אלביט תחשוף ב-DEFEA מערכות הגנה, תקשורת ואוטונומיה
הענקית הבטחונית תציג באתונה את חידושיה האחרונים בתחומי ההגנה, התקשורת והאוטונומיה. התערוכה הבינלאומית יכולה לעזור לאלביט להוסיף על צבר ההזמנות שכבר עבר את ה-20 מיליארד דולר
אלביט תציג מגוון פתרונות הגנה מתקדמים בתערוכת DEFEA 2025, שתתקיים בין ה-6 ל-8 במאי באתונה, יוון. התערוכה, מהמובילות בעולם בתחום הביטחון, תאפשר לה לחשוף את מגוון המוצרים הרחב שלה. אלביט מייצרת חימושים מדויקים, מערכות לוחמה אלקטרונית, פתרונות אוטונומיים וטכנולוגיות דיגיטליות לשדה הקרב וצוברת הזמנות.
במרץ האחרון שיתפה החברה שצבר ההזמנות שלה גדל ב-400 מליון דולר ועקף את ה-20 מיליארד דולר. הביקוש הגובר למוצריה הרים את ההכנסות ב-19% ל 1.62 מיליארד דולר. הדיווח הזמגיע לאחר שהמניה הדואלית, השיגה כבר יותר מ-30% תשואה בשלושה חודשים האחרונים. בראיון אחרי הדוחות החיוביים אמר לנו מנכ"ל אלביט כי "יש גידול משמעותי בביקוש מאירופה; הצבר ימשיך לצמוח".
אלביט פועלת ביוון כבר לא מעט שנים, היא יוצרת קשרים ומחזקת את שיתוף הפעולה עם תעשיות מקומיות. ממדינת האיים היא גם מפעילה מרכז ההדרכה בינלאומי לטיסה (IFTC) הנחשב לאחד המתקדמים מסוגו במדינות נאט"ו. אל המרכז שבקלמטה עולים לרגל כדי לקבל הדרכה, להכיר את המוצרים והחידושים וכמובן, לחתום על הזמנות. השותפות הזאת ממצבת את אלביט כשחקנית מפתח בשוק הביטחוני היווני, ופותחת אותה לאירופה.
יהיו הרבה מוצרים וחידושים בתערוכה שהתעשייה מצפה למשש. הבולטים שבהם:
PULS: משגר רקטות ארטילרי רב-תכליתי,
שמאפשר לתקוף בדיוק-רב בטווחים של 15 עד 300 ק"מ. המערכת הזאת כבר נרכשה על ידי מדינות כמו גרמניה, הולנד ודנמרק. המערכת מספקת מענה למגוון תרחישים וקוסמת לאירופאיים.
- ירידות בת"א ביום ראשון? אלביט, טבע והשבבים בארביטראז' שלילי
- אלביט זכתה בחוזה של 120 מיליון דולר לאספקת מל"טים ללקוח בינלאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכות לוחמה אלקטרונית (ל"א): אלו כוללות מערכות הגנה אוויריות מסוג DIRCM וטכנולוגיות מתקדמות לנטרול כלי טיס בלתי מאוישים (Counter-UAS), שאת רמת ההפתעה והיקף ההרס למד העולם להכיר על בשרו.
מערכות אוטונומיות: אלביט יודעת לא רק להפסיק את הזמזום הטורדני של כלי הטייס הבלתי מאויישים, אלא גם מייצרת כאלו. המל"ט הטקטי SKYLARK 3, החימוש המשוטט SkyStriker והמל"ט החדש Hermes 650 Spark יבלטו בביתן החברה. בנוסף לכלי הטייס האוטונומים יופיעו כלי רכב קרקעיים בלתי-מאוישים שמצויידים בחיישנים מתקדמים.
חימושים מדויקים: תחמושת מתקדמת כמו EXTRA, Accular, Predator Hawk ו-Rampage, המספקות מענה מדויק לאתגרים מבצעיים. בנוסף, אלביט תציג פתרונות הדרכה וסימולציה, טכנולוגיות ימיות, מערכות הגנה אקטיבית ופתרונות תצוגה מתקדמים לכלי טיס. מגוון המוצרים שתציג אלביט משקף את הצעדים שהיא עושה כדי לתת מענה לצרכים ביטחוניים מורכבים, שמגיעים מהשטח.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
התעשיות הביטחוניות במומנטום חיובי - עדיין
לפי 'מכון סטוקהולם הבינלאומי לחקר השלום' היקף היצוא הביטחוני של ישראל מהווה 3.1 אחוז מכלל הייצוא הביטחוני העולמי. משרד הביטחון דיווח ביוני האחרון שהיקף הייצוא הבטחוני עלה על 13 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הנתון הזה הוא הגבוה אי פעם וזו כבר שנה שלישית ברציפות שהתעשיות קובעות שיא חדש בהיקף היצוא של מדינת ישראל.
במהלך השנה הצליחו התעשיות הביטחוניות לחתום על מאות חוזים משמעותיים ברחבי העולם, בהם גם מגה-עסקאות בהיקפים של מאות מיליוני דולרים כל אחת. ההצגה של טכנולוגיות מתקדמות בתערוכה הנחשבת עשויה לתרום לעסקאות חדשות, שיחזקו את הכלכלה הישראלית ולקדם את אלביט בשווקים הגלובליים.
אלביט רשמה רבעון חזק נוסף בסיום 2024, תוך שהיא עוקפת את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווחיות. החברה דיווחה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, זינוק של 19% לעומת 1.6 מיליארד דולר ברבעון המקבילומעל צפי האנליסטים שהעריך הכנסות של כ- 1.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם קפץ ב-71% והסתכם ב-119 מיליון דולר (2.66 דולר למניה), לעומת 69 מיליון דולר (1.56 דולר למניה) בשנה שעברה, הרבה מעבר למה שצפו האנליסטים לרווח של 1.95 דולר למניה. המומנטום העסקי של אלביט ניכר גם בצבר ההזמנות, שעלה לשיא חדש של 22 מיליארד דולר, עלייה של 400 מיליון דולר מהרבעון הקודם עליה של 27% לעומת 17 מיליארד דולר בסוף 2023. כ-65% מהצבר מגיעים משווקים בינלאומיים, כאשר 57% מההזמנות כבר מתוכננות להתממש ב-2025 ו-2026.
- 1.דאפה הדתיים ישימו במאסר עולם את ילדיו ונכדיו כולל טיק טוק של מנכל אלביט זה מכוון נגדכם דבילים! (ל"ת)ליטאי 29/04/2025 12:40הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
