מאחורי הקלעים: מדוע נפלה אתמול מניית כיטוב פארמה ב-25% ?

בעל העניין שיר רויכמן מכר אתמול 5% מהחזקותיו בחברת הביומד בהפסד משמעותי לעומת העסקה הקודמת שלו
נושאים בכתבה כיטוב פארמה

מניית הביומד כיטוב פארמה רושמת היום עלייה של כ-8%, שמגיעה לאחר שאתמול צנחה המנייה ב-25%. הירידה החדה אתמול נראתה מפתיעה נוכח המומנטום החזק במניה בשלושת הימים שקדמו לצניחה הזו במהלכם זינקה כיטוב ב-75% ללא סיבה נראית לעין. הצניחה אתמול באה לאחר שבעל העניין, רויכמן שיר, מכר אתמול בעסקות מחוץ לבורסה 1.3 ממניות החברה.

עד אתמול בבוקר החזיק שיר כ-12% ממניות כיטוב פארמה, אך לאחר 2 עסקאות המכירה אתמול הוא ירד להחזקה של כ-7% בלבד. העסקה הראשונה הייתה בהיקף של מיליון מניות ובשער של 110 אג' - מחיר נמוך ב-22% ממחיר הבסיס של של המניה לפני הפתיחה אתמול. העסקה השנייה שבה נמכרו 300 אלף מניות נוספות, בוצעה במחיר נמוך עוד יותר של 100 אג' בלבד, משמע 29% מתחת למחיר הבסיס. שווי שתי העסקאות היה 1.4 מיליון שקל והתגובה במניה הייתה כאמור צניחה של 25% במחיר המניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גדי 08/01/2014 13:40
    הגב לתגובה זו
    יש לציין כי הוא רכש מניות במחיר מאוד נמוך בהתחלה, מבחינתו עשה עסקה חלומית.

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".