אלביט מזנקת ב-13%: "יש גידול משמעותי בביקוש מאירופה; הצבר ימשיך לצמוח"
אחרי עוד רבעון חזק, בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל אלביט מערכות, מספר בשיחה עם ביזפורטל כיצד החברה נערכת לגידול הצפוי בתקציבי הביטחון במדינות שונות - "העובדה שיש לנו הרבה חברות בנות בהרבה מדינות נותנת לנו יתרון מאד גדול", ומסביר את הפוטנציאל שנוצר בשוק הביטחוני
אלביט אלביט מערכות 0% היא אחת הנהנות המרכזיות מהעניין הגובר סביב חברות ביטחוניות והגידול הצפוי בתקציבי הביטחון של מדינות רבות ברחבי העולם. מה שבא לידי ביטוי בצבר ההזמנות שלה שגדל במהלך השנה בכ-5 מיליארד דולר, והגיע לרמה של כ-22.6 מיליארד דולר. אם לשפוט על פי הדברים שאומר, מנכ"ל החברה בצלאל (בוצי) מכליס, בשיחה עם ביזפורטל הרי שהצבר רק צפוי לגדול ולבסוף להתרגם לצמיחה בהכנסות בשנים הקרובות.
"תוצאות טובות מאד לאלביט מערכות, עם גידול דו-ספרתי בכל הפרמטרים. החברה גדלה במכירות ב-14% ומגיעה להיקף מכירות של 6.8 מיליארד דולר בשנה. גדלנו בצבר ב-5 מיליארד דולר, ומה שיפה הוא שישנו גידול של 2 מיליארד דולר בצבר בחו"ל, למרות המלחמה. המודל שלנו, של חברות בנות בעולם, מוכיח את עצמו ומאפשר לנו לצמוח במכירות ובצבר בחו"ל למרות הקשב שלנו למלחמה בישראל. אנחנו רואים גידול בביקושים בארץ, באירופה, ארצות הברית ואסיה פסיפיק. המודל של פורטפוליו רחב ופוזיציות מקומיות, עם עשרות חברות בנות, שגם הרחבנו אותו במהלך השנה החולפת, גורם לנו לנצל את ההזדמנויות שיש בשוק", מסביר מכליס את הרקע לתוצאות החזקות.
יש לכם צבר חזק ויציב, למה אתם לא מפרסמים תחזיות קדימה?
זו המדיניות שלנו מזה שנים, יש לנו יעדים פנימיים אבל אנחנו לא מפרסמים אותם. אני יכול להגיד בוודאות שהחברה תמשיך צמיחה משמעותית קדימה.
במבט קדימה, איך אתה רואה את השנה הבאה?
"אפשר להסתכל על הצבר. כולם מבינים שגידול של 5 מיליארד דולר בצבר יתורגם למכירות. אנחנו בדרך כלל מוכרים צבר על פני תקופה של שנתיים-שלוש. לכן, הגידול בצבר יתורגם לגידול במכירות ב-2025 וצפונה. אני רואה את ההזדמנויות שיש לאלביט בעולם, ולכן אני חושב שהצבר ימשיך לצמוח בשנים הקרובות".
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- ההכנסות זינקו, אבל הרווח הנקי של קליל נשחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו רואים את השיח סביב הגדלת תקציבי ביטחון, איך אתם מרגישים את זה?
"יש שלושה סכסוכים שמניעים את העולם - באסיה פסיפיק בעיקר מול סין, באירופה מול רוסיה ובאזור שלנו מול איראן. בסיבוב הקודם שלו טראמפ דרש ממדינות אירופה להגיע להוצאה של 2% מהתל"ג הוצאות על ביטחון, והם בקושי עמדו בזה. עכשיו הוא דורש מהם להגיע לרמה של 5%, כשכל אחוז הוא עוד למעלה מ-200 מיליארד דולר בשנה. אלו הוצאות אדירות, והמדינות מעדיפות לעשות את זה במדינות שלהם, והעובדה שיש לנו הרבה חברות בנות בהרבה מדינות נותנת לנו יתרון מאד גדול. אנחנו חלק מאקו סיסטם בעשרות מדינות, אלביט מחזיקה בעולם כ-7,000 עובדים ברחבי העולם".
רבעון רביעי חזק
הכנסות החברה ברבעון הרביעי עמדו על 1.93 מיליארד דולר, צמיחה של כ-18.8% בהשוואה ל-1.62 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל צפי האנליסטים המוקדם להכנסות של 1.78 מיליארד דולר. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על 119.3 מיליון דולר (2.66 דולר למניה), קפיצה של 71% בהשוואה ל-69.7 מיליון דולר (1.56 דולר למניה), ומעל לצפי האנליסטים לרווח של 1.95 דולר למניה.
צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף שנת 2024 על כ-22.6 מיליארד דולר, ביחס לכ-22.1 מיליארד דולר
ברבעון הקודם ו-17.8 מיליארד דולר בסוף שנת 2023. כ-65% מצבר ההזמנות הנוכחי מיוחס להזמנות מחוץ לישראל, וכ-57% ממנו מתוכנן להתבצע במהלך 2025 ו-2026.
- היום בבורסה: שיא או תיקון?
- "אם לא נשלב חרדים וערבים - ישראל לא תצמח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
אחרי שקפצה בכ-50% מתחילת השנה מניית החברה נסחרת לפי שווי של כ-63.3 מיליארד שקל.
גרף מניית החברה בשנה האחרונה
- 5.רק צוללת מאז הכתבה לפחות תורידו את הכתבה... (ל"ת)אנונימי 28/03/2025 10:47הגב לתגובה זו
- 4.בשטח העובדים מיואשים ונוטשים בהמוניהם... (ל"ת)אנונימי 24/03/2025 14:09הגב לתגובה זו
- 3.עושה חשבון 18/03/2025 19:17הגב לתגובה זוראיונות וכתבות כל עשרה ימים בכל הערוצים .
- 2.עדיף אר אס אלהדרך ל5000 פתוחה (ל"ת)אנונימי 18/03/2025 17:02הגב לתגובה זו
- 1.אחמד מאלביט 18/03/2025 16:12הגב לתגובה זומזה שנים אלביט מקדשת את המצגות הרווח ומחיר המניה מי שנהנה מזה זה המנהלים.את העובדים שכחו מזמן ולהיפך במקום להיטיב עם העובדים בכל הזדמנות לוקחים להם עוד משהו.היו דברים שהעובדים היו מקבלים שפתאום נעלמו. תתבישו שם בקומה 7 . אתם בערך כמו הממשלה דואגים לכספים הקואליציונים לחלוקה בינכם כל השאר לא חשוב.
יאיר לפידות, מייסד ומנכ”ל משותף, בית ההשקעות ילין לפידות צילום: שלומי יוסף"אי אפשר לעלות 20%-30% בשנה, זה ייגמר בתיקון״
"הזינוקים הם לא ברי-קיימא וכולם יודעים את זה": בוועידה הכלכלית של ביזפורטל יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף של ילין לפידות מסביר למה העליות האחרונות בשווקים לא יחזיקו מעמד, הוא מצביע על ״קאפקס״ עצום בתשתיות AI, על עסקאות מנופחות בין חברות הטק, ועל זה שכולנו צריכים להיות מוכנים לתיקון שיחזיר את השוק לפרופורציות; וגם: על ההטיה של הבורסה המקומית לפיננסים ונדל״ן
בזמן שהבורסות בעולם שוברות שיאים והמדדים בארה״ב רושמים שלוש שנים רצופות של עליות דו-ספרתיות, יאיר לפידות, מייסד ומנכ״ל משותף של ילין לפידות, רוצה שנעצור רגע את המסיבה ונסתכל על העובדות. זה קורה במושב מיוחד בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. הועידה השביעית הכלכלית נערכת הפעם בסימן של ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים, הבורסה זינקה, המשק גילה חסינות אבל השאלה מה הלאה?
באולם שהמה מפה לפה יכולתם להרגיש את הדואליות הזאת. כמו המיקרוקוסמוס של הכלכלה הישראלית שהתנקזה לאולם הכנסים במתחם הבורסה. מצד אחד, כלכלנים כמו פרופ’ אמיר אקשטיין הציגו נתונים מדאיגים. הפריון נפגע, יש תלות מוגברת בייצוא הביטחוני כשבתווך מעמד הביניים נשחק. אבל מצד שני, יש גם את הצד האחר, מי שמגיע מהשטח וחושב שהמצב לא כזה גרוע. צביקה שווימר, מנכ״ל אלקטרה צריכה, הציג תמונה מעורבת הוא אומר לנו שלמרות המציאות הביטחונית המאתגרת שהייתה כאן, הצריכה בישראל לא נעצרה. אבל זה לא בהכרח כי יש לנו ברירות - "אנחנו חיים באי צרכני" הביקושים כאן קשיחים (ברמת הצריכה הקמעונאית) גם בזכות ילודה גבוהה ״200 אלף תינוקות בשנה זה כמו עיר חדשה״ הוא חושב שחברות קמעונאות ימשיכו לצמוח גם כשהגרפים המאקרו-כלכליים יציירו תמונה יציבה פחות. להרחבה - ״אלקטרה צריכה תצמח בקצב של 10-15% בשנה״
הדיון מתקדם. לבמה עולה יאיר לפידות, מייסד ומנכ"ל משותף בבית ההשקעות ילין לפידות. גם הוא מתחבר לדואליות שהזכרנו. צריכים להיות זהירים ממה שראינו בבורסה ולא רק פה בארץ. הוא מציע לנו נקודת מבט מפוכחת על מה שהניע את הראלי האחרון וגם על מה שעלול לעצור אותו. הוא לא ״דובי״ על השוק, ההתרסקות אינה בהכרח מעבר לפינה, אבל אם אתם חושבים שהמגמה הזאת תימשך עוד שנים אפילו עוד שנה אתם מתעלמים מההיסטוריה.
"אם מסתכלים על המדדים הגדולים לאורך עשרים שנה, תראו תשואה ריאלית של 5%-7% בשנה - זה הממוצע, זה הקצב שהכלכלה יכולה לייצר", אמר. “מה שקורה בשלוש השנים האחרונות - עליות של 20%-30% בשנה - זה לא ססטיינבל. (בר קיימא, מ.ה.) אין כלכלה שיכולה לעמוד בזה לאורך זמן”.הקצבים החריגים האלה לדעתו יכולים להופיע רק בשני מצבים: יציאה ממשבר אמיתי, או שקיעה-רדיפה להייפ שמנתק את השוק מהמציאות. “והפעם”, הוא אומר, “זה הייפ. הייפ סביב AI”.
- ילין לפידות עם תוצאות שיא: היקף הנכסים על 150 מיליארד שקל - רווח של 108 מיליון שקל במחצית
- מה עשתה קרן ההשתלמות שלכם? - כל התוצאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז מה עושים? לפידות חושב שזה לא הזמן להגדיל חשיפה מנייתית. אם אתם מאלו שלא תרדמו בלילה בתיקון עמוק, חלק ממכם צריכים אפילו לשקול להקטין. “העליות האחרונות גרמו להרבה אנשים להרגיש שזה ‘רק עולה’. זה לא עובד ככה. ככל שהעליות נמשכות בקצב הזה - ככה אני יותר מודאג”.
אורן הר נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, צילום: שלומי יוסף"חברת אל על נמצאת כמעט בלי חוב - דבר שאף אחד לא האמין שיכול לקרות"
אורן הר נבו ראש אגף החשבות והכספים של אל על מדבר בוועידה הכלכלית של ביזפורטל על הענף, על איך אל על ניצלה את תקופת הגאות כדי לחזק את המאזן; ולאן הוא חושב שהענף צועד "בעשור הקרוב נגיע לרף של 30 מיליון נוסעים, וזה הקיבולת המלאה של נתב״ג"
אל על אל על 0% של סוף 2025 היא לא אותה חברת תעופה שהכרתם בעבר. מי שזוכר מבנה חוב כבד, יעילות נמוכה ואינסוף מאבקים תפעוליים, ופותח את הדוחות האחרונים מגלה חברה רזה יותר, חברה שניצלה את הגאות כדי לנקות חובות, חברה שהסתכלה קדימה והכינה את מבנה ההון שלה להתחרות בגל של החברות שנחת כאן בתום המערכה הארוכה.
אבל דווקא כשהחברה מגיעה לאחת התקופות היציבות ביותר שלה, מרחף מעליה איום חדש. טוב, אולי לא כל כך חדש כיוון שהדיבורים על הקמת בסיס מקומי לוויזאייר על השולחן כבר כמה חודשים. מנכ״ל החברה, ג'וזף וראדי, נחת פה לפני כמה ימים נפגש עם שרת התחבורה והדרג המקצועי, והצהיר שבהשקעה של כמיליארד דולר בשלוש שנים הם יקימו בסיס מקומי לקראת אפריל 2026.
באותו יום המניות של אל על וישראייר נפלו. אבל אל על הספיקה לתקן מאז כנראה השוק יודע להבדיל בין הצהרות מפוצצות לבין המציאות התפעולית: עדיין אין כיום מספיק סלוטים, אין תשתית בשלה, וכמו שאמרנו אל על - לראשונה זה שנים - מגיעה למשחק עם אפס חוב ועם מועדון נוסעים שחצי מדינה מחוברת אליו. איך שלא מסתכלים על זה, החברה עצמה ממוקמת היום אחרת לחלוטין.
על הרקע הזה הגענו לשמוע את הזווית של אל על בוועידה הכלכלית של ביזפורטל. בוועידה שעמדה בסימן ההתאוששות ממלחמה בת שנתיים רצינו להבין אם הגאות בשווקים משתקפת גם בשטח. אחרי שסקרנו את המצב מהזוויות של הקמעונאות, מהזווית של אנשי הנדל"ן וגם בתי ההשקעות רצינו לקבל את התמונה של אחד הענפים שמחברים כמעט הכל ביחד צרכנות, תשתיות וביטחון לאומי: תעופה.
אורן הר-נבו, ראש אגף החשבות והכספים של אל על, עלה לבמה והביא איתו מבט רחב ומדויק על מה שקורה בענף מהפערים בין ביקוש להיצע ועד מקומה של אל על במערכת שמנסה להמריא, אבל נתקעת שוב ושוב בחסמים מבניים.
