לא להאמין: מניית האינטרנט הזו זינקה 87% ביומה הראשון למסחר
מניית חברת הקופונים האינטרנטית Coupons.com (סימול: COUP) טסה היום (ו') כ-87% ביומה הראשון כחברה ציבורית. המשקיעים חטפו את המניה שמצטרפת לסקטור האינטרנט הרותח, למרות שמחיר ההנפקה היה אף הוא גבוה ממה שציפתה הנהלת החברה.
מחיר המניה נסק עם פתיחת המסחר לציבור ל-32 דולר, לאחר שהחברה מכרה את המניות ב-16 דולר אמש. כשהנהלת החברה הגישה את המסמכים הנחוצים להנפקה לראשונה בחודש אוקטובר ציפו העומדים בראשה ל-12 עד 14 דולר למניה. החברה הצליחה לגייס 168 מיליון דולר ממשקיעים אמש, כשמכרה 10.5 מיליון מניות.
החברה, שבסיסה יושב בקליפורניה בדומה לחברות אינטרנט רבות, מספקת קופונים דיגיטליים שלקוחותיה יכולים להדפיס מהאינטרנט ולהציגם בבתי עסק שונים. החברה עובדת עם 700 חברות שונות, שמייצגות יחד כ-2,000 מוצרים שונים.
הכנסות החברה צמחו ב-50% בשנה החולפת ל-167.9 מיליון דולר, אך החברה עדיין מפסידה - בשנת 2013 הפסידה 11.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 59.2 מיליון דולר ב-2012.
שנת 2014 החלה בסערה בשוק ההנפקות האמריקני, כשחברות רבות מנצלות את ההזדמנות שהראלי במניות בעיצומו ומגייסות כסף. לפי נתוני רנסנס קפיטל, 39 חברות שונות מכרו מניות לראשונה לציבור מתחילת השנה - עלייה של 77% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בסך הכל גייסו חברות אלו 7.2 מיליארד דולר ממשקיעים, 23% יותר מסך הגיוסים בתקופה המקבילה אשתקד.
מרנסנס מספקים נתון מעניין נוסף - בממוצע, מניות החברות האלו זינקו כ-16% ביומם הראשון למסחר.
- 1.אביהו 08/03/2014 09:42הגב לתגובה זובכולם , אבל בכולם איבדתי 10% ויותר מהשקעתי כבר ביום המסחר הראשון בבורסה. הסיבה החתמים והמוסדיים שקנו בהנפקה בהנחות גדולות לעומת הציבור שקנה במחיר רגיל מכרו בכמויות אדירות ביום המסחר הראשון ועשו כסף מהיר כאשר הם משאירים ציבור פשוט מאחור ללא חלק נכבד מקרן השקעתם כבר ביום ראשון למסחר. כשהרשות לניירות ערך מרשה למוסדיים לגנוב כך אז למה שהמוסדיים לא יתנהגו כחזירים ויבקשו להרוויח כמה מיליונים כבר ביום ראשון למסחר כאשר הם משאירים ציבור מפסיד מאחור. לכן , תמיד עדיף לקנות מספר ימים אחרי היציאה לבורסה וממש לא בהנפקה. דרך אגב זו הסיבה שציבור המשקיעים כיום מדיר רגליו מהנפקות ולכן ההנפקות לא מצליחות בישראל.