חיים פייגלין - מנכ"ל החברה
צילום: צמח המרמן יחצ

עזריאלי משדרגת את הצעת הרכישה לצמח המרמן ב-35% ל-855 מיליון שקל

החברה המנוהלת על ידי חיים פייגלין זוכה לעליית שווי משמעותית מצד קבוצת עזריאלי לאחר זינוק של כ-30% במניה מאז ההצעה האחרונה

אביחי טדסה |

קבוצת עזריאלי עזריאלי קבוצה -1.59%   מעדכנת את הצעת הרכישה שלה עבור חברת הבנייה והייזום צמח המרמן צמח המרמן  לשווי של 855 מיליון שקל, תוספת של 220 מיליון שקל, 35%, להצעה המקורית שהוגשה בנובמבר 2024. השדרוג בהצעה מגיע לאחר שהמניה של צמח המרמן זינקה בעשרות אחוזים, מה שהוביל את השווי שלה לעלות מעבר למחיר ההצעה המקורית. 

המניה עלתה בכ-30% מאז שהצעת עזריאלי פורסמה, ועומדת כעת על שווי של 806 מיליון שקל. הצעת הרכישה החדשה מצד עזריאלי מתבצעת תחת הסכם מיזוג משולש הופכי, כאשר בעלי המניות של צמח המרמן, משפחות פייגלין ובן-אברהם, יוכל למכור חלק מהמניות אך יישארו עם נתח של לפחות 33% מהחברה. העסקה צפויה למחוק את המניה מהמסחר בבורסה ולכלול את הגופים המוסדיים שמחזיקים במניות החברה.


הצעד הבא במגעים יבוצע על ידי מנכ"ל קבוצת עזריאלי החדש, רון אבידן, שנכנס לתפקידו השבוע. אבידן, אשר שימש כמנכ"ל חברת הבנייה אזורים, צפוי להוביל את התהליך לאחר שהחברה המשיכה להציג ביצועים חיוביים למרות הירידות במניות הנדל"ן בבורסה בתקופה האחרונה. העסקה צפויה לעבור דרכו ולכלול את כל המגעים מול ועדה בלתי תלויה שהוקמה בצמח המרמן. הצעד של עזריאלי להגדיל את הצעתה מצביע על האמונה שבחברה מצוי פוטנציאל משמעותי גם בשוק הבנייה למגורים וגם בהרחבת תחום הייזום שלה. ההצעה המשופרת נועדה להשלים את ההשפעה החיובית שהייתה למניה בשוק, ולהגביר את נכונות בעלי המניות להסכים לעסקה בשווי הגבוה.


צמח המרמן חוותה שנה של עלייה בהכנסות, שהסתכמו ב-390 מיליון שקל בשנת 2024, עם צמיחה חדה של 47% לעומת השנה הקודמת. החברה רשמה גידול במכירות הדירות ובסך הכול מכרה 276 דירות. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד משמעותית מ-18.9% בשנת 2023 ל-11.4% בשנת 2024, בעיקר בשל עלייה בהוצאות שכר ומימון גבוה. גם הרווח התפעולי נחתך ב-60% והסתכם ב-9.6 מיליון שקל. האתגרים הכלכליים בשוק הבנייה למגורים, יחד עם ירידה ברווחיות, לא מנעו את הצלחתה בשוק, אך מצביעים על הצורך בשדרוגים ושינויים טקטיים בתמהיל העסקים של החברה.


ההכנסות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו ב-121.5 מיליון שקל, גידול של 88.7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 שם ההכנסות לרבעון הסתכמו בכ-64.3 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-162% והסתכם לסכום של כ-15.9 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

עמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטריתעמיר אהרון, מנכ״ל מחלבות גד - צילום: זוהר שטרית

מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית

יצרנית הגבינות הישראלית מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 4.2% במכירות מול ירידה ברווחיות הגולמית, התפעולית וב-EBITDA המותאם, על רקע התייקרות החלב הגולמי וחלוקת דיבידנד ראשון מאז ההנפקה

ליאור דנקנר |

מחלבות גד מחלבות גד -0.9%  , אחת המחלבות הגדולות בישראל הפועלת בשוק הקמעונאי והמקצועי, מסיימת את הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-4.2% בהכנסות. מנגד, הרווח הגולמי ירד בכ-4.2%, הרווח התפעולי נשחק בכ-17.8%, ה-EBITDA המותאם ירד בכ-16.5% והרווח הנקי ירד בכ-13.1%. ברמת תשעת החודשים מציגה החברה עלייה דו-ספרתית ברווח הנקי לעומת השנה שעברה.


עיקרי הרבעון השלישי: צמיחה במכירות מול עליית עלויות

הכנסות מחלבות גד ברבעון השלישי עלו ל-185 מיליון שקל, לעומת כ-177.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-4.2%. הגידול נבע בעיקר מעלייה של כ-3.8 מיליון שקל במכירות לשוק הקמעונאי וכ-3.7 מיליון שקל בשוק המקצועי. בחברה מציינים כי עיתוי החגים בחודש ספטמבר, שבו מספר ימי המכירה היה נמוך יותר לעומת התקופה המקבילה, דחה חלק מהמכירות לרבעון הרביעי.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-49.7 מיליון שקל, לעומת כ-51.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-4.2%. הירידה מוסברת בעלייה בעלות החלב הגולמי ורכיביו, וכן במחירי חומרי גלם נוספים ומוצרי יבוא, בהיקף מצטבר של כ-4.4 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. העלאת המחיר לצרכן שביצעה החברה בתחילת יוני פיצתה רק באופן חלקי על התייקרות חומרי הגלם ולא השפיעה במלואה לאורך כל הרבעון.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל, לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של כ-17.8%, בעיקר בעקבות השחיקה ברווח הגולמי. ה-EBITDA המותאם ברבעון עמד על כ-19.2 מיליון שקל, לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון השלישי שנה שעברה, ירידה של כ-16.5%. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-11.3 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של כ-13.1%.

מנגד, ברמת תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות החברה עלו ב-6.1% והסתכמו ב-542.1 מיליון שקל לעומת 510.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה, למרות הפגיעה במכירות לשוק המקצועי במהלך מלחמת ״עם כלביא״. הרווח הנקי לתקופה עלה לכ-33.1 מיליון שקל, לעומת כ-27.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה - צמיחה של כ-18.5%. מנגד, הרווח התפעולי וה-EBITDA לתשעת החודשים נותרו מתחת לרמות השנה שעברה.