
OpenAI מציגה את הדור הבא של עוזרים דיגיטליים
השירות החדש משלב את טכנולוגיות Operator ו-Deep Research ויהיה זמין מיידית למנויי Pro, Plus ו-Team, אך מנהלי החברה מודים שהוא "עדיין לא מושלם" ולוקח דקות ארוכות לביצוע משימות פשוטות
OpenAI הכריזה היום על הצעד הבא בעולם הבינה המלאכותית לעסקים: ChatGPT Agent – כלי שמיועד לביצוע משימות מורכבות מקצה לקצה עבור המשתמשים. השירות החדש, המשלב את טכנולוגיות Operator ו-Deep Research, מבטיח להפוך את רעיון העוזר הדיגיטלי המושלם למציאות – או לפחות להתקרב לשם.
בהדגמה שקיימה החברה השבוע, ניל אג'ג'ראפו, מנהל המוצר ב-OpenAI, ביקש מהכלי לסרוק את אתר Etsy עבור מנורות בסגנון וינטג' במחיר של עד 200 דולר כולל משלוח חינם, להוסיף אותן לעגלת הקניות ולספק קישורים. משימה שיכולה לקחת למשתמש רגיל עשרות דקות – הושלמה על ידי הסוכן הדיגיטלי באופן עצמאי.
הטכנולוגיה החדשה מסמנת מעבר מהמודל המסורתי של שיח עם ChatGPT, לעבר מה שמכונה כיום "סוכני בינה מלאכותית" (AI Agents) – תוכנות הפועלות עצמאית לביצוע פעולות מורכבות, עם פיקוח מינימלי. הטכנולוגיה הזו היא הדרך להפוך בינה מלאכותית מכלי ניסיוני לכלי פרודוקטיבי המייצר ערך עסקי ממשי.
"הפריצה הגדולה הבאה"
מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, כבר הצהיר כי ה-Agents הם "הפריצה הגדולה הבאה" בתחום הבינה המלאכותית. הדברים הללו לא נאמרו סתם – הם פונים ישירות לאוזניהם של מנהלים שמחפשים לשפר את הפריון ולהפחית בעלויות עבודה. השאלה המרכזית היא האם הטכנולוגיה אכן בשלה מספיק כדי לעמוד בציפיות הגבוהות.
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המרוץ לעולם ה-Agents לא בלעדי ל-OpenAI. מיקרוסופט, שותפה אסטרטגית של החברה אך גם מתחרה, מפתחת פתרונות דומים לשילוב בחבילת Office. גם Anthropic, המתחרה הבולטת, משקיעה רבות בתחום. מדובר בשוק פוטנציאלי של עשרות מיליארדי דולרים, כאשר כל שחקנית שואפת להוביל.
השירות יהיה זמין מיידית למנויי Pro, Plus ו-Team של OpenAI, עם כוונה להרחיב את הזמינות למנויים עסקיים וחינוכיים במהלך הקיץ. האסטרטגיה של החברה היא להתחיל עם קהל משלם שמוכן לשמש כמאמצים מוקדמים, לאסוף משוב מהשטח – ובהמשך להרחיב את השירות לקהל הרחב.
עדיין רחוק משלמות
במהלך ההדגמה, הודה קווין וייל, מנהל המוצר הראשי של OpenAI, כי "המערכת עדיין לא מושלמת". משימות אורכות דקות ארוכות במקום שניות, ולעיתים התוצאות אינן מדויקות. אמנם מדובר ברמת ביצוע מספקת לשימוש ראשוני – אך לא כזו שיכולה להחליף עובדים אנושיים באופן מלא.
- דיילייט מגייסת 33 מיליון דולר, 3 חודשים לאחר הסיד
- אנבידיה בשת״פ עם פורטליקס הישראלית: "ה-AI הוא הנהג החדש ואנחנו אלה שבודקים אם הוא יודע לנהוג"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
נושא האבטחה והבטיחות מוסיף שכבת מורכבות נוספת. מערכת שמסוגלת לגלוש באינטרנט, לבצע רכישות ולשלוח מיילים – היא גם מערכת שעלולה לגרום לנזק ממשי בשימוש לא אחראי. OpenAI מגבילה את השימוש בתחומים פיננסיים ומשפטיים, ודורשת אישור למשימות רגישות, אך התחום כולו עדיין כרוך באי-ודאות וסיכון.
הפוטנציאל העסקי של הטכנולוגיה עצום. ארגונים שיוכלו לחסוך שעות עבודה יקרות במשימות שגרתיות יקבלו יתרון תחרותי משמעותי. אולם השאלה שנותרת פתוחה היא האם הטכנולוגיה במצבה הנוכחי באמת מסוגלת לעמוד בציפיות – או שמדובר בהבטחה מוקדמת מדי של חברה שמנסה להצדיק שווי שוק גבוה במיוחד.

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
