אלי לביא סאני תקשורת
צילום: אופיר שלום
דוחות

סאני קופצת: הרווח ב-2024 זינק ב-115% ל-48 מ' שקל

יבואנית סמסונג רשמה שנה חזקה עם הכנסות של 1.06 מיליארד שקל, עלייה של 24% לעומת 2023; ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-13% ל-226 מיליון שקל; המניה קופצת ב-5%

רוי שיינמן | (2)

יבואנית סמסונג בישראל, סאני תקשורת סאני תקשורת 0.89%   שבשליטת לפידות (52.15%) דיווחה על עלייה של 13% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024 שהסתכמו בכ-226 מיליון שקל. ב-2024 כולה עלו ההכנסות בכ-24% והסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 853.7 מיליון שקל ב-2023. את העלייה בהכנסות בשנה כולה ייחסה החברה לגידול במכירת מכשירים בהובלת מכשיר הדגל של סמסונג, ה-S24, סדרת הטלפון הראשונה שמוצבה כמכשיר AI, שהציגה גידול כמותי של כ-20% במכירות. בנוסף החברה ציינה כי נרשם גידול משמעותי במכירות חלפים ושעונים חכמים.


הרווח הנקי בשנת 2024 גדל בכ-115% והסתכם לסך של כ-48 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-22.3 מיליון שקל בשנת 2023, כאשר החברה מציינת כי עיקר העלייה ברווח הנקי נבעה מהגידול בהכנסות ומהכנסות מימון בהשוואה להוצאות מימון בתקופה המקבילה אשתקד.


הרווח הגולמי בשנת 2024 גדל ב-24.1% והסתכם לסך של כ-122- מיליון שקל (11.5% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ-98 מיליון שקל בשנת 2023 (11.5% מההכנסות). החברה ציינה כי הרווח הגולמי של החברה רגיש לשינויים בשער החליפין של הדולר בשל העובדה שהרכישות מסמסונג נקובות ומבוצעות בדולר ואילו מחירי המכירה ללקוחות החברה נקבעים לרוב בשקלים. החברה ציינה כי עקב הקושי לבצע עדכון של מחירי המכירה בהתאם לשינויים בשער החליפין של הדולר, החברה נוהגת לבצע מעת לעת עסקאות אקדמה לניהול וצמצום חלק מהשפעות השינויים בשער החליפין.


הוצאות המכירה ושיווק בשנת 2024 עלו ב-8% והסתכמו לסך של כ-50 מיליון שקל (4.8% מההכנסות) בהשוואה לסך של כ-47 מיליון שקל (5.5% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.החברה ציינה כי עיקר הגידול בהוצאות, נובע מעליה בהוצאות שכר עובדי הסניפים, בין היתר כתוצאה מהגידול במכירות, וכן מעליה בעמלות כרטיסי אשראי ובדמי ניהול מועדוני הנחות ללקוחות.


מניית סאני נסחרת לפי שווי של 308 מיליון שקל אחרי עלייה של 15% מתחילת השנה ושל 34% בשנה האחרונה.

מניית סאני בשנה האחרונה



סאני מזנקת, אייקון מדשדשת

בזמן שמניית סאני זינקה כאמור ב-34% בשנה האחרונה, אייקון גרופ אייקון גרופ , יבואנית אפל, ירדה ב-7.5%. אייקון מתקשה משתי סיבות עיקריות הנובעות מהשוק המקומי - הראשונה היא שהיא הונפקה בגל ההנפקות של 2021, אז חברות הונפקו לפי שווי מנופח וכך גם אייקון, וזה הכביד על המניה שירדה מאז ב-69%. בנוסף, זמן קצר לאחר ההנפקה התברר שהרשת KSP קיבלה זיכיון לרכוש ישירות מאפל. זה פגע באחד היתרונות העיקריים של אייקון שהייתה אמורה להיות המפיצה הרשמית היחידה של אפל בישראל.


אייקון טרם דיווחה על ההכנסות שלה ל-2024 כולה, אבל בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא דיווחה על צמיחה של רק 7% בהכנסות, בעוד באותה תקופה ההכנסות של סאני צמחו ב-27%.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מחובר לאייפון שלי אבל טלוויזיות רק סממסונג (ל"ת)
    מיקי 11/03/2025 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 11/03/2025 11:01
    הגב לתגובה זו
    סמסונג מנצח אייפון
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.