מוחמד במבה
צילום: לוריין טוויטר

4.8 מיליון אירו תוך חצי שנה: מלך שערי הלאומית לשעבר משגע את צרפת

מוחמד במבה, שבסוף העונה שעברה סיים עם הפועל ראשל"צ במקום ה-12 בליגה הלאומית, כובש בצרורות בצרפת ואף השתווה לקיליאן אמבפה. שווי השוק בפנים
יובל כרמל | (1)
מוחמד במבה פשוט לא מפסיק להבקיע בצרפת. אקס ראשון לציון ומלך השערים של הליגה הלאומית בעונה שעברה עשה את הדרך לאחת הליגות הטובות בעולם, כשהוא כבר עם 5 שערים ב-4 משחקיו הראשונים במדי לוריין. השחקן מחוף השנהב סיפר בראיון לאתר הקבוצה הצרפתית כי הוא הגיע במקור להבחן במכבי חיפה, אך לא הציג ביצועים מרשימים מספיק, והוחתם על ידי הראשל"צים לאחר משחק אימון שערכו מול הירוקים מהכרמל, כשלטענתו היה חוזר לארץ המוצא שלו אלמלא המשחק היה מתקיים. מוחמד במבה חוגג (האתר של לוריין) שנתיים וחצי לאחר מכן, במבה כבש 20 שערים ב-36 משחקים בליגה השנייה בטיבה בישראל - נתון מרשים בפני עצמו, ומרשים עוד יותר בהתחשב בעובדה שסיים עם ראשון לציון במקום ה-12 בליגה. הקבוצות הגדולות של ליגת העל פספסו אותו, ובמבה עבר בקיץ האחרון לוולפסברגר האוסטרית עבור סכום זעום של כ-200 אלף אירו. 17 משחקים בלבד שיחק במבה באוסטריה, בהם מצא החלוץ את הרשת 8 פעמים והוסיף 4 בישולים. ללוריין זה הספיק, והקבוצה רכשה אותו לפני כשבועיים בסכום מרשים, כ-5 מיליון אירו. המרוויחה העיקרית מהעסקה היא כמובן וולפסברג, שהרוויחה מהשחקן 4.8 מיליון אירו בתוך חצי שנה בלבד, כש-1.25 מיליון הועברו לקבוצה הלאומית, ששמרה לה 25% ממכירה עתידית. סכום מרשים ביחס למועדון כה צנוע.   מאז כאמור במבה התפוצץ. ערכו של החלוץ עמד על 1.2 מיליון אירו בטרם מעמד החתימה בצרפת, וצפוי לעלות לאור ביצועיו המרשימים בלוריין. במבה אף השתווה ללא אחר מקיליאן אמבפה, כששניהם השחקנים היחידים בליגה עם יותר שערים מהופעות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בשנה שעברה ראיתי אותו אמרתי איך חיפה לא לקחו אותו (ל"ת)
    רוני גאנם 19/02/2024 00:05
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.