סאני קופצת: הרווח ב-2024 זינק ב-115% ל-48 מ' שקל
יבואנית סמסונג רשמה שנה חזקה עם הכנסות של 1.06 מיליארד שקל, עלייה של 24% לעומת 2023; ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-13% ל-226 מיליון שקל; המניה קופצת ב-5%
יבואנית סמסונג בישראל, סאני תקשורת סאני תקשורת 1.03% שבשליטת לפידות (52.15%) דיווחה על עלייה של 13% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024 שהסתכמו בכ-226 מיליון שקל. ב-2024 כולה עלו ההכנסות בכ-24% והסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 853.7 מיליון שקל ב-2023. את העלייה בהכנסות בשנה כולה ייחסה החברה לגידול במכירת מכשירים בהובלת מכשיר הדגל של סמסונג, ה-S24, סדרת הטלפון הראשונה שמוצבה כמכשיר AI, שהציגה גידול כמותי של כ-20% במכירות. בנוסף החברה ציינה כי נרשם גידול משמעותי במכירות חלפים ושעונים חכמים.
הרווח הנקי בשנת 2024 גדל בכ-115% והסתכם לסך של כ-48 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-22.3 מיליון שקל בשנת 2023, כאשר החברה מציינת כי עיקר העלייה ברווח הנקי נבעה מהגידול בהכנסות ומהכנסות מימון בהשוואה להוצאות מימון בתקופה
המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל ב-24.1% והסתכם לסך של כ-122- מיליון שקל (11.5% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ-98 מיליון שקל בשנת 2023 (11.5% מההכנסות). החברה ציינה כי הרווח הגולמי של החברה רגיש לשינויים בשער החליפין
של הדולר בשל העובדה שהרכישות מסמסונג נקובות ומבוצעות בדולר ואילו מחירי המכירה ללקוחות החברה נקבעים לרוב בשקלים. החברה ציינה כי עקב הקושי לבצע עדכון של מחירי המכירה בהתאם לשינויים בשער החליפין של הדולר, החברה נוהגת לבצע מעת לעת עסקאות אקדמה לניהול וצמצום חלק
מהשפעות השינויים בשער החליפין.
הוצאות המכירה ושיווק בשנת 2024 עלו ב-8% והסתכמו לסך של כ-50 מיליון שקל (4.8% מההכנסות) בהשוואה לסך של כ-47 מיליון שקל (5.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.החברה ציינה כי עיקר הגידול בהוצאות, נובע מעליה
בהוצאות שכר עובדי הסניפים, בין היתר כתוצאה מהגידול במכירות, וכן מעליה בעמלות כרטיסי אשראי ובדמי ניהול מועדוני הנחות ללקוחות.
- לפידות קפיטל: גידול רבעוני של 22% ברווח הנקי ל-61 מיליון שקל
- סאני: ירידה בהכנסות וצניחה ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית סאני נסחרת לפי שווי של 308 מיליון שקל אחרי עלייה של 15% מתחילת השנה ושל 34% בשנה האחרונה.
סאני מזנקת, אייקון מדשדשת
בזמן שמניית סאני זינקה כאמור ב-34% בשנה האחרונה, אייקון גרופ אייקון גרופ , יבואנית אפל, ירדה ב-7.5%. אייקון מתקשה משתי סיבות עיקריות הנובעות מהשוק המקומי - הראשונה היא שהיא הונפקה בגל ההנפקות של 2021, אז חברות הונפקו לפי שווי מנופח וכך גם אייקון, וזה הכביד על המניה שירדה מאז ב-69%. בנוסף, זמן קצר לאחר ההנפקה התברר שהרשת KSP קיבלה זיכיון לרכוש ישירות מאפל. זה פגע באחד היתרונות העיקריים של אייקון שהייתה אמורה להיות המפיצה הרשמית היחידה של אפל בישראל.
אייקון טרם דיווחה על ההכנסות שלה ל-2024 כולה, אבל בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא דיווחה על צמיחה של רק 7% בהכנסות, בעוד באותה תקופה ההכנסות של סאני צמחו ב-27%.
- 2.מחובר לאייפון שלי אבל טלוויזיות רק סממסונג (ל"ת)מיקי 11/03/2025 12:07הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 11/03/2025 11:01הגב לתגובה זוסמסונג מנצח אייפון

קנו אלביט - "המניה תגיע ל-540 דולר", בנק אוף אמריקה משדרג המלצה
לאחרונה התחיל בנק אוף אמריקה לסקר את החברה עם מחיר יעד של 500 דולר וכעת הוא משדרג את מחיר היעד - פרמיה של 18% על מחיר השוק; "הצמיחה מולידה צמיחה"
בנק אוף אמריקה שהתחיל ממש לאחרונה לכסות את אלביט מערכות משדרג את המלצתו. הוא העניק לפני מספר חודשים מחיר יעד של 500 דולר למניית החברה וכעת מחיר ה יעד עולה ל-540 דולר - מה שמבטא פרמייה של 18%. בבנק ממליצים לקנות את המניה. האנליסטים בראשם רונלד אפשטיין, מסבירים ש"החברה ממשיכה להפגין צמיחה חזקה בהכנסות, הרחבת מרווחים וביקוש מתמשך".
מגזר היבשה של אלביט צמח ב-45% בהשוואה לשנה שעברה, והאנליסטים מעלים את התחזית לכל השנה לצמיחה של 40%. "הצמיחה של מגזר היבשה ממשיכה לגמד את המגזרים האחרים", כותבים האנליסטים ועוברים להציג את העסקה בתחום האווירי עם אירבוס שלדעתם היא עסקה מאוד חשובה. אלביט זכתה בחוזה של 260 מיליון דולר מאיירבוס. המטרה להתקין מערכות הגנה עצמית במטוסי התובלה A400M של חיל האוויר הגרמני. שש שנים של עבודה מובטחת.
"אנחנו רואים בזה יתרון אסטרטגי", מסבירים האנליסטים. "חברות ביטחון עם נוכחות מקומית נוטות להרוויח יותר מההוצאות הביטחוניות הגלובליות הגוברות". לאלביט יש נוכחות מקומיות במדינות העיקריותש בהן היא פועלת.
האנליסטים מדברים על כך שפנטגון צריך לחדש מלאי נשק בהיקף של 3.5 מיליארד דולר אחרי הסיוע הצבאי לישראל - כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים. ומי תרוויח מזה? "הביקוש להחזרת מלאי נשק נותר איתן", כותבים האנליסטים שסבורים שזה מעיד על ביקושים בדרך.
- מכליס על הפוטנציאל של אלביט ואיך מניה במכפיל 40 ממשיכה לזנק?
- חרם? אלביט זכתה בחוזה של 1.635 מיליארד דולר לפתרונות הגנה באירופה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים העלו את תחזית הרווח למניה ל-2025 ל-12.10 דולר (מ-11.35 דולר) - מדובר על מכפיל רווח "פשוט" של כ-40. גם 2026 ו-2027 קיבלו עדכון כלפי מעלה. מחיר היעד של 540 דולר נלקח ממכפיל EV/EBITDA של 23 על התחזיות ל-2026. זה גבוה מחברות הענק האמריקאיות אבל בקו עם חברות ביטחון בינוניות באירופה ובארה"ב.
"אנחנו רואים את ההערכה הזו כהוגנת", הם כותבים. מבחינתם המניה לא זולה, אבל שווה את המחיר.

אתי אלישקוב: "ליברה לא חזירה", "צ'יק הוא הביט שלנו", "המימושים בענף - טבעיים"
מאחורי התוצאות הרבעוניות המעולות של ליברה "אין קסמים - יש עבודה קשה" מסבירה לנו המנכ"לית אתי אלישקוב; "השחיקה בפרמיות - יזומה" ליברה הוגנת ועדיין תחרותית; לא נבהלת מהמימושים בענף "טבעי להיפגש עם הכסף - הקונים מאמינים בענף"; היא גם מתייחסת ל'עד כמה הרבעון מייצג?' ו'איך משמרים ומשפרים את המספרים?'
אתי אלישקוב נכנסה לעולם הביטוח עם מטרה אחת: לשבור את התפיסה המסורתית של הענף ולהביא אותו לעידן דיגיטלי הרבה יותר שקוף ויעיל. ב־2017 היא הקימה את ליברה, חברה "רזה ודינמית" כמו שהיא אוהבת להגדיר אותה.
בלי מערכים כבדים של גבייה ובקרה. חברה שמתבססת
על אוטומציה וטכנולוגיה כדי לנהל את כל תהליכי ההצטרפות, התביעות והשירות העצמי ללקוחות. זה מאפשר לליברה להתחרות בענקיות הביטוח כשהיא ממוקדת בעיקר במגזרי ביטוחי הרכב. כשהחברות הוותיקות מנסות להתאים את עצמן לעידן הדיגיטלי, ליברה כבר "נולדה" ככה. התוצאות הרבעוניות
האחרונות, עם זינוק ברווח הנקי ויחס חיתום מרשים של 76%, מוכיחות שהמודל של ליברה עובד.
אבל עדיין לא הכל וורוד, אפשר לראות שחיקה בפרמיות, יש יותר "ראשים" אבל עלות הפרמיה נשחקת. אלישקוב לא מנסה להסתיר את זה, להפך: היא מציינת כי זה מהלך יזום, חלק מאסטרטגיה שתבטיח תחרותיות ארוכת טווח ותשמור על הדרך את המיצוב של החברה ככזאת שמציעה מחירים הוגנים.
ההנפקה בבורסה בתל אביב ב-2021 סימנה את הכניסה של ליברה לליגה של החברות הציבוריות. ב-12 החודשים האחרונים המניה כמעט ושילשה את עצמה ושווי השוק של החברה מתקרב ל-700 מיליון שקל. ברבעון השני של 2025 רשמה ליברה עלייה של כ-14% בפרמיות ברוטו שהסתכמו בכ-208 מיליון שקל, והרווח הכולל קפץ ב-68% ל-35.1 מיליון שקל. גם בתשואה להון ליברה מציגה 67% במונחים שנתיים ובמקביל מכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל - לתוצאות הרבעון השני של ליברה.
- ליברה: הרווח הנקי זינק ב-67% ל-23 מיליון שקל - תחלק 10 מ' שקל דיבידנד
- "אפשר להרוויח בביטוח רכב ועדיין להיות הוגנים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בראיון לביזפורטל, אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה פותחת את כל הקלפים. היא מסבירה על האסטרטגיה של החברה מאחורי השחיקה בפרמיות ומה הם עושים כדי לשמור על היתרון התחרותי מול הקולגות שלא יושבות בשקט וגם הן צועדות ומרחיבות את הדיגיטציה.