליחה לשמור על רווחיות גולמית יציבה ואף לשפר במעט את שיעורה. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-28 מיליון שקל, שהם כ-12.3% מההכנסות, לעומת רווח גולמי של כ-31 מיליון שקל ברבעון המקביל, ששיעורו היה 12.2%. הנתון מצביע על יכולת החברה לשמור על ניהול עלויות יעיל ולמתן את ההשפעות של ירידה בהכנסות באמצעות שימור מרווחים מסחריים. 

לעומת זאת, ה-EBITDA נשחק ברבעון באופן חד יותר. סאני דיווחה על EBITDA של 12.9 מיליון שקל, המהווים כ-5.6% מההכנסות, לעומת 16.7 מיליון שקל ו-6.6% מההכנסות ברבעון השני של 2024. מדובר בירידה של כ-22.7% המשקפת את השפעת הירידה במחזורי ההכנסות והיקפי הפעילות. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-8.3 מיליון שקל, ירידה מתונה של כ-2.9% בלבד לעומת 8.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מיתון הירידה מוסבר, בין היתר, בעקבות ירידה בהוצאות המימון ובהכנסות מהפרשי שער מטבע. כאשר בוחנים את המחצית כולה, ניכרת ירידה משמעותית יותר: הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2025, לעומת 27.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2024, ירידה של כ-26%. 

מבחינת מאזן, סאני שומרת על בסיס פיננסי יציב. ההון העצמי בסוף הרבעון השני עמד על 254.4 מיליון שקל, המהווים כ-53% מסך המאזן. מדובר ברמה כמעט זהה לנתון שנרשם בסוף שנת 2024, אז ההון העצמי עמד על 256.2 מיליון שקל. יציבות זו מאפשרת לחברה להמשיך במדיניות חלוקת דיבידנדים, ובמהלך המחצית חילקה סאני סך של 22 מיליון שקל, מתוכם 5 מיליון לאחר פרסום הדוחות. 

בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, התמונה היא של שחיקה בהיקף המכירות ובהכנסות, עם ירידה ניכרת במדדי הרווחיות התפעולית, אך לצד זאת ניכרת שמירה על רווח נקי יציב והמשך איתנות מאזנית. במונחי יחס, העלייה הקלה בשיעור הרווח הגולמי היא נקודת אור, המעידה על יכולת החברה לשמור על רמות מחירים ותמחור נכון גם בסביבה עסקית מאתגרת. 

הציפיה היא שממש כפי שהצליחה לבלום את פגיעת המלחמה עם אירן ברבעון הנוכחי, ברבעון הבא סאני תדע להראות צמיחה ועלייה עקבית בהכנסות, מבלי לשחוק את ה-EBITDA ואת הרווח הנקי.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה הצליחה במהלך הרבעון להגיע לרף הכנסות של כ-229 מיליון שקל בעיקר הודות להמשך השקה מוצלחת של מכשיר הדגל של סמסונג S25 שאומץ בהתלהבות ע"י הצרכנים ותמחור שמתאים לתקופת אי-הודאות בשוק הישראלי. בצל האי-ודאות הכלכלית הגלובלית, התנודתיות בשער הדולר, סביבת ריבית גבוהה, סביבה מאתגרת בשוק הישראלי, ושינויים בסביבה העסקית של שוק מוצרי הצריכה הטכנולוגיים, סאני תקשורת ממשיכה למקד את מאמציה בשמירה על היקף מכירות גבוה והצטיינות תפעולית, על מנת למתן את ההשפעות המאקרו-כלכליות, ייקור התשומות והמימון. סאני תמשיך להציע ללקוחותיה את השירות הטוב והמקצועי ביותר כערך ליבה בפעילות החברה".

מניית סאני תקשורת נסחרת על פי שווק שוק של 328 מיליון שקל. במהלך 2025 עלתה כ-32.5% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-59.3%. מכפיל הרווח העתידי על פי הרבעון הנוכחי הוא 9.9.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.